تبیان، دستیار زندگی

درباره حواشی عجیب یک سریال

این كلاه قرمزی مرموز

كلاه قرمزی از جمله برنامه های موفق و محبوب تلویزیون است منتها در سال های اخیر همواره با اما و اگر به آنتن راه یافته. سال گذشته اختلاف نظر مالی سازندگان با مسولان تلویزیون، مانع از پخش این مجموعه عروسی شد و در طول سال همواره خبرهای ضد و نقیضی درباره سرنوشتش رسانه ای می شد. روز گذشته یك بار دیگر نام كلاه قرمزی و ابهام در سرنوشت آن سر زبان ها افتاد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کلاه قرمزی

پخش می شود


ابتدا در برخی كانال های تلگرامی خبری منتشر شد كه می گفت كلاه قرمزی 97 روی آنتن می رود. این خبر به سرعت دست به دست شد؛‌درست مثل خبری كه اواخر آذر ماه به نقل از عروسك گردان آن رسانه ای شده بود. شیما بخشنده در مصاحبه خود با باشگاه خبرنگاران درباره سرنوشت كلاه قرمزی گفته بود:« صحبت هایی انجام شده اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست ولی من از صمیم قلب آرزو دارم کلاه قرمزی که ضبط آن ماه هاست به اتمام رسیده نوروز امسال روی آنتن تلویزیون برود.»
در حرف های او قطعیت وجود نداشت اما غالب رسانه ها تیتری خبری از آن بیرون كشیدند كه كلاه قرمزی حتما نوروز 97 روی آنتن است. حالا برگردیم به خبری كه دیروز در كانال های تلگرامی منتشر شد:« این برنامه که سال گذشته بعد از حواشی فراوان سرانجام پخش نشد امسال قرار است در نوروز ۹۷ روی آنتن برود. این مجموعه در ۱۵ قسمت پخش می شود.»

پخش نمی شود



چند ساعت بعد یكی از كانال های تلگرامی به نقل از حمید جبلی نوشت همه خبرها درباره كلاه قرمزی شایعه است.استناد این كانال به پست اینستاگرامی جبلی بود:‌«به شایعات توجه نكنید، هنوز هیچ توافقی صورت نگرفته.» این كانال نتیجه ای هم گرفته كه نمونه اش را زیاد در یك سال اخیر شاهدیم:«‌باز هم اذیت ها شروع شد!» این جمله و نمونه های مشابه آن تلویزیون را نشانه می رود،‌حال آن كه همه تقصیرها گردن تلویزیون نیست.

جبلی اینستاگرام ندارد


برای دسترسی به خبر موثق به چند روش متوسل شدیم . یكی از عوامل اصلی كلاه قرمزی پیش از آن كه درباره سرنوشت سریال صحبت كند، تاكید كرد حمید جبلی در اینستاگرام صفحه ندارد و آن چه به نام او ساخته شده،‌ فیك است. بخش جالب تر حرف او، تاكید روی این بود كه جبلی حتی موبایل هم ندارد!‌ با این حساب، اصالت با خبر اول است و آن چه به عنوان تكذیبیه به نقل از جبلی وارد كانال های خبری تلگرامی شده ، قابل اتكا نیست.

حتما پخش می شود


راستش دستیابی به اخبار دست اول درباره كلاه قرمزی كاری سخت و گاه محال است!‌ با این حال  یکی از عوامل گفته كلاه قرمزی نوروز 97 روی آنتن می رود. به گفته او 13 قسمت در طول نوروز پخش می شود و 13 قسمت دیگر در طول سال كه عمدتا مناسبت های شاد هستند روی آنتن خواهد رفت. آن چه باعث می شود به این گفته استناد كنیم، سرنوشت كلاه قرمزی بعد از نوروز 96 است. این سریال در بایگانی مانده و اجازه پخش در شبكه خانگی نیافته. پس چاره ای نمی ماند جز توافق با تلویزیون.

یك سریال مرموز


چرا یك مجموعه محبوب به نام كلاه قرمزی صاحب روابط عمومی نیست؟ این سریال صاحب یك سایت هم هست اما هرگز نمی توان به آن به عنوان منبع كسب خبر اتكا كرد. اگر یك نفر متولی ارسال خبرهای این مجموعه می بود،‌هرگز شاهد خبرهای ضد و نقیض نمی بودیم. تلویزیون منعی ندارد كه سریال ها و برنامه ها از روابط عمومی یا همان مسوول رسانه ای برخوردار باشند و حتما نظر سازندگان كلاه قرمزی این بوده كه سریال از چنین امكانی بی بهره باشد. شاید برای آن ها خبر موثق بی اهمیت است و كاری به افكار عمومی ندارند. چه بسا برای آن ها چنین بلوای خبری و بازار پر از شایعه كارآمدتر باشد!

مجموعه كلاه قرمزی تبدیل به شناسنامه نوروز شده است و نمی دانیم چرا اراده ای برای رفع مشكل نیست. مگر رامبد جوان براحتی خندوانه را روانه آنتن می كند؟‌یا زمین بازی برای عادل فردوسی پور مهیا است؟ حتما مسولان تلویزیون باید برای برنامه ها و سریال های برند آپشن های خاص درنظر بگیرند و شرایط را برای آن ها بخوبی مهیا كنند،‌ولی همیشه تلویزیون مقصر نیست و یك سر ماجرا به سازندگان كلاه قرمزی باز می گردد.

منابع: هفت صبح/ تبیان/ سینما