تبیان، دستیار زندگی

خواص درمانی پسته و فندق

این دانه روغنی به‌دلیل داشتن فسفر موجب تقویت مغز شده و عملکرد آن را به وی‍ژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان بالا می‌برد، در صورتی که فردی به افت فشار خون مبتلا باشد، می‌تواند با خوردن 10 عدد مغز فندق برای بهبود وضعیت خود اقدام کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواص درمانی پسته و فندق

اگر مزاج گرم دارید پسته را با انار ترش بخورید

از آنجا که پسته دارای طبع و مزاجی گرم و خشک است، بنابراین مصرف آن در افرادی که دارای مزاج گرم هستند باید با پرهیزهایی همراه باشد، چراکه زیاده‌‌روی در مصرف آن موجب برهم خوردن تعادل بدن شده و عوارضی را برای فرد به همراه دارد. بهترین نسخه برای افرادی که مزاج گرم دارند این است که 10 عدد مغز پسته خام را با آب انار میل کنند و در این میان انتخاب آب انار ترش در مقایسه با آب انار شیرین ارجح است. از طرفی افرادی که به‌دلیل گرمی مزاج دچار کهیر و حساسیت‌های پوستی می‌شوند نیز بهتر است پسته را با برگه زردآلو بخورند تا از ابتلا به حساسیت‌های پوستی پیشگیری کنند. به گفته درمانگران طب سنتی افراد مبتلا به بواسیر می‌توانند با نشستن در جوشانده پوست سخت و سفید رنگ پسته به درمان بواسیر و تسکین دردهای آن کمک کنند.

اگر دیابت دارید فندق بخورید
به گفته درمانگران طب سنتی، مغز فندق به این دلیل که نشاسته کمی دارد بهترین نوع آجیل برای افراد مبتلا به دیابت است. این دانه روغنی به‌دلیل داشتن فسفر موجب تقویت مغز شده و عملکرد آن را به وی‍ژه برای دانش‌آموزان و دانشجویان بالا می‌برد، در صورتی که فردی به افت فشار خون مبتلا باشد، می‌تواند با خوردن 10 عدد مغز فندق برای بهبود وضعیت خود اقدام کند. در برخی متون طب سنتی به این نکته اشاره شده که ترکیب فندق بوداده با انیسون می‌تواند به‌عنوان بهترین دارو برای درمان سوزش ادرار و افزایش میزان باروری در مردان مورد استفاده قرار گیرد.
منبع:آسمونی
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .