تبیان، دستیار زندگی

درباره تازه ترین سریال شبکه نسیم

عیار پایین افسانه هزارپایان

پخش فصل اول سریال «افسانه هزارپایان» ساخته شهاب عباسی در حالی تمام از شبکه نسیم تمام شد كه نمی توان از كیفیت آن دفاع كرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : احمد رنجبر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
افسانه هزارپایان

شبكه نسیم پیش از «افسانه هزارپایان» چند سریال كمدی مثل «حالت خاص» ، «سفر در خانه» و «شكر آباد» را به طور اختصاصی تهیه و روانه آنتن كرده بود.

در یك كلام این سریال ها با استاندارد شبكه نسیم فاصله زیاد دارند و برگ برنده این شبكه همچنان برنامه هایی مثل«خندوانه» و«دورهمی» است. «افسانه هزارپایان» كه پخش فصل اول آن هفته پیش به پایان رسید از نظر فضا یادآور تجربه قبلی شهاب عباسی یعنی «شكر آباد» است اما از نظر تولید چند گام جلوتر می ایستد.

این سریال پارودی سریال های دیگر از جمله «روزی روزگاری» بود و قصد داشت از طریق مشابه سازی شخصیت های دیگر، مخاطب را سرگرم كند و احیانا به خنده وادارد. «افسانه هزارپایان» اما ضربه اصلی را ابتدا از فیلمنامه و بعد از آن كارگردانی می خورد. قصه های كش دار و شوخی هایی كه قدرت خنداندن ندارند ، ایراد فیلمنامه است.

این نقصیه در كارگردانی هم برطرف نشده و بدتر این كه عباسی نتوانسته از بازیگران بیشمارش(نسرین مقانلو، رامین راستاد، رضا توکلی، علی اوسیوند، رامین ناصرنصیر، ارژنگ امیرفضلی، رحیم نوروزی، مریم کاویانی، عزت الله مهرآوران، بیوک میرزایی و ...  ) استفاده ای بهینه كند.

آن چه در قاب شبكه نسیم دیدیم یادآور تئاترهای دوره مدرسه است كه با گریم های ابتدایی و حركت های اغراق شده همراه بود. نمی خواهیم به طور كلی منكر تلاش تیم سازنده شویم اما واقعیت این است كه «افسانه هزارپایان» با این شیوه نمی تواند به دل بیننده راه یابد. سازندگان برای فصل دوم سریال كه بر اساس اعلام زیر نویس شبكه نسیم،‌نیمه دوم نوروز 97 پخش خواهد شد، چه تمهیدی اندیشیده اند؟