تبیان، دستیار زندگی
همیشه غذاهایی که با نان خورده می شوند، بیشتر مورد علاقه بوده و هستند. کودکان این غذاها را بیشتر ترجیح می دهند و بدون زحمت زیادی تا ته بشقابشان را البته با کمی سیب زمینی سرخ کرده می خورند. از سوی دیگر، متخصصان تغذیه به دلیل آنکه مصرف غذا با نان به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شنیسل سلامت

همیشه غذاهایی که با نان خورده می شوند، بیشتر مورد علاقه بوده و هستند. کودکان این غذاها را بیشتر ترجیح می دهند و بدون زحمت زیادی تا ته بشقابشان را البته با کمی سیب زمینی سرخ کرده می خورند.

شنیسل مرغ

از سوی دیگر، متخصصان تغذیه به دلیل آنکه مصرف غذا با نان به خاطر وقت گیر تر بودن، کالری کمتری را در یک واحد زمان (البته در مقایسه با غذاهای برنجی) می توانند به بدن فرد برسانند بیشتر توصیه می شوند. یکی از این غذاها که طرفداران نسبتاً زیادی دارد، شنیسل است که اغلب با گوشت قرمز تهیه می شود و اغلب خانواده های ایرانی آن را به این شکل می شناسند. اکنون می خواهیم با کمی تغییر جزئی، ارزش تغذیه ای یک وعده ی غذایی را کمی تغییر دهیم.

برای تهیه ی این نوع غذا نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1) اولین نکته ای که باید در تهیه ی این غذا به کار ببندیم، استفاده از سینه ی مرغ به جای گوشت قرمز است. حتی می توان به جای این گوشت از ماهی نیز استفاده کرد. به این ترتیب عادت استفاده از گوشت سفید در عوض گوشت قرمز را در خانواده ایجاد کرده و از اثرات زیانبار مصرف این نوع گوشت مصون می مانید.

2) در این غذا از آرد نیز استفاده می شود که اغلب این آردها از آرد گندم سبوس گرفته و سفید تشکیل شده اند که توصیه ما این است که به میزان برابر آرد، از سبوس گندم آسیاب شده نیز استفاده کنید، البته به صورت مخلوط شده با آرد تا به این ترتیب هم فیبر در غذایتان بالاتر برود و کالری کمتری دریافت کنید و هم از سایر فواید آن نظیر درمان یبوست و کاهش چربی خون نیز بهره مند شوید.

با استفاده از گوشت سفید در عوض گوشت قرمز از اثرات زیانبار مصرف این نوع گوشت مصون می مانید.

3) در این غذا از ماست نیز استفاده می شود  که توصیه ی ما این است تا جایی که امکان دارد از ماست کم چربی و یا بدون چربی استفاده کنید.

4) تا جایی که امکان دارد، از روغن های مطمئن در سرخ کردن این غذا استفاده کنید. به علاوه می توانید برای کاهش مصرف روغن، آنها را در فر قرار دهید تا میزان مصرف این ماده غذایی به حداقل خود برسد.

5) در ضمن می توانید به جای تخم مرغ های معمولی، از تخم مرغ هایی استفاده کنید که به جای زرده کلسترول دار، دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند. البته این موضوع دلیل بر خطرناک بودن کلسترول تخم مرغ نیست بلکه به خاطر فواید بیشتر اسیدهای چرب امگا سه است.

6) در کنار این غذا حتماً از نان های که از آرد کامل تهیه شده اند (با سبوس) استفاده کنید و سالاد سبزی تازه و ماست و یا دوغ کم چرب را با آن همراه کنید تا ارزش تغذیه ای آن کامل تر شود.

*مطالب مرتبط:

شنیسل گوشت

شنیسل مرغ

روش‌های افزودن اُمگا-3 به تخم‌مرغ

روغن جامد بهتر است یا مایع؟

روش های صحیح سرخ کردن غذا چیست؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.