تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران استرالیایی می گویند: داروی مسکن آسپیرین که پیش تر، اثر بخشی آن در کاهش خطر ابتلا به گروهی از بیماری ها شناخته شده بود، احتمال بروز سرطان پوست را نیز کاهش می دهد. تحقیقات موسسه ی تحقیقات پزشکی کوئینزلند نشان می دهد،مصرف مرتب داروهای ضد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثر آسپیرین در کاهش سرطان پوست

پژوهشگران استرالیایی می گویند: داروی مسکن آسپیرین که پیش تر، اثر بخشی آن در کاهش خطر ابتلا به گروهی از بیماری ها شناخته شده بود، احتمال بروز سرطان پوست را نیز کاهش می دهد.

 آسپیرین

تحقیقات موسسه ی تحقیقات پزشکی کوئینزلند نشان می دهد،مصرف مرتب داروهای ضد التهابی غیراستروییدی مانند آسپیرین می تواند، از بروز سرطان پوست و لکه های پوستی ناشی از تابش آفتاب جلوگیری کند.

کسانی که به طور مرتب آسپیرین و دیگر انواع داروهای ضدالتهابی غیراستروییدی مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان پوست در آنها بسیار کمتر از کسانی است که این داروها را مصرف نمی کنند.

محققان دریافتند که در بین کسانی که هیچگاه به سرطان پوست مبتلا نشده اند، مصرف مرتب آسپیرین، میزان بروز لکه های پوستی ناشی از تابش آفتاب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

کسانی که بیش از 5 سال،هفته ای دو قرص آسپیرین مصرف کردند، خطر بروز سرطان Squamous cell (کارسینوم سلول فلسی ) در آنها 63 درصد کمتر است. این نوع سرطان، 20 درصد موارد ابتلا به سرطان پوست را تشکیل می دهد.

کسانی که به مدت یک سال،هفته ای دست کم 8 قرص آسپیرین مصرف کردند، این خطر در آنها 90 درصد کاهش یافت.

منبع: دنیای سلامت

*مطالب مرتبط:

دنیای دوا و درمان ( قسمت اول )

مصرف بی ضرر داروها به آگاهی و شناخت افراد ارتباط دارد

اثر آسپرین در بیماران قلبی

مسکّن نخورید، ضرر دارد

پوست خود را نجات دهید

چه افرادی در معرض سرطان پوست قرار می گیرند؟ 

 با نوشیدن چای سبز از پوست خود حفاظت كنید

افزایش یا کاهش سرطان با غذا

لک صورت و راه درمان آن

شایع ترین علل ایجاد لک صورت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.