تبیان، دستیار زندگی

آیت‌الله‌العظمی فاضل لنکرانی‌ قدس‌سره؛

حضرت زهرا‌ علیها‌السلام اول بانوی جهان

«باید یک عاشورای دومی به پا کنیم، یعنی مردم در کوچه و خیابان‌ها بریزند و به‌صورت دسته‌جات برای شهادت آن مظلومه، مرثیه‌سرایی کنند که این کار بیرون ریختن و سر و سینه زدن است، پیشتوانه بسیار بزرگی است.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
السلام علیک یا صدیقه الشهیده
راجع به حضرت زهرا علیها‌السلام باید توجه داشته باشیم که استکبار جهانی در کامل‌ترین توطئه‌هایش به این نتیجه رسیده که تا زمانی که مردم این مملکت مسلمان هستند و نسبت به عقاید مذهبی خودشان پای‌بندند و برای جنبه‌های دینی خودشان شخصیت‌هایی مثال حضرت زهرا علیها‌السلام دارند، با این مملکت نمی‌توانند بجنگند.

هیچ نقشه‌ای را نمی‌توانند پیاده کنند، و لو اینکه عوامل زیادی در این مملکت دارند، لکن این عقاید محکم مردم نسبت به مسایل اعتقادی، مانع از این است که استکبار بتواند نقشه‌ای را در اینجا پیاده کند، لذا به فکر افتاده که شاید بتواند - خدای ناکرده - بین مردم و بین شخصیت‌ها، یک جدایی بیاندازد، یک تزلزل اعتقادی ایجاد کند که من خوف این را دارم که یک زمانی برسد - خدای ناکرده - امام صادق و امام باقر علیهما‌السلام را در نظر من یا شما طلبه‌های جوان به صورت یک فرد ملّای عادی معرفی کنند که کلام این‌ها در ردیف قرآن برای ما سندیتی نتواند داشته باشد.

راهی که الان استکبار جهانی مشغول پیمودن آن است کوچک کردن شخصیت‌های مذهبی از نظر ما مسلمان‌هاست و در رأس همه آن‌ها حضرت زهرا علیها‌السلام است.

لذا باید روز سوم جمادی الثانیة که هم از نظر روایت در وفات حضرت زهرا علیها‌السلام اصح است و هم از نظر مسؤلین این روز تعطیل شده که کار بسیار خوبی بوده و هم بازار قاعدتاً تعطیل است، به چند تا مجلس اکتفا نکنیم.

باید یک عاشورای دومی به پا کنیم، یعنی مردم در کوچه و خیابان‌ها بریزند و به‌صورت دسته‌جات برای شهادت آن مظلومه، مرثیه‌سرایی کنند که این کار بیرون ریختن و سر و سینه زدن است، پیشتوانه بسیار بزرگی است برای حفظ شخصیت‌های ما و الا با گفتن‌ها و شنیدن‌ها و نوشتن‌ها و مطالعه کردن‌ها، ما درست به هدفمان نمی‌رسیم.

فضائل حضرت زهرا علیها‌السلام را چه در زمانی که در بطن ‌أمّ بود و بعد از ولادت تا آخر، خطبه‌ای در مسجد ایراد کرد را برای مردم بگوییم. خیال هم نشود که این خطبه در یک وضع عادی واقع شد بلکه این قیام در مقابل حکومت است آن هم در مقابل شخص حاکم، حضرت زهرا علیها‌السلام چنین خطبه غرایی ایراد کرد و فضایل دیگری که در ایشان وجود دارد. این بر ماست که نگذاریم این چنین شخصیت‌هایی در ذهن جامعه ما - خدای ناکرده- مبدل به افراد عادی بشود و امتیازی برای این‌ها قائل نباشیم.

منبع: وبسایت افق حوزه