تبیان، دستیار زندگی

پذیرایی به صرف سلامتی

اندر فواید آجیل عیدانه

آجیل و مغزها سرشار از مواد مغذی هستند و برای همین مصرف آن‌ها به طور منظم برای سلامتی فواید زیادی دارد، مگر اینکه به آن‌ها حساسیت داشته باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
آجیل
آجیل غنی از پروتئین، چربی‌های سالم، فیبر، ویتامین E، اسید فولیک، فسفر، منیزیم، پتاسیم و ویتامین‌های گروه B است. اگر نگران نمک آن هستید می‌توانید نوع بدون نمک آن را تهیه کنید.

وزن ایده آل و سالم

هر چند آجیل و مغزها نسبتاً پُرکالری‌اند، اما مطالعات نشان داده‌اند مصرف آجیل به طور مرتب می‌تواند ریسک چاقی را کاهش داده و حتی به کاهش وزن کمک کند. پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم موجود در آجیل کمکتان می‌کند بیشتر احساس سیری و رضایت کنید که برای پیشگیری از پُرخوری مفید است.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی

خوردن آجیل به طور مرتب می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را پایین بیاورد. طبق پژوهشی در سال 2010، مصرف آجیل می‌تواند ریسک وقوع بیماری‌های قلبی و عروق کرونری را هم در زنان و هم در مردان پایین بیاورد. مصرف آجیل کمک می‌کند سطح کلسترول خون کاهش پیدا کند که می‌تواند عاملی برای بیماری قلبی باشد. این فواید را می‌توان به فیبر و چربی‌های سالم آجیل نسبت داد.

کاهش خطر دیابت

پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهند خوردن آجیل به طور منظم می‌تواند ریسک دیابت را در زنان کاهش بدهد. از آنجایی که چاقی خطر ابتلا به دیابت را بالا می‌برد، نقش آجیل در حفظ وزن سالم بدن برای جلوگیری از دیابت مهم است. برای افرادی که هم اکنون دیابت در آن‌ها تشخیص داده شده، آجیل می‌تواند جزئی سالم در رژیم غذایی‌شان باشد چون کربوهیدرات کمی دارد که باعث می‌شود شاخص گلیسمی آن پایین باشد و در نتیجه برای کمک به کنترل قند خون مفید است.

آجیل برای بچه‌ها

مصرف آجیل در دوران بارداری می‌تواند ریسک آلرژی به آجیل را در کودکان کاهش بدهد. مطالعات نشان داده کودکانی که طی اولین سال زندگی‌شان بادام زمینی خورده بودند، در مقایسه با آن‌هایی که نخورده بودند، احتمال اینکه دچار آلرژی به آجیل شوند بسیار کمتر بوده است. اما به هر حال همیشه قبل از دادن آجیل به بچه‌ها با پزشکشان مشورت کنید.

آجیل را چگونه نگهداری کنیم

هر چند آجیل و مغزها نسبتاً پُرکالری‌اند، اما مطالعات نشان داده‌اند مصرف آجیل به طور مرتب می‌تواند ریسک چاقی را کاهش داده و حتی به کاهش وزن کمک کند. پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم موجود در آجیل کمکتان می‌کند بیشتر احساس سیری و رضایت کنید که برای پیشگیری از پُرخوری مفید است

انواع مغزها و آجیل، خوراکی خوشمزه‌ای هستند که سرشار از پروتئین و چربی‌های سالمند و به شکل‌های واقعاً متنوعی می‌توانید مصرفشان کنید. اما اگر آجیل را به‌خوبی نگهداری نکنید، خیلی زود فاسد شده و دیگر مناسب خوردن نیستند، ابداً! پس بهتر است روش درست نگهداری از آجیل را یاد بگیرید تا پولتان را دور نریزید.
اول از همه باید آجیلی را تهیه کنید که کاملاً خشک باشد، چون ممکن است هنوز مقداری رطوبت در آن‌ها باقی مانده باشد و لازم باشد اول این رطوبت را کاملاً بگیرید تا آجیلتان کپک نزند.
آجیل را می‌توانید با پوست یا بدون پوست نگهداری کنید اما اگر با پوست نگهداری شوند، مدت بیشتری می‌مانند. به هر حال چه با پوست و چه بدون پوست باید آجیل را در ظروف در بسته‌ای که هوا به درون آن‌ها نفوذ نمی‌کند نگهداری کنید تا رطوبتشان در سطح مطلوبی حفظ شود. حتی کیسه‌های فریزی پلاستیکی نیز برای این کار خوب هستند.
برای حفظ کیفیت آجیلتان، آن‌ها را دور از پیاز و سایر خوراکی‌های بودار نگهداری کنید چون خیلی زود می‌تواند این بوها را به خود جذب کند.
آجیل با پوست را در دمای اتاق می‌توانید تا سه ماه نگهداری کنید، آجیل با پوست یا بدون پوست را در یخچال تا شش ماه و یا در فریزر به مدت یک سال می‌توانید نگه دارید. روی بسته‌های آجیل برچسب بزنید و تاریخ شروع ذخیره سازی را روی آن درج کنید تا بدانید اول از کدامشان استفاده کنید.
اگر آجیلتان طعم ماندگی گرفت، کافی است آن را در دمای 350 درجه‌ی فر به مدت 10 دقیقه حرارت دهید تا طعمش برگردد. فقط انتظار نداشته باشید آجیل فاسد و گندیده هم با این روش تازه شود! چون اگر چربی‌های درون آجیل فاسد شوند دیگر هیچ کاری نمی‌توان کرد. اما اگر نکات لازم جهت نگهداری آجیل را رعایت کنید، نباید مشکلی پیش بیاید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.