تبیان، دستیار زندگی

«در وجه حامل» برای جشنواره جهانی فیلم فجر آماده می شود

برای «سدمعبر» در زمان اکران اتفاق خوبی نیفتاد و چیزی که انتظار ما بود برآورده نشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
بهمن کامیار کارگردان

بهمن کامیار کارگردان فیلم سینمایی «در وجه حامل» در ارتباط با زمان اکران این فیلم  گفت: برای اکران عمومی آن برنامه ای نداریم و بالطبع در سال آینده خواهد بود,۲۷بهمن یک اکران در خانه هنرمندان داشتیم و یک اکران خصوصی هم برای هنرمندان،اهالی رسانه و منتقدان در هفته آینده خواهیم داشت.

وی در ارتباط با بازخوردهایی که از اکران های خصوصی دریافت کرده است،توضیح داد:بسیار بازخوردهای خوبی را دریافت کرده ام . خدا را شکر همه فیلم را دوست داشتند و بسیار از نظراتی که دریافت کرده ام راضی بودم . بزرگ ترین سوالم این بود که چرا این فیلم در جشنواره حضور نداشت؟!

کامیار در ارتباط با عدم حضور فیلم در سی و ششمین دوره جشنوار فجر،گفت:ما دوست داشتیم در جشنواره حضور داشته باشیم و نسخه نهایی را هم ارائه کردیم ،ولی سلیقه هیات انتخاب به سمتی بود که فیلم ما وارد بخش مسابقه نشد، در صورتی که شانس بسیاری داشت.منتهی قسمت نبود با اینکه هیات انتخاب هم بسیار فیلم را دوست داشتند، اما اینکه چه طور می شود هم فیلم را دوست داشت و هم فیلم را انتخاب نکنند برای من سوالی است که جوابش را نمی دانم!

او در ارتباط با حضور فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد:در حال تصمیم گیری هستیم که برای این جشنواره ثبت نام کنیم.یکی از نگرانی های ما این بود که اگر در جشنواره فجر شرکت کنیم در جشنواره های بین المللی دیگر نمی توانیم شرکت کنیم،ولی با صحبتی که با چند نفر از دوستان داشتم گفتند چون کشور میزبان هستیم این اتفاق در بخش بین الملل نمی افتد و می توانیم درجشنواره های بین المللی شرکت کنیم.

کامیار که تهیه کنندگی فیلم سینمایی «سد معبر» را که به تازگی اکران شده را نیز بر عهده داشت در ارتباط، با میزان فروش این فیلم عنوان کرد:به نظرم برای این فیلم در زمان اکران اتفاق خوبی نیفتاد و چیزی که انتظار ما بود برآورده نشد. عوامل زیادی دست به دست هم داد که این اتفاق نیفتد و «سد معبر» به فروش خوبی نرسد.با اینکه ۶هفته از اکران فیلم گذشته، ولی عمده سینماهای مان را از دست داده ایم و دلیل آن هم اکران بیش از حد فیلم هاست.تعداد فیلم ها آن قدر زیاد است که سینمادار هم نمی تواند به همه فیلم ها سانس بدهد و ما هم تعداد قابل توجهی از سینماهای مان را از دست دادیم . فروش قابل خوبی نسبت به پیش بینی هایی که می کردیم نداشتیم.با توجه به همه این شرایطی که وجود داشت فکر می کنم شاید هر فیلم دیگری هم نمی توانست به این فروش برسد.

او در پاسخ به این سوال که فیلم «در وجه حامل» هم مانند «سد معبر»به معضلات اجتماعی می پردازد یا خیر؟پاسخ داد:فیلم اجتماعی است، منتهی با «سد معبر» قابل مقایسه نیست.از نظرداستانی و فضایی شبیه سد معبر نیست، ولی به یک معضل اجتماعی می پردازد که این روزها همه مارا آزار می دهد. این فیلم به مضوع نرخ دلار و تغییر قیمت آن به صورت ناگهانی و تاثیری که در زندگی یک قشری از جامعه می گذارد و شاید اصلا با دلار سرو کاری نداشته اند می پردازد.موضوع فیلم ما این است . فکر می کنم متاسفانه این اتفاق مجدد در حال اتفاق است.

منبع: خبرگزاری صبا