تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال منچستریونایتد سه شنبه شب در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با تک گل اسکولز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسکولز منچستر را به مسکو برد

اسکولز منچستر را به مسکو برد

تیم فوتبال منچستریونایتد سه شنبه شب در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا با تک گل اسکولز مقابل بارسلونا به برتری رسید تا جواز حضور در به فینال این رقابت ها را بدست آورد.

به گزارش گروه ورزشی تبیان، تیم فوتبال منچستریونایتد که در دیدار رفت این رقابت ها در نیوکمپ موفق شده بود بارسلونا را با نتیجه مساوی بدون گل متوقف کند، دیشب طی یک بازی حساب شده و برتر موفق شد مهمان خود را با گل دقیقه 14 "پل اسکولز" شکست داد و به فینال رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 08-2007 راه یافت.

اسکولز منچستر را به مسکو برد

بارسلونا که در رقابت های لالیگا و جام حذفی اسپانیا ناکام مانده است، در بازی دیشب هم مقابل منچستریونایتد شکست خورد تا ناکامی خود را در این فصل از رقابت ها تکمیل کند.

این تیم در دیداری که بیش از 75 هزار تماشاگر داشت، توپ و میدان را در اختیار گرفت اما هرگز موفق نشد به گل دست پیدا کند تا در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، با تحمل شکست یک بر صفر از دور رقابت ها حذف شود.

منچستریونایتد با این در این دیدار برتری، در آستانه کسب دو جام لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر انگلستان قرار گرفت. این تیم در تاریخ 21 مه (اول خرداد) در ورزشگاه "لوژنیکی" مسکو با برنده دیدار امشب تیم های چلسی و لیورپول دیدار خواهد کرد.

فرگوسن: شایسته این پیروزی بودیم

اسکولز منچستر را به مسکو برد

سرآلكس فرگوسن از عملكرد رویایی تیمش در دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا كه به شكست آبی و اناری‌ها و راهیابی منچستر به دیدار پایانی منجر شد، ابراز خوشحالی كرد.

به نقل از ایسنا، شیاطین سرخ برای سومین بار در تاریخ رقابت‌ها راهی دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا شد و فرگوسن برای دومین بار توانست تیمش را راهی دیدار پایانی كند. وی به لطف گل تماشایی پل اسكولز توانست تیمش را در فینال مسكو ببیند.

سرمربی اسكاتلندی منچستر یونایتد در نشست خبری پایان بازی گفت: همه ما بسیار خوشحالیم كه در دیدار پایانی حضور داریم. ما در این بازی به عملكردی رویایی نیاز داشتیم و از پس آن هم برآمدیم.

بله، شب بسیار بلندی بود. ما برابر تیمی بسیار رویایی و باشگاهی بزرگ بازی كردیم، شكست دادن بارسلونا آسان نیست. آنها بسیار عالی بازی كردند، ما باید با تمركز بالایی در كارهای دفاعی حاضر می‌شدیم و این كار را هم كردیم. ما از فضاهای زمین به خوبی استفاده كردیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری را به ثمر برسانیم.

فرگوسن در بخش دیگری از سخنانش گفت: در نیمه نخست ما كمی عصبی و دستپاچه بودیم. لیونل مسی در فاصله كوتاهی از شروع بازی ما را با فرصتی كه در نزدیكی محوطه جریمه به دست آورد شگفت زده كرد. در نیمه دوم بسیار مطمئن‌تر ظاهر شدیم. وقتی تیمی یك بر صفر عقب می‌افتد باید تهاجمی‌تر بازی كند و بارسلونا هم چنین بود.

ما در 15 دقیقه پایانی بازی بسیار خوب دفاع كردیم. پل اسكولز گلی رویایی را به ثمر رساند. نمی‌توانیم از او همانند گذشته چنین گلهایی را بخواهیم، او امشب شوتی بسیار تماشایی را به ثمر رساند.

فرگوسن در پایان صحبتهایش درباره حریف احتمالی منچستر یونایتد گفت: برایم فرقی نمی‌كند در فینال با چه تیمی روبرو شویم، مهم آن است كه ما به دیدار پایانی رسیده‌ایم، فكر می‌كنم كه ما شایسته این پیروزی بودیم. این نتیجه باید به ما برای رقابتهای لیگ برتر هم اعتماد نفس ببخشد.

ریكارد: همه كار كردیم جز گلزنی

اسکولز منچستر را به مسکو برد

فرانك ریكارد سرمربی بارسلونا پس از شكست و حذف تیمش از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا گفت: بازیكنانم با سرهای بالا اولدترافورد را ترك می‌كنند.

وی كه پس از ناكامی شاگردانش در لیگ قهرمانان اروپا در رقابت‌های داخلی اسپانیا هم شانس چندانی برای قهرمانی و رسیدن به رئال مادرید رقیب دیرینه تیمش ندارد، گفت: امشب همه كار كردیم به جز گلزنی، بازی پایاپایی بود. دوست دارم بگویم ما سهم بیشتری در بازی داشتیم. قوانین البته این طور می‌گویند كه تیمی برنده است كه گل‌های بیشتری به ثمر رسانده است. منچستر یونایتد این كار را كرد و برای همین هم به دیدار پایانی راه یافت. این شكست بسیار دردناك بود اما اكنون زمان آن نیست كه كسی را مقصر بدانیم.

مربی هلندی بارسلونا كه روزهای پایانی حضورش در روی نیمكت مربی‌گری تیم اسپانیایی را می‌گذراند، ادامه داد:‌ همه می‌توانند در پایان فصل نتیجه‌گیری كنند اما ما باید در بازیهای باقی مانده شخصیت و مسوولیت پذیری‌مان را نشان دهیم. بدیهی است كه در حال حاضر هر بازیكنی ناراحت و سرافكنده است. ما به خاطر فرم بازی‌مان می‌توانیم اولد ترافورد را با سرهای بالا ترك كنیم.

ریكارد درباره آینده خود در بارسلونا هم گفت: قصد ندارم باشگاه را ترك كنم. این فكر در سر من وجود ندارد. این زمانی درست بود كه بازیكنان آن را درست می‌دانستند اما آنان چنین چیزی نمی‌خواهند، بارسلونا باشگاه بزرگی است، اكنون زمان بسیار دشواری برای ما در این فصل است. هر كسی ناراحت است اما ما باید كار خودمان را بكنیم. قهرمانی در لیگ قهرمانان ساده نیست، وقتی یك بار در آن بالاها قرار می‌گیری كار بسیار دشواری است كه بخواهی همان جا بمانی، ما مثل همیشه تمام توان‌مان را به كار بستیم اما امشب به نتیجه دلخواه دست نیافتیم.