تبیان، دستیار زندگی

دوستان کریمی نباید سکوت کنند

عبدالرحمن شاه‌حسینی معتقد است دوستان علی کریمی نباید سکوت کنند. رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می‌گوید: «فضای فوتبال ما زمانی ایده‌آل می‌شود که اجازه نقد داده شود، اگر فضای بسته به وجود بیاید که از نظر من هم اکنون فضا این گونه است، این فضا باعث می‌شود که فساد گسترش پیدا کند.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شاه حسینی
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، عبدالرحمن شاه‌حسینی می‌افزاید: «من مصاحبه‌های علی کریمی را پیش از حضور در برنامه 90 دنبال کردم و انتقادات او در مورد مدیریت فوتبال حتی نیمی از مشکلات مدیریتی هم نیست. در سال‌های گذشته پرونده فساد در فوتبال مطرح و در مجلس هم به این موضوع رسیدگی شد اما این موضوع پیگیری نشد و هم اکنون نیز این پرونده در مجلس بایگانی شده است.» او ادامه می‌دهد: «این پرونده دغدغه اصلی فوتبال ایران است اما مهدی تاج در یک برنامه تلویزیونی موضوع فساد در فوتبال را منکر شد. اگر مسئولان می‌خواهند حرف‌های علی کریمی را پیگیری کنند، قطعاً به پرونده فساد در فوتبال خواهند رسید.»

رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بیان می‌کند: «ماهیت حرف‌های علی کریمی را قبول دارم اما تعجب می‌کنم که چرا بعضی از دوستان او سکوت می‌کنند؟ هر فردی که طرفدار فضای سالم فوتبال است، باید در این مقطع سکوت خود را بشکند. شجاعت علی کریمی حقیقتاً ستودنی است.» شاه حسینی ادامه می‌دهد: «در قضایای این چنینی هر چه نظر غالب مردم باشد صحیح است و مسئولان رده بالای کشورمان باید این نظرات را مستند بدانند و نسبت به این قضایا واکنش نشان دهند.»

او درخصوص صحبت‌های کریمی در مورد دلیل کنارگذاشتن مربیان ایرانی توسط کی‌روش بیان می‌کند: «در پرونده فساد در فوتبال به این موضوع هم پرداخته و بررسی شده است. در دوران حضور کی‌روش چندین مربی ایرانی از کادر فنی کنار گذاشته شدند که این نوعی تحقیر محسوب می‌شود.» رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص پیامک کی‌روش به عادل فردوسی پور و اهانت به علی کریمی با کلمه «بزدل» می‌افزاید: «به عنوان یک کارشناس حقوقی می‌توانم بگویم که این یکی از مصادق بارز اهانت به علی کریمی است و باید کمیته انضباطی با کی‌روش برخورد کند.»

شاه حسینی ادامه می دهد: «هر زمان که انتقادی می شود، صحبت از تیم ملی می شود و می گویند که تیم ملی ضرر خواهد کرد. در این سال ها هر تصمیمی که توسط کی روش گرفته شده به هر قیمتی اجرا شد و این حتی به قیمت توهین به مربیان داخلی بود.» او بیان می کند: «خیلی از مدیران فدراسیون فوتبال با رانت و ارتباط وارد فدراسیون شدند و اگر نباشند هم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و این فوتبال به کار خود ادامه خواهد داد. افرادی همچون علی کریمی، خداداد عزیزی، علی دایی، مرحوم حجازی و ... مالکین واقعی فوتبال هستند.»
منبع: روزنامه ایران