تبیان، دستیار زندگی

رؤسای فدراسیون تصور نکنند همه به دنبال مقام هستند

مدیرعامل پیشین باشگاه ملوان بندرانزلی گفت که رؤسای فدراسیون فوتبال باید به نصیحت افراد فوتبالی توجه و تصور نکنند که همه به دنبال پست و مقامی برای خود هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رضاییان
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در مناظره دوشنبه شب محمدرضا ساکت با علی کریمی در برنامه 90، کریمی از فسادی در فوتبال پایه ملوان بندرانزلی صحبت کرد و گفت که مدیرعامل وقت این باشگاه (مسعود رضاییان) پول زیادی در این ماجرا کسب کرده است.

مسعود رضاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» در این خصوص اظهار داشت: الان بیرون گود هستم، اما با خودم می‌گویم کاش به پیشنهادهایی که به ما می‌شد، پاسخ مثبت می‌دادم! افراد زیادی حاضر شدند برای اینکه فرزندشان در ملوان بازی کند، به باشگاه پول بدهند. حتی یک نفر که دو پسرش در لیگ برتر بازی می‌کرد، گفت برای ملوان اسپانسر می‌آورد و هزینه البسه تیم را هم پرداخت می‌کند تا پسران او را به تیم‌مان بیاوریم. ما به او گفتیم که این دو نفر باید در تمرین تیم تست بدهند. این دو هم گفتند ما سابقه بازی در لیگ برتر را داریم و برای حضور در دسته اول، تست نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه شب گذشته قصد داشت در برنامه نود در این خصوص صحبت کند که فرصتی برای او ایجاد نشد، گفت: من می‌خواهم به چند نکته اشاره کنم. باید بگویم به عنوان یک ایرانی، از رفتار توهین‌آمیز کارلوس کی‌روش خیلی ناراحت شدم. وقتی از کسی انتقاد می‌شود، او نباید برخورد توهین‌آمیزی داشته باشد. کریمی اسطوره فوتبال ماست و فردی دوست‌داشتنی است. او صدای بسیاری از اهالی فوتبال، مدیران عامل و حتی من است. این اعتراض جمعی است، اما کریمی می‌توانست با متانت بیشتری پاسخ بدهد.

برخی از این بازیکنان کرایه بازگشت به منزل خود را هم نداشتند و همین 20 هزار تومان برای آنها پول زیادی بود. ما از جیب خودمان برای برخی از سربازان تیم جهت بازگشت به خانه‌های‌شان هزینه می‌کردیم.



مدیرعامل پیشین باشگاه ملوان بندرانزلی با بیان اینکه کی‌روش به ایران خدمت کرده است، تصریح کرد: با این حال نباید به او اجازه داده شود که با صدای معترض، این‌گونه برخورد کند. دوستان ما در فدراسیون فوتبال هم بدانند همه اعتراضات به دلیل غرض شخصی نیست و این اعتراض همگانی‌تر می‌شود. فدراسیون فوتبال باید موارد ذکر شده در برنامه 90 را برای رفع شائبه بررسی کند. شک نکنید بسیاری از اهالی ورزش از عملکرد فدراسیون ناراضی هستند و این ریشه‌ها باید شناسایی شود و نباید تنها به پاسخگویی کفایت کنند. از اینکه کریمی از من اسم برد،‌ ناراحت نشدم. او صحبت‌هایی درباره فساد مطرح کرد و موشکش اشتباهی به خانه من که یکی از دوستان کریمی هستم، برخورد کرد!

رضاییان در مورد فساد مالی در تیم‌های پایه باشگاه ملوان بندرانزلی خاطرنشان کرد: فردی که خود را مدیربرنامه معرفی کرد، هفت هشت بازیکن به انزلی آورد و او را بارها با پیشکسوتان ملوان دیدم، اما خودش یک بار هم به باشگاه ملوان نیامده است. او پس از اینکه از این بازیکنان پول گرفت، به آنها محل اسکان داد، تغذیه و مربی بدنساز در اختیار آنها گذاشت. این فرد به بازیکنان فوق گفته بود می‌خواهد آنها را به ملوان بیاورد. همه این چند بازیکن در تمرین ملوان در تست تیم رد شدند. در هر تست تیم، حدود 500 نفر شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه این فرد یک میلیارد و 200 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است، گفت: کار شاکی‌های این پرونده هم درست نبود که چنین پولی در اختیار این فرد گذاشتند. تست‌های تیم ملوان رایگان بود و این بازیکنان می‌توانستند بدون پرداخت هزینه‌ای در تمرین تیم تست بدهند. در این پرونده، مقصرها هر دو طرف هستند و کسی که چنین پولی پرداخت می‌کند هم باید محاکمه شود. پرونده‌ای قطور در انزلی در همین خصوص تشکیل شده است، افراد درگیر این موضوع را احضار کرده‌اند و رأی آن به زودی صادر خواهد شد.

کسب میزبانی تیم‌های ایرانی مقابل باشگاه‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا، پاشنه آشیل فدراسیون فوتبال است. همچنین این فدراسیون باید با صاحب‌نظران مشورت کند و فکر می‌کنم حلقه اطرافیان و دوستان رؤسای فدراسیون، دارد خیلی کوچک می‌شود.



مدیرعامل پیشین باشگاه ملوان بندرانزلی ادامه داد: در کلاهبردار بودن این فرد به اصطلاح مدیربرنامه شکی نیست، اما نباید بقیه افراد را متهم کنیم و باید منتظر باشیم نتیجه تحقیقات دادگاه مشخص شود. کریمی برای اینکه به مناظره برود، ممکن است از هرجایی اطلاعات غلط دریافت کرده باشد. او حتی داده‌های خامی گرفته که در حد اطلاعات نیست. همه این اظهارات باید اثبات شود. ممکن است من هم اطلاعاتی در اختیار کریمی بگذارم، اما او نباید براساس صحبت‌های من،‌ نکته‌ای را مطرح کند.

رضاییان با اشاره به اینکه با هر کسی که در این پرونده تخلف کرده باید برخورد شود، اظهار داشت: من هم مسئول هستم که روحم از این موضوع خبر نداشته است. همیشه افرادی دور و بر باشگاه‌ها و آکادمی‌های آنها، دام پهن کرده‌اند و می‌خواهند از جوان مردم پول بگیرند. این فرد می‌گوید یک بار مدیرعامل ملوان را دیده‌ام، اما باید مشخص شود بخشی از مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب چه کسی رفته است. بیایند این موضوع را ثابت کنند.

«درهای باشگاه روی علاقه‌مندان باز بود و بازیکنان جوان می‌توانستند به صورت رایگان در ملوان تست دهند»، مدیرعامل باشگاه ملوان با بیان این جمله به تسنیم گفت: حتی برخی از دوستان می‌گفتند رسم است که از هر بازیکنی که تست می‌دهد، 20 هزار تومان بابت هزینه زمانی که مربی در اختیار او گذاشته، دریافت می‌کنند، اما من این موضوع را نپذیرفتم. برخی از این بازیکنان کرایه بازگشت به منزل خود را هم نداشتند و همین 20 هزار تومان برای آنها پول زیادی بود. ما از جیب خودمان برای برخی از سربازان تیم جهت بازگشت به خانه‌های‌شان هزینه می‌کردیم. کریمی همه داده‌هایی را که به او دادند، بدون سازماندهی مطرح  می‌کرد. او باید درباره بعضی موارد که اسناد کافی در مورد آنها در اختیار داشت، صحبت می‌کرد.

رضاییان با بیان اینکه رؤسای فدراسیون فوتبال افراد خوبی هستند، خاطرنشان کرد: آنها باید صدای اعتراضات را جدی بگیرند. افراد بسیاری در این زمینه‌ها ناراضی هستند. مثلاً موضوع اقتصادی باشگاه‌ها اهمیت بسیاری دارد که هنوز،‌ پیشرفتی در این زمینه نکرده‌ایم. نباید فقط بگوییم تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی ما در آسیا قهرمان شده‌اند. دیگر قهرمانی این رشته‌ها در آسیا، مردم را ارضا نمی‌کند و باید برای قهرمانی جهان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه مردم دیگر دوست ندارند که فقط به جام جهانی صعود کنیم، اظهار داشت: تیم ملی ایران باید از گروه خود صعود کند تا مردم راضی شوند. کسب میزبانی تیم‌های ایرانی مقابل باشگاه‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا، پاشنه آشیل فدراسیون فوتبال است. همچنین این فدراسیون باید با صاحب‌نظران مشورت کند و فکر می‌کنم حلقه اطرافیان و دوستان رؤسای فدراسیون، دارد خیلی کوچک می‌شود. آنها نصایح ناصحان را قبول کنند و بدانند همه به دنبال پست و مقام نیستند. فدراسیون‌نشینان باید افراد فوتبالی را دعوت کنند و اتاق فکری تشکیل دهند.
منبع: خبرگزاری تسنیم