تبیان، دستیار زندگی

برگزاری هر نوع آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شد

وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه با شبكه خبر با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: برگزاری هر نوع آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
برگزاری هر نوع آزمون در دوره ابتدایی ممنوع شد
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ظهر امروز سید محمد بطحایی در مصاحبه با شبكه خبر با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش، اظهار كرد: به دلیل آثار بسیار مخربی كه برگزاری آزمون ها در روحیه دانش آموزان دوره ابتدایی دارد، برگزاری هر نوع آزمون از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس خاص، ممنوع است و مدارس مذكور در سال تحصیلی آینده مانند مدارس عادی دانش آموزان را ثبت نام می كنند؛ بنابراین دانش آموزان ورودی پایه هفتم در هیچ آزمونی شركت نخواهند كرد.
وزیر آموزش و پرورش هدف ازاجرای این طرح را كاهش استرس در دوره ابتدایی اعلام و عنوان كرد: براساس این مصوبه ورود كلیه مؤسسات علمی به بهانه برگزاری آزمون و همچنین تجویز و ارائه كتاب های كمك درسی در مقطع ابتدایی ممنوع است و آموزش و پرورش با همكاری، هم سویی  وهم گرایی خانواده ها تلاش خواهد کرد تا فضای با نشاطی را بر مدارس ابتدایی حاكم كند.
وی ادامه داد: با حذف آزمون ورودی مدارس خاص، اجرای طرح شهاب در مدارس تقویت ودر قالب این طرح ، دانش آموزان دارای استعدادهای گوناگون، شناسایی و متناسب با توانایی هایشان در همان مدارس تحت پوشش وهدایت قرار می گیرند.
بطحایی تاکیدکرد:این طرح از جدیدترین وموفق ترین طرح هایی است که در کشورهای توسعه یافته نیز اجرا می شود.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش