تبیان، دستیار زندگی

تبریک انتشار«زنگ آخر»، نخستین روزنامه دانش آموزی کشور

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش انتشار "زنگ آخر" نخستین روزنامه دانش آموزی كشور را به عموم علاقمندان تبریک گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
تبریک انتشار«زنگ آخر»، نخستین روزنامه دانش آموزی کشور
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، انتشار نخستین روزنامه مخصوص كودك و نوجوان می تواند نویدبخش رویکرد جامعه رسانه ای به مسائل كودكان و نوجوانان باشد.
براساس این گزارش، در این روزنامه محتوای آموزشی، سرگرمی، داستانی، سلامت و بهداشت با زبان و ادبیات کودکانه ارائه می شود.
صاحب امتیاز و مدیرمسئول این روزنامه، هدف از انتشار این روزنامه را نشریه خوانی بچه ها از سنین دبستان و همزمان با سواد آموزی و علم آموزی عنوان کرد و افزود: براین باوریم روزنامه خوانی در واقع مقدمه ای بر کتاب خوانی و بالا بردن سطح دانش و آگاهی است.
به گفته كرمانی؛ با توجه به علاقه کودکان و دانش آموزان به فضای مجازی و گرفتن عکس و سلفی، یکی از بخش های این روزنامه «سلفی مدرسه» است تا دانش آموزان هدفمند به عکاسی و گرفتن سلفی بپردازند.
این فعال رسانه ای با تشریح جزئیات این روزنامه «مدال قهرمانی» را بخش دیگری از این روزنامه عنوان کرد و گفت: در این بخش به کودکان قهرمان از جانب روزنامه مدال اعطا می شود و در پایان هر سال از مردم خواسته می شود تا با توجه به عملکرد دانش آموزان قهرمان در رشته های مختلف، قهرمان قهرمانان دانش آموزان ایران را انتخاب کنند.
کرمانی، ماموران انرژی را یکی دیگر از بخش های این روزنامه عنوان کرد که با فرهنگ سازی و آموزش کودکان را به صرفه جویی دعوت کرده و از آن ها می خواهد تا اعمال خود را در جهت صرفه جویی انرژی برای روزنامه ارسال کرده و به این شکل با نگاه ویژه تری به صرفه جویی بپردازند.
مدیر مسئول روزنامه «زنگ آخر» هم چنین گردشگری روستایی را از جمله بخش هایی دیگر این نشریه معرفی کرد و گفت: در این بخش کودکان روستایی گزارشگران آن هستند و محتوای آن را با هدف آشنایی سایر کودکان در اقصی نقاط ایران زمین با روستاها و سبک زندگی روستایی تولید می کنند.
کرمانی تاکید کرد: معتقدم با پررنگ تر شدن بخش کودکان روستایی، باعث رونق گردشگری روستایی در سراسر کشور خواهد شد.
وی افزود: همچنین آشنایی بچه ها با محله ای که در آن زندگی می کنند و گزارش آن برای سایر کودکان، بخش دیگری از این روزنامه را تشکیل می دهد.
صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه «زنگ آخر» در پاسخ به این پرسش که مکان و گستره توزیع نشریات و روزنامه کودکان و نوجوانان و قشر دانش آموز کجاست، گفت: متاسفانه کیوسک های مطبوعاتی برای ارایه مطبوعات بزرگسالان نیز سال هاست که کارکرد خود را از دست داده اند و تبدیل به یک بوفه کار راه انداز برای عابران شده اند و بیش از همه چیز سیگار و تنقلات عرضه می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد ، مدارس در معرفی این گونه محصولات فرهنگی همکاری کنند  و حداقل نمایشگاه های فصلی برای کودکان در داخل مدارس دایر شود تا آنان با نشریات آشنا شوند.
کرمانی با اشاره به وجود قوانین بیش از حد سختگیرانه تاکید کرد: با همکاری بیشتر آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان می توان فضای امنی برای ارایه نشریات کودکان فراهم کرد.
مدیر مسئول روزنامه «زنگ آخر» یادآور شد: این نشریه تنها روزنامه کودکان و نوجوانان ایران است که با جامعه مخاطب دانش آموزان به تازگی منتشر می شود.
کرمانی از تمامی معلمان و فعالان در عرصه کودک و نوجوان خواست به جهت بهتر شدن محتوای علاوه بر همکاری، انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه کنند.
مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تولد این روزنامه تخصصی را به جامعه مطبوعاتی و فعالان حوزه كودك و نوجوان تبریك می گوید.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش