تبیان، دستیار زندگی

وقتی با کنترل کردن می خواهیم به همسرمان اعتماد کنیم

تعقیب همسرتان را به ما بسپارید

«آیا به همسر خود شک دارید؟ آیا نسبت به نامزدتان بی‌اعتماد هستید؟ تعقیب او را به ما بسپارید تا از فعالیت شریک زندگی‌تان مطلع شوید» این عنوان یکی از صفحات اینستاگرام در چند روز اخیر است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تعقیب همسر، اعتماد، زوجین
وقتی با همسرتان زیر یک سقف مشترک زندگی‌تان را آغاز می کنید از آن زمان به بعد هر انچه می بینید و می شنوید می رود زیر یک چتر، چتری به نام اعتماد؛ وقتی که اعتماد می کنید دیگر نگران تکیه گاهتان نیستید . اعتماد چیزی عجیبی ست ، عجیب به ادم حس ارامش و اطمینان می دهد. فکر آدم را باز می کند و آدمی را از تمام دغدغه های ذهنی و بد گمانی ها رها می کند.

در واقع یک گام مهم در زندگی زناشویی ،حس امنیت است که این احساس زمانی به وجود خواهد امد که طرفین به یکدیگر اعتماد کنند.

گاهی برخی همسران با وجود ایمان به پاکی  طرف مقابلشان آنقدر شک و بد گمانی در خود راه می دهند که حاضرند برای انکه خیالشان آسوده شود دست به هر کاری بزنند و زمینه بی اعتماد را فراهم کنند که این عامل خود آسیب های جبران ناپذیری را به زندگی زناشویی وارد خواهد کرد.

نرم افزار کنترل همسر!
« سر همسرم مدام در گوشی است... خیلی دوست دارم بدانم با کی صحبت می کند!... همش ذهنم درگیر است که نکند دارد با

 در هیچ شرایطی دروغ نگویید چرا که سریعترین راه از بین رفتن اعتماد بین زوجین دروغ است. حتی اگر با گفتن دروغی می دانید که همسرتان آزرده خاطر و ناراحت می شود بعد از گذشت مدتی مطئمن باشید که خطای شما را بخاطر صداقتتان می بخشد .

 جنس مخالف چت می کند!...هر وقت خواستم یواشکی اش بروم سر گوشی اش و ببینم که با چه کسی صحبت می کند و پیغام های تلگرامی اش را بخوانم اما هر دفعه رمز موبایلش را تغییر می دهد که من اینکار را نکنم؛ آنقدر ذهنم در گیر بود که رو آوردم به نصب نرم افزار کنترل همسر تا ذهنم را از تمام خیال بافی ها رها کنم...»

این برنامه شاید اولین برنامه ای بود که باعث شد خیلی از همسران ذهنشان به این سمت رود که حتی با وجود اعتماد داشتن به همسر بد نیست که با این نرم افزار هر از گاهی همسرمان را کنترل کنیم اما در رابطه با کنترل همسرتان نکته مهم و اساسی آن است که ابتدا باید بدانید که چه چیزی باعث شده است که به همسرتان بی اعتماد شوید. آیا اینکه علاقه مندید  که به هر طریقی گوشی همسرتان راچک کنید بخاطر نداشتن اعتماد به نفس خودتان است یا گذشته نامناسب همسرتان و یا توجه نداشتن به حریم خصوصی ؟!

گاهی برخی افراد بخاطر اعتماد به نفس پایین مدام دغدغه این را دارند که مبادا شخص سومی که از هر جهت از من جذاب تر باشد  وارد زندگی ام شود. در واقع این افراد ، افراد دیگر را تهدیدی برای زندگیشان می دانند و سعی می کنند به هر نحوی مانع برخورد همسرشان با افراد غریبه شوند.

گاهی هم برخی افراد با توجه به گذشته نامناسب همسرشان و یا با توجه به عوامل شخصیتی خود که هیچ گونه حد و مرزی را در ارتباط با جنس مخالف رعایت نمی کنند تصور می کنند که همسرشان هم وفادار نیست و در واقع نمی توانند به همسرشان اعتماد کنند.

گاهی هم علاقه مندی به چک کردن گوشی همسردر برخی افراد بخاطر آن است که اصلا معنا و مفهومی برای حریم خصوصی قائل نیستند و تصور میکنند که چون زن و شوهرهستند نباید هیچ چیز پنهانی بین انها وجود داشته باشد . درست است که نباید موضوعات مهم را از همسر پنهان کرد اما یکسری مسائل مثل گفت و گوهای دوستانه، صحبت‌های کاری و ... که در واقع ربطی به رابطه زناشویی ندارد مشمول پنهان کاری نیست و این مسائل جزو حریم خصوصی هر شخصی به حساب می آید .

پول بده تا همسرت را تعقیب کنم!
«آیا به همسر خود شک دارید؟ آیا نسبت به نامزدتان بی‌اعتماد هستید؟ تعقیب او را به ما بسپارید تا از فعالیت شریک زندگی‌تان مطلع شوید» این عنوان یکی از صفحات اینستاگرام در چند روز اخیر است. جالب است که برای انجام این کار قرارداد هم تنظیم می‌شود و حقوق آنها به صورت ساعتی محاسبه میگردد! شرایط پذیرش این شغل تعلق میگیرد به پسران  دارای موتور سیکلت!.
جالب اینکه دنبال کنندگان این صفحه در قسمت کامنت،اظهارات جالبی مبنی بر رو شدن دست همسرانشان با این اقدام جالب نوشته بودند!
اما چه کسی حاضر است به کسی که حتی آن فرد را نمی شناسد پول بدهد تا تمام وقت خود را بگذارد و همسرش را تعقیب کند؟! پول دادن به دیگران و تعقیب همسر آیا معنایی جز بی اعتمادی به همسر خواهد داشت؟!
 برخی افراد با توجه به گذشته نامناسب همسرشان و یا با توجه به عوامل شخصیتی خود که هیچ گونه حد و مرزی را در ارتباط با جنس مخالف رعایت نمی کنند تصور می کنند که همسرشان هم وفادار نیست و در واقع نمی توانند به همسرشان اعتماد کنند.

حس کنترل گرایی در برخی گاهی انقدر زیاد می شود که حتی زمانی که فرد می خواهد لباس هایش را بپوشد وآماده برای بیرون رفتن از خانه ‌شود، همسرش سریع واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید: «کجا؟ تو دیگر همسر داری و اگر جایی می‌خواهی بروی، باید با هم برویم.» برخی فکر می کنند با ازدواج دیگر قرار است مدام مثل دو قلوهای بهم چسبیده به یکدیگر بچسبند و در واقع این دو نفر در اوایل ازدواج می پذیرند که با ازدواج یکسری محدودیت ها برایشان ایجاد می‌شود اما با مرور زمان مقاومت را آغاز کرده و می گویند: ما می خواهیم زندگی شخصی خود و آزادی های فردی داشته باشیم .
 مسئله اصلی این است که طرفین باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند و همدیگر را در رشد شخصی یاری کنند و از همه مهم تر این است که خود ما هم کاری نکنیم که موجبات شک و تردید را در طرف مقابل ایجاد کنیم. این ما هستیم که اعتماد را با صداقت ،با تعادل در رفتار، احترام گذاشتن به یکدیگر و از خود گذشتگی می سازیم و ان را در فرد مقابل تقویت می کنیم .

اعتماد از دست رفته را بسازید
گذشت کردن در مقابل خیانت دیدن و بخشیدن در مقابل دروغ گفتن به زبان آسان است اما بازسازی این اعتماد کار ساده ای نیست اما راهی وجود داد که البته نیاز به یک زمانی طولانی دارد. برای آنکه اعتماد در بین زوجین قوت بگیرد لازم است :

-انتظارات یکدیگر را به گونه ای بر آورده کنید که زمینه شک از بین برود به عنوان مثال اگر رمز گذاشتن تلفن همراه شما موجب بد بین شدن همسرتان می شود یا اصرار به اینکار نداشته باشید و یا هر از گاهی در مقابل خودتان تلفن همراهتان را به همسرتان بدهید تا هر انچه دلش میخواهد ببیند و بخواند تا بد گمانی اش نسبت به شما از بین برود .

-به جای آنکه مدام همسرتان را کنترل کنید و او را  سیم جین کنید بهتر است کمی سیاست مدارانه رفتار  کنید مثلا: به جای آنکه  به همسرتان بگویید : چند بار بهت زنگ زدم جواب ندادی کجا بودی؟، چرا جواب ندادی ؟ ، با کسی بودی؟ ، برای چی نمی توانستی حرف بزنی و ... بگویید :چند بار زنگ زدم صدایت را بشنوم اما خیلی نگران شدم از اینکه جواب ندادی...

- گاهی بخاطر همسرتان کاری کنید که علاقه و عشقتان را به همسرتان بدون هیچ گونه تظاهری نشان دهید .مثلا گاهی تمام برنامه هایتان را کنسل کنید تا در کنار همسرتان باشید .  اهمیت دادن شما نسبت به این موضوع نشان می‌دهد شریک زندگی تان مهم است و این مساله میخ اعتماد بین زوجین را محکم تر می کند.

- در هیچ شرایطی دروغ نگویید چرا که سریعترین راه از بین رفتن اعتماد بین زوجین دروغ است. حتی اگر با گفتن دروغی  می‌دانید که همسرتان ازرده خاطر و ناراحت می شود  بعد از گذشت مدتی  مطئمن باشید که خطای شما را بخاطر صداقتتان می بخشد .

در نهایت  تمام تلاشتان را برای تقویت اعتماد به کار بگیرید و به اعتماد یکدیگر احترام بگذارید چرا که اعتماد شکننده است و وجود اعتماد در بین افراد تضمین شده نیست اما این را بدانید که اعتماد در بین زوجین به قدری مهم و اساسی است که زندگی زناشویی بدون اعتماد را به ماشینی بدون بنزین تشبیه کرده اند؛ شما می توانید تا هر زمان که بخواهید در این ماشین بنشینید ، اما نمی توانید با آن حرکت کنید...



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.