تبیان، دستیار زندگی

دست دوستی عربستان و اسراییل

بازگشت یهودیان به ارض موعود، مکه!

سران آل سعود در پی این موضوع هستند که به جهانیان ثابت کنند که نه تنها رژیم صهیونیستی دشمن آن‌ها نیست، بلکه نزدیک ترین هم‌پیمان عربستان محسوب می شود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مکه
"آفی لیبکین" (مورخ و عضو سازمان اطلاعات امنیت رژیم صهیونیستی) در کتابی با عنوان "بازگشت به مکه"، از مرزهای جدید دولت یا کشور یهود صحبت می کند و پرده از این نمایشنامه نخ نما شده‌ی سردمداران یهودی بر می‌دارد. وی در این کتاب، از مبدا صحبت می کند که همان بازگشت به سرزمین بنی اسرائیل است که ساکنان اصلی جزیرة العرب بوده اند و به این صورت، مسئله بازگشت به مکه یا سرزمین میعاد را حق خودشان می داند.

کتاب لیبکین مرزها را ترسیم می کند

این مسئول اطلاعات امنیت رژیم صهیونیستی در کتاب مذکور؛ مرزهای کشور یهود را بسیار گسترده به تصویر می‌کشد و ادعا می‌کند که این مرزها علاوه بر تمامی خاک فلسطین، از لبنان تا صحرایی در عربستان سعودی و از دریای مدیترانه تا فرات را نیز شامل می شود. "لیبکین" استدلال های خود را برای باز پس گیری مکه و بازگشت به آن بر پیش‌گویی‌های کتاب مقدس یهودیان و مسیحیان بنا نهاده است که البته این سرزمین را برای یهودیان و مسیحیان مقدس می داند.


اسرائیل می‌ماند و ریشه می‌دواند تا به هدف برسد!

لیبکن معتقد است که حرکت ها و جنبش های مخالفی که در درون عربستان مشاهده می‌شود، شرایطی را فراهم کرده است که رژیم صهیونیستی باید از آن استفاده کند تا به سوی هدف والای خود حرکت کند. همچنین وی توضیح می دهد که "بهار عربی" بایستی به عربستان سعودی برسد. عربستانی که تحت حمایت رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا است. همه این‌ها فرصتی را در اختیار یهود می گذارد تا بر مکه مسلط شود.

نفت بنادر عربستان سعودی را ترک می کند با تغییر مسیر و مدارک موجود، به بنادر رژیم صهیونیستی می رود.



در حالی که رژیم صهیونیستی طوری وانمود و رفتار می کند که گویی، ناجی آل سعود است و می تواند از آن ها در برابر دشمنان فرضی مانند مقاومت لبنان یا ایران محافظت می کند. البته در پی حوادث و جنبش های مخالفی که علیه خاندان سعودی در جریان است، به نظر می رسد آنچه لیبکن مطرح می کند چندان هم دور از انتظار نیست.

لازم به ذکر است مطابق اسناد سری که سایت "ویکی لیکس" (WikiLeaks) با عنوان "بسیار محرمانه" منتشر کرده است، ارتباط و همبستگی میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی سابقه ای بسیار طولانی دارد. این سایت به رابطه میان این دو طرف در حوزه ها و زمینه های مختلف از سیاست و اقتصاد و تجارت گرفته تا اطلاعات خاص امنیتی گسترش یافته است. تا اندازه ای که عربستان سعودی به رژیم صهیونیستی اعتماد کرده و در لوای رژیم صهیونیستی تجارت نفت را در دریای سرخ انجام می دهد.  

الکساندر در این راستا در فصلنامه اورشلیم نوشته بود که "نفت بنادر عربستان سعودی را ترک می کند با تغییر مسیر و مدارک موجود، به بنادر رژیم صهیونیستی می رود. البته این روند جدیدی نبوده و حدردا از دهه نود میلادی تا به امروز ادامه دارد."

اسناد "ویکی‌لیکس" بر این نکته تأکید می کنند که شخصیت های عربستان سعودی متنفذ، از سال 2006 شروع به علنی کردن روابطشان با رژیم صهیونیستی کرده و اعلام کردند که رژیم صهیونیستی جزو دشمنان عربستان سعودی محسوب نمی شود و در فهرست دشمنان این کشور قرار ندارد. 

این مسئله به همین نکته ختم نمی شود بلکه، سران آل سعود در پی این موضوع هستند که به جهانیان ثابت کنند که نه تنها رژیم صهیونیستی دشمن آن‌ها نیست، بلکه نزدیک ترین هم‌پیمان عربستان محسوب می شود و از همان سال بود که آنان در تلاش بوده اند تا دست به ابتکاراتی بزنند که نشان دهد عربستان سعودی از نزدیکان رژیم صهیونیستی محسوب می شود. فعالیت هایی تاکنون به قوت خود ادامه داده اند.