تبیان، دستیار زندگی

تبیان هشدار داد: ظهور داعش با چهره ای جدید

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در مقاله ای سیاسی با عنوان «داعش پشت پرچم‌های سفید عراق!» نسبت به ظهور داعش با چهره ای جدید هشدار داد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
داعش
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس تحولات سیاسی حاضر تهیه و منتشر کرده است.
دکتر سمیه جولایی در این مقاله می نویسد:« از زمان آغاز جنگ سوریه، گروه‌ها و سازمان های تروریستی بسیاری در عراق، مصر، سوریه و سایر کشورها به وجود آمده‌اند، اما هر کدام از آن‌ها هدفی خاص و متمایز با دیگری داشتند که برای آن دست به این اعمال خرابکارانه و جنایت‌های غیرقابل تصوری زدند. به لحاظ تجهیزات و تعداد نیروها، سازمان های تروریستی که در عراق شکل گرفته‌اند، به هیچ عنوان از گروه های تروریستی سوریه عقب نبودند. اما گروهک "پرچم‌های سفید" بسیار مجهول عمل کرده و سعی دارد تا اطلاعاتی خاصی از تعداد نیروها و تجهیزات در دسترس، منتشر نشود.مطابق اطلاعات اندک به دست آمده از این سازمان تروریستی،آن‌ها طی دو ماه اخیر به عراق وارد شده اند. محافل امنیتی عراق مدت‌ها است که درباره ظهور یک گروه مسلح که بین شرق و شمال شرق بغداد در حرکت هستند، صحبت می‌کنند که شامل صدها تن از افراد مسلح است که اقدام به حملات مسلحانه می‌کنند.مقامات عراقی معتقدند که اعضای گروهک پرچم‌های سفید، کُردهای جدایی طلب و بعضی اعراب از ملیت‌های مختلف هستند. رسانه های عراقی بر این نکته تأکید کرده اند که این گروهک تروریستی، تقریباً از دو ماه گذشته شکل گرفته و تا کنون چهره هیچ یک از اعضای آن‌ها دیده نشده. نماد آن‌ها پرچم سفیدی است که بر روی آن تصویر صورت یک شیر نقش بسته است و خود را «اصحاب الرایات البیضاء» یا «فدایی‌ها» می خوانند. آخرین عملیات گزارش شده‌ی آن ها هجوم به گشت وابسته به نیروهای حشد الشعبی ترکمانی و قتل سه نفر از این افراد بود. رسانه های غربی نیز از این سازمان جدید تروریستی اخبار فراوانی منتشر کرده‌اند. سایت "میدل ایست" درباره آن ها نوشت: "اتحاد نوظهور عناصر مافیای کُردی و تروریست های سابق داعشی که به نام گروهک پرچم‌های سفید فعالیت می‌کنند، تهدید جدی در شمال عراق است زیرا که تأسیسات نفتی در این منطقه از عراق واقع شده است. آنها به طور مداوم همین منطقه را هدف قرار می دهند و سلاح های زیادی در اختیار دارند، از جمله توپخانه و سلاح های سنگین دیگر."در همین رابطه، علی الغازی، رهبر گردان جند الامام وابسته به حشد الشعبی که مسئول تأمین امنیت جمبور جنوب استان کرکوک نیز اظهار داشت که این‌ها ترکیبی از جنایتکاران داعشی و عناصر مافیای کُرد هستند و بعد از این که یکی از این تروریست ها را دستگیر کردیم متوجه شدیم که آنها تحت عنوان گروهک پرچم‌های سفید اقدام به کشتار وحشیانه می‌کنند.»
متن کامل این مقاله در نشانی https://tebyan.net/ قابل مشاهده است.