تبیان، دستیار زندگی
كرم Storm كه در اصل یك تروجان می باشد به خودی خود منتشر نمی شود اما هرزنامه نویس‌ها و صاحبان اصلی شبكه‌های Bot توسط انتشار آن از طریق هرزنامه ها شبكه‌های خود را گسترش و تعداد قربانی‌ها را افزایش می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كرم Storm و افزایش تعداد قربانی‌ها

هرزنامه نویس‌ها با یك تیز دو نشان را هدف قرار داده اند. بنا بر گزارش شركت MessageLabs، ایمیل‌های ارسالی حاوی مزایده اجناس دسته دوم توسط هرزنامه‌ها حاوی لینكی از یك كد مخرب می‌باشند. محتوای این هرزنامه‌ها نشان می‌دهد كه این گروه خرابكار اعتقاد داشتند كه دریافت كننده هرزنامه هر چند نیازمند خرید اجناس دسته دوم نباشد اما احتمال زیادی وجود دارد كه روی لینك كد مخرب كلیك خواهند كرد.

MessageLabs در چند روز گذشته بیش از 3500 ایمیل دریافت كرده است كه حاوی این محتوای مخرب می‌باشد و این نشان می‌دهد كه آنها در پی آزمایش كاربران می‌باشند تا رفتار آنها را نسبت به هرزنامه‌های دریافتی زیر نظر داشته باشند.

Mark Sunner مدیر بخش تكنولوژی شركت Mark Sunner در این زمینه می گوید :« ما كلیه این فعالیت‌ها را به دقت زیر نظر داریم و ایمیل‌های گروهی آنها نشان می‌دهد كه در حال آزمایش سطح رفتار كاربران هستند. اگر شما هرزنامه‌های زیادی را بررسی كنید كاملا از روی محتوا و اندازه‌های آنها به رفتار شبكه های Bot پی خواهید برد.»

شبکه bot

كرم Storm كه در اصل یك تروجان می باشد به خودی خود منتشر نمی شود اما هرزنامه نویس‌ها و صاحبان اصلی شبكه‌های Bot توسط انتشار آن از طریق ایمیل، شبكه‌های خود را گسترش و تعداد قربانی‌ها را افزایش می دهند. هر چند در روش‌های قدیمی مهاجمین با استفاده از كرم‌ها و ویروس‌ها شبكه‌های Bot را گسترش می‌دادند اما در عمل كنترل كمتری روی قربانی‌های خود داشتند اما با گسترش كرم Storm توسط هرزنامه ها، شبكه‌های Bot قابل كنترل‌تر خواهند شد.

از همه مهمتر آنكه روش‌های قدیمی شناخت ویروس‌ها نیز قادر نخواهد بود انواع مختلف این كرم را شناسایی كند زیرا كه نوع جدید می‌تواند بلافاصله بعد از كلیك كاربر ایجاد شود و روی سیستم قربانی نصب گردد.

توضیح: شبكه‌های Bot به شبكه‌های مجازی‌ای اطلاق می‌شود كه از به هم پیوستن كامپیوترهای اسیر، یعنی كامپیوتر كاربرانی كه قربانی این ترفندخرابكارانه می‌شود، به‌ وجود می‌آیند. در این شبكه‌ها، كامپیوترهای اسیر، گوش به فرمان اجرای دستوراتی هستند كه یك هكر صادر می‌كند و تروجان‌های مستقر بر روی این كامپیوترها، به آن عمل می‌كنند.

منبع : همکاران سیستم

مطالب مرتبط:

به‌ دنبال‌ تعریفی‌ جامع‌ از هرزنامه (SPAM)

آشنایی با کرم Dref-AF

گناهان اینترنتی

کرم اینترنتی با عنوان جعلیIE7

آماری از آسیب پذیری ضد ویروس ‌ها!

كرك ویستا، یك تروجان است

ویروس ، كرم و اسب تروا از الف تا ی