تبیان، دستیار زندگی

پروژه‌ی غرب در بی‌هویت سازی زن مسلمان

رد پای بهائیت در خیابان انقلاب

اغتشاشات اخیر، با هدف به چالش کشیدن اوضاع اقتصادی و معیشتی راه‌اندازی شد و با شکست آن، جریان "دختر خیابان انقلاب" با هدف به چالش کشیدن حجاب و ایجاد التهاب در فضای جامعه به راه افتاد تا شاید برگ برنده‌ای باشد در دستان معاندان نظام.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دختران انقلاب
متاسفانه امسال در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، شاهد حرکاتی نابهنجار و ضدارزشی از جمله، کمپین "دختر خیابان انقلاب" بودیم که با هدف "حجاب زدائی"  از جامعه زنان ایرانی کلید خورد.

باید توجه داشت که اغتشاشات اخیر، با هدف به چالش کشیدن اوضاع اقتصادی و معیشتی راه‌اندازی شد و با شکست آن، جریان "دختر خیابان انقلاب" با هدف به چالش کشیدن حجاب و ایجاد التهاب در فضای جامعه به راه افتاد تا شاید برگ برنده‌ای باشد در دستان معاندان نظام. در واقع این پدیده مهندسی شده به راه افتاد تا دشمن بتواند دوقطبی‌های سیاسی را گسترش دهد.

تحریک تعصبات قومی و مذهبی، تحقیر فرهنگ مقاومت ملی و حاکم سازی فرهنگ ناامیدی، با هدف‌گیری عفت عمومی و به بهانه اعتراض به حجاب اجباری، اقدام جدیدی در همین راستا محسوب می‌شود.
بر اساس قانون مجازات اسلامی، ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات، مصوب سال ۱۳۶۲ زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.


نقش بهائیت در انسجام بی حجابی

دشمن، در موضوع "حجاب زدائی" از خط شکن هایی جهت تخریب ساختارها استفاده می کند که الگو گرفته از سمبل‌های آزادگی و نوگرایی و حتی بعنوان پیشگامان  فمینیسم، مطرح است. یکی از این نمونه‌ها، "طاهره برغانی" است که به اسم "قره العین" معروف است. قهرمان مضحک و پوشالی حزب بهاییت که امروزه پیروانش دقیقا به شیوه و سبک او اقدام به ساختار شکنی در حوزه حجاب می‌کنند.

با قطعیت نقش بهاییت و سازمان مخفی آن در همه تحریکات براندازانه و حمایت های آشکاری که طی چند روز اخیر مدیریت بهاییان حاکم بر BBC  فارسی از خود در راه اندازی کارناوال دختران خیابان انقلاب بی‌پرده آشکارساخته، محرز می‌شود. جا دارد به نقشی که اولین ساختار شکن این فرقه در هجمه به حجاب و عفاف ایفاء نمود و امروز از آن الگوگیری می‌شود اشاره کنیم:

"قره العین" یا همان "طاهره برغانی" در تشکیلات جدید باب به عنوان تبلیغ برای آیین او، در سال 1263 از کربلا به قزوین باز‌گشت و با بهره مندی از حضور تعداد قابل توجهی از اقوام و نزدیکانش، تبلیغ جنبش بابیت را در قزوین علنی ساخت و توانست به کمک سایر بابی‌ها ادعای قائمیت "باب" کند و در آن با حیله هایی خاص و با تظاهر به اینکه پرده حائل بین او و مستمعین اتفاقی کنار رفته با حالت مکشوف و بدون حجاب خود را نشان دهد و این آغاز برنامه کشف حجاب و برقراری ارتباط جنسی بی محابای او شد که به مرور به شیوه جذابی برای یارگیری این فرقه تبدیل شد.(1)

واکنش مردم به برداشتن روسری دختران در خیابان

روزی که دختری روی جعبه مخابراتی یکی از خیابان‌های میدان انقلاب، روسری خود را بر چوبی گذاشت و آن را تکان داد، با انتشار عکس و فیلم این اقدام در فضای مجازی، کم و بیش دختران دیگری از روش او پیروی کردند.

واکنش‌ها به پدیده بی‌حجابی

- خانم جلودارزاده نماینده مجلس،معتقد است: "زمانی برای زنان محدودیت قائل می‌‌شدیم و آنها را در تنگنا قرار می‌دادیم، همین مسئله موجب شد تا این فشارها طغیان ایجاد کند و دختران خیابان انقلاب روسری‌هایشان را سر چوب بگذارند. این کارها به خاطر رفتار اشتباه خود ما است."  البته خانم جلودارزاده نگفت که چه تنگناهایی موجب این حرکت شده؟ بی‌تردید این رفتارهای ناهنجار بیشتر ناشی از آزادی مفرط و بی‌مسئولیتی  است.
با قطعیت بهاییت و سازمان مخفی آن در همه تحریکات براندازانه و حمایت های آشکاری که طی چند روز اخیر مدیریت بهاییان حاکم بر BBC فارسی از خود در راه اندازی کارناوال دختران خیابان انقلاب بی‌پرده آشکارساخته،نقش دارد.

- ناهید تاج‌الدین در حساب توییتر خود نوشت: "دختران خیابان انقلاب، همان دخترانی هستند که سال‌هاست برای سهمیه قبولی  کنکور، برای اشتغال، برای مشارکت سیاسی، برای تصدی پست‌های مدیریتی، برای حضور در ورزشگاه‌ها، برای اجرای موسیقی زنده روی سن و … پشت دروازه‌های تبعیض جنسیتی مانده‌اند. از ماست که بر ماست."

ایشان هم دغدغه جنسیت را عامل بی‌حجابی دانسته، در حالی که به گواه آمار، بیشترین تعداد دانشجویان کشور و کارمندان را زنان تشکیل می‌دهند که در تئاترها، کنسرت‌ها و ... شرکت می‌کنند.

- امام جمعه اصفهان، حجت الاسلام یوسف طباطبایی‌نژاد نیز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: "بسیاری از انسان‌های فاسقی که در خیابانی در تهران روسری را از سر خود برمی‌دارند، دستور دارند و با قصد کم‌رنگ‌کردن حجاب در میان مردم مؤمن این اعمال را انجام می‌دهند."

- دادستان کل کشور هم در این‌باره معتقد است که برداشتن روسری در خیابان حرکتی بسیار بچگانه است. کسانی که این کار را می‌کنند بیشتر از نادانی و فریب‌خوردگی است و از روی القائاتی است که از خارج کشور می‌شوند.

- علی مطهری هم معتقد است که هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند، پس اجباری در کار نیست. اینکه چهار نفر روسری خود را هوا می‌کنند، اتفاق مهمی نیست.

جرم بی‌حجابی در قانون

بر اساس قانون مجازات اسلامی، ماده ۱۰۲ قانون تعزیرات، مصوب سال ۱۳۶۲ "زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد." حال سوال اصلی این جاست که چرا دولت بر رعایت حجاب نظارت کافی ندارد؟(2)

سخن آخر

حال که روشن شد دستان پشت پرده برای در هم شکستن سنگر حجاب و عفاف زنان و دختران ایران زمین، فتنه گرانی هستند که از دشمنان خارج نشین، فرمان می‌گیرند و با نشستن در حواشی امن داخل کشور، هر روز شورشی را تدارک می‌بینند و مورد حمایت شکست خوردگان فتنه 88 نیز هستند، مردم عزیز ما باید با هشیاری  با این صحنه ها برخورد کنند و تسلیم جو نشوند و مسئولین محترم نیز با اعمال قانون، راه را بر هنجارشکنان ببندند.

پی نوشت:

1-دختران خیابان انقلاب؛ دوقطبی‌های ساختگی سیاسی- اجتماعی ، پایگاه خبری تحلیلی پارس، بهمن ۱۳۹۶
2- واکنش به برداشتن روسری دختران در خیابان /جرم بی حجابی در قانون،  تهران نیوز، بهمن1396