تبیان، دستیار زندگی

ایمان، توکل و رضایت خداوند، سه عامل اصلی پیروزی و ماندگاری حضرت امام (ره) بود

وزیر آموزش و پرورش در آئین نواختن زنگ انقلاب اسلامی در دبستان رفاه منطقه دوازده گفت: ایمان، توکل و رضایت خداوند، سه عامل اصلی پیروزی و ماندگاری حضرت امام (ره) بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
ایمان، توکل و رضایت خداوند، سه عامل اصلی پیروزی و ماندگاری حضرت امام (ره) بود
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز سید محمد بطحایی در آئین نواخته شدن زنگ انقلاب در سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در دبستان رفاه منطقه دوازده تهران، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: افتخار بزرگی است که زنگ انقلاب را در مکانی به صدا در می آورم که 39 سال قبل بنیانگذار انقلاب، صدای پیروزی حرکت عظیم مردمی را از اینجا به گوش جهانیان رساند.
وی افزود : شنیدن نام انقلاب اسلامی، تداعی نام حضرت امام خمینی (ره) را نیز به دنبال دارد و اصولا شناسنامه انقلاب با نام امام(ره) عجین شده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه برای ما و نسل آینده همواره مورد سوال است، این مسأله است که چگونه فردی بدون پشتوانه مالی، حزبی و سیاسی توانست مردم را این گونه متحد کند و گرد هم آورد و حادثه تاریخی را رقم بزند و انقلابی را به پیروزی برساند که بعد از چهل سال هم چنان پرفروغ است و از آن به عنوان یک ارزش بزرگ یاد می شود.
وی ادامه داد: سوال مهم دیگر در مورد ماندگاری امام (ره) است و ما باید پاسخ آن را به طور دائم در ذهن خود مرور کنیم. آنچه امام را همواره ماندگار کرد این بود که تمام عمل امام تنها برای رضای خدا بود و این مهم ترین و تأثیر گذارترین عامل در موفقیت و عاقبت به خیری حضرت امام (ره) بود.
بطحایی توکل بدون تردید امام (ره) بر خداوند متعال را دومین عامل پیروزی امام (ره) در مبارزه با رژیم طاغوت برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان ذره ای شک در وعده خداوند نداشت و مطمئن بود مسیری که به امر خداوند در آن سیر می کند به پیروزی ختم می شود.
وی ادامه داد: سومین عامل پیروزی رهبر کبیر انقلاب، ایمان به سه نیروی عقل، مشورت و فکر بود و ایشان همواره با تأکید بر سه عامل فوق در سخت ترین شرایط بهترین تصمیم را اتخاذ می کرد.
عضو کابینه تدبیر و امید اذعان کرد: اگر بخواهیم عاقبت به خیر شویم باید رفتار و عمل امام(ره) را الگوی خود قرار دهیم و همواره در زندگی خود سنت و سیره امام(ره) را به کار گیریم.
وی خطاب به دانش آموزان ابراز کرد: دانش خود را تقویت کنید و برای مهارت آموزی تلاش کنید تا با آمادگی مطلوبی وارد عرصه جامعه شوید.
بطحایی افزود: آینده این کشور در دست شماست، بنابراین برای بدست گرفتن پست های کلیدی آماده شوید و با شادابی و سرزندگی به تحصیل بپردازید زیرا ناامیدی و خمودگی دانش آموزان باعث امیدواری دشمنان است.
بطحایی در پایان تصریح کرد: من نیز بیش از پیش تلاش خواهم کرد تا موانع مهارت آموزی را در مدارس برطرف کنم و زمینه موفقیت دانش آموزان را فراهم سازم.



منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش