تبیان، دستیار زندگی
تازه ترین پژوهش ها نشان می دهد که کشیدن سیگار به میزان قابل توجهی خطر از دست دادن بینایی را با بالا رفتن سن افزایش می دهد. این بررسی نشان می دهد که هم افراد سیگاری و هم افرادی که با آن ها زندگی می کنند در معرض این خطر قرار دارند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش خطر نابینایی با سیگار

تازه ترین پژوهش ها نشان می دهد که کشیدن سیگار به میزان قابل توجهی خطر از دست دادن بینایی را با  بالا رفتن سن افزایش می دهد.

این بررسی نشان می دهد که هم افراد سیگاری و هم افرادی که با آن ها زندگی می کنند در معرض این خطر قرار دارند.

کشیدن سیگار باعث پیشرفت نوعی بیماری چشمی می شود که علت اصلی از دست دادن نسبی بینایی و یا نابینایی به طور کامل در ایالات متحده و بسیاری از کشورهای اروپایی است.

سیگار

در این تحقیقات که نتایج آن در مجله انگلیسی اوفتالمولوژی منتشر شده، 435 فرد مبتلا به این بیماری چشمی و 280 نفر دیگر که با آن ها زندگی می کردند مورد آزمایش قرار گرفتند.

این آزمایشات نشان داد افرادی که روزانه یک پاکت و یا بیشتر سیگار می کشند و این وضعیت تا 40 سال ادامه پیدا می کند، 3 برابر بیشتر افراد غیر سیگاری در معرض ابتلا به این بیماری و در نهایت از دست دادن قدرت بینایی خود هستند. در عین حال کسانی هم که با افراد سیگاری زندگی می کنند، به همان اندازه در معرض خطر قرار دارند.

اما لازم به تذکر است که  ترک سیگار به مدت 20 سال خطر ابتلا را در افراد سیگاری به اندازه افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند، کاهش می دهد.

این بیماری چشمی در مرکز قرنیه در پشت چشم بروز می کند که این بخش از چشم برای دید مناسب مرکزی جهت انجام فعالیت های ضروری مانند رانندگی و مطالعه کردن، لازم و ضروری است.

*مطالب مرتبط:

تاثیر سیگار بر دستگاه قلب و عروق

تاثیر سیگار بر ریه ها و سایر اندام های بدن

سیگار کشیدن اجباری

ترک سیگار، یک موضوع همیشه مهم

مواد غذایی مفید برای ترک سیگار

تغذیه در افراد سیگاری چگونه باید باشد ؟

شما را به جان مادرتان، به این 22 دلیل سیگار نکشید!

معایب و مزایای لنز چشم

آیا نمایشگر رایانه براى چشم مضر است؟

آیا چشم های شما نفس می کشند؟!

مراقب چشمان خود باشید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.