تبیان، دستیار زندگی
د بازی تیم ملی كشورمان در مقابل كره شمالی در ورزشگاه ملی شهر پیونگ یانگ ساعت 9:30 دقیقه به وقت تهران آغاز شد. تیم ایران با لباسهای یكدست قرمز و كره ای ها با لباسهای سفید وارد زمین شدند. تركیب تیم ایران را میرزاپور، گل محمدی، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران با گلهای كریمی برد


بازی تیم ملی كشورمان در مقابل كره شمالی در ورزشگاه ملی شهر پیونگ یانگ ساعت 9:30 دقیقه به وقت تهران آغاز شد. تیم ایران با لباسهای یكدست قرمز و كره ای ها با لباسهای سفید وارد زمین شدند.

تركیب تیم ایران را میرزاپور، گل محمدی، نصرتی ، كاملی مفرد، كاویانپور، كریمی ، مبعلی، كعبی، نكونام، نوید كیا و دایی تشكیل دادند.

از همان ابتدای بازی تیم ایران، میانه میدان را در اختیار گرفت و در همان نیمه اول حملات زیادی را روی دروازه میزبان تدارك دید. در دقیقه 32 بود كه روی سانتر كرنر مبعلی، علی دایی با ضربه سر دروازه كره را باز كرد ولی گل مورد قبول داور قرار نگرفت و بازی با همان نتیجه 0-0 پیگیری شد .

كره ایها هم در یك صحنه با استفاده از پاس عمقی ، با میرزاپور تك به تك شدند ولی بازیكن كره ای توپ را به اوت زد. كریه ایها دردقایق 25 الی 35، چند كرنر را به دست آوردند كه بسیار خطرناك بود. شاهرخی، برانكو وفركی هم از روی نیمكت، بازی را دنبال می كردند.

در یكی از حملات ایران، شوت سنگین نكونام را دروازه بان كره با عكس العمل زیبا دفع كرد. حسین كعبی هم اولین اخطاری تیم ایران بود.

در نبود نیكبخت واحدی كه به علت مصدومیت در این بازی غایب بود، مبعلی و نوید كیا در جناح چپ انجام وظیفه می كردند. در دقایق پایانی نیمه اول هم گلی رد و بدل نشد و سوت اتمام نیمه اول توسط داور به صدا در آمد و دو تیم بدون گل به رختكن رفتند.

نیمه دوم با تعویض بزیك به جای كاویانپور، تیم ایران وارد زمین شد. با آمدن بزیك تیم ایران با سه مهاجم به سوی دروازه كره حمله كرد. در دقیقه 55 بود كه كریمی روی یك پاس عمقی صاحب توپ شد و وی با عبور از مدافع كره ای با یك شلیك سنگین، توپ را به زیر طاق دروازه كره دوخت و تیم ایران را با نتیجه 0-1 پیش انداخت.

پس از گل، این تیم میزبان بود كه برای جبران گل خورده حمله كرد و در چند صحنه میرزاپور و نصرتی ایران را از دریافت گل نجات دادند. خط دفاعی ایران در دقایق 57 الی 65 خیلی خوب بازی كردند و حملات را خنثی كردند. در دقیقه 65 ، كره ایها در جناح چپ ایران صاحب یك ضربه ایستگاهی شدند. یك سانتر بسیار آرام و كوتاه از بازیكن میزبان و اشتباه مسلم میرزاپور، دروازه ایران باز شد.

میرزاپور دراین صحنه بسیار ضعیف عمل كرد و از زاویه بسته و با یك ضربه نه چندان سنگین، گل را دریافت كرد. زننده این گل لیونگ بود.

پس از این گل دو تیم در میانه میدان توپ را به گردش در آوردند و صحنه خاصی رخ نداد. در دقیقه 75 توپ ارسالی از جناح راست را دایی با ضربه سر اثر گذاشت و توپ به كریمی رسید. و علی كریمی با یك ضربه حساب شده گل دوم را زد و شادی را به اردوی ایران بازگرداند.

در دقیقه 80 هم باز ایران به گل رسید. یك حركت خوب نوید كیا و ضربه زیبای وی گل سوم را برای ایران به ارمغان آورد. حدود 200 نفر ایرانی هم تیم ایران را در ورزشگاه تشویق می كردند. سرانجام این بازی با نتیجه 1-3 به سود ایران به اتمام رسید.