تبیان، دستیار زندگی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نظام حاکم بر ورزش گفت : ورزش ایران یك ورزش فروپاشیده است و در سال‌های اخیر از جهات گوناگون آسیب‌های جدی دیده است. ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد شدید دکتر رضایی از وضعیت ورزش

انتقاد شدید دکتر رضایی از وضعیت ورزش

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نظام حاکم بر ورزش خواهان تحول در وضعیت کنونی شد.

دكتر محسن رضایی گفت: ورزش ایران طی سال‌های اخیر به یك ورزش فرو پاشیده‌ای تبدیل شد كه نیاز به بازنگری جدی، برنامه‌ریزی و حضور مدیران متخصص، مجرب و دلسوز دارد.

به گزارش ایسنا ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: طی سال‌های پس از انقلاب مملكت ما در ابعاد سیاسی و در عرصه‌های بین‌المللی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. اما در بحث ورزش، مشكلات، نارسایی و ضعف‌هایی وجود دارد كه هنوز اصلاح نشده و تحول بزرگی كه همه منتظرش هستیم رخ نداده است.

وی با اشاره به معضلات اقتصادی، فرهنگی و ورزشی تاكید كرد: ورزش ایران یك ورزش فروپاشیده است، یك فروپاشی كه طی آن نهادهای اساسی ورزش درست نشده است و در سال‌های اخیر از جهات گوناگون آسیب‌های جدی دیده است. یكی از آسیب‌های وارده به ورزش سو استفاده سیاسیون است كه از ورزش به عنوان پلكانی برای ترقی خود استفاده كرده‌اند تا رای بیاورند.

افراد سیاسی نباید از ورزش سو استفاده كنند. اینجا میدانی برای بروز قدرت نمایی یك ملت در عرصه‌های بین‌المللی است، لذا جایی نیست كه عده‌ای بیایند از آن به سود خود استفاده كنند. استفاده شخصی، سیاسی و گروهی خیانت بزرگی به ورزش است كه نباید آن را تحمل كرد. آیا تاكید بر رایگان بودن ورزش آموزش و پرورش و بهداشت و درمان باید در حد شعار باقی بماند؟ ما از مجمع تشخیص می‌خواهیم كمیته نظارتی مجمع بر ورزش كشور فعال شود.

دكتر رضایی افزود: فرهنگ ورزش نیز تضعیف شده چرا كه مادی گرایی و پول در ورزش پشتوانه‌های معنوی آن را تحت‌الشعاع قرار داده است. در مملكت ما بعضی از ورزشكاران با فقر و گرسنگی دست و پنجه نرم می‌كنند، برخی دیگر هم میلیون‌ها پول به دست می‌آورند. مادیگری اخلاقیات و فرهنگ ورزش را تهدید می‌كند. فقر نیز ورزش كشور را تهدید می‌كند. ورزشكار ملی نباید به دنبال یك میلیون یا پانصد هزار تومان وام باشد. چرا كه این مساله غرورش را جریحه‌دار می‌كند. ورزشكار باید تامین باشد تا هویتش حفظ شود، از دست و پا شكستن نترسد و برای مملكت سر خود را بگذارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام كه در جریان دیدار با دبیر كل و جمعی از اعضای شورای مركزی ائتلاف بزرگ ورزش ایران سخن می گفت خطاب به قرار دادن مسوولین و اعضای شورای مركزی ائتلاف بزرگ ورزش گفت: شما باید ناهنجاری‌ها را مطرح كنید و راه حل نشان دهید.

شما باید صادقانه مطالبات خود را بگویید. اگر می‌خواهید تحول و انقلاب در ورزش صورت گیرد، بدون تلاش و ارایه راهكار تحقق نمی‌شود. نظام جمهوری اسلامی هم نظرش همین است، نظام ما قبول نمی‌كند و نمی‌پذیرد كه از ورزش كشور و آیین پهلوانی و جوانمردی سو استفاده شده و تضعیف شود.

وی در خاتمه تاكید كرد: شما به راهتان ادامه دهید. ما نیز به سهم خودمان از ائتلاف بزرگ ورزش حمایت می‌كنیم، خوشبختانه شما برنامه‌های خوبی را در خصوص تحول و ارایه برنامه در ورزش داشته‌اید، من خیلی دوست دارم كه ورزش جایگاه اصلی خودش را پیدا كند.

مطالب مرتبط :

بازدید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مؤسسه تبیان