تبیان، دستیار زندگی

هجمه به جایگاه امر قضا لطمه به عدالت است

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: برداشت‌های غیرمنصفانه از سخنان ریاست قوه قضاییه و هجمه به قضات و جایگاه و منزلت امر قضا، اتفاق نامیمونی است که به اساس عدالت در کشور لطمه وارد می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قضا
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه حمایت، یدالله موحد در جلسه‌ای با قضات دادگاه تجدید نظر استان کرمان اظهار کرد: دستگاه قضایی کشور، به‌طور مقتدر و مستقل با مظاهر فساد در هر موقعیتی مقابله کرده و در این زمینه، واکنشی قاطعانه نشان خواهد داد.

وی با بیان اینکه قضاوت، در اسلام و حکومت اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است، ادامه داد: بزرگترین سرمایه قوه قضاییه، قضات و کارکنان دستگاه قضایی هستند.

رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه طی چندین سال گذشته شاهد کمترین تخلف از سوی قضات شریف این استان بوده‌ایم، تصریح کرد: مسئولان قضایی همواره قدردان خدمات این قشر شریف جامعه هستند.

وی به هجمه‌های سنگین دشمنان و معاندان نظام، علیه قوه قضاییه طی چند ماه گذشته اشاره و بیان کرد: به لطف خدا، با وجود همه‌ این تهدیدات و فشار‌ها، قضات شجاع، بصیر و آگاه استان کرمان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب گام برداشته‌اند و لحظه‌ای از آرمان‌ها و اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوتاه نیامده‌اند.

موحد اضافه کرد: قضات در دستگاه قضایی، نمایندگان مقام عظمای ولایت هستند که از طریق تعامل با سایر مسئولان و رعایت استقلال جایگاه قضا و قضاوت، در مسیر اجرای عدالت گام برمی‌دارند.

وی در ادامه بیان کرد: برداشت‌های غیرمنصفانه از سخنان ریاست قوه قضاییه و هجمه به قضات و جایگاه و منزلت امر قضا، اتفاق نامیمونی است که به اساس عدالت در کشور لطمه وارد می‌کند.

رییس‌‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اجرای عدالت و ایجاد امنیت، همواره در دستور کار قضات قرار دارد، افزود: هیچ گاه نمی‌توانیم خدمات و زحمات شبانه‌روزی این قشر را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه قضات و کارکنان اداری دادگستری استان کرمان از خدوم‌ترین اقشار جامعه هستند، گفت: رسیدگی سالانه به بیش از ۶۴۰ هزار پرونده و پاسخگویی روزانه به بیش از ۲۸ هزار مراجعه‌کننده نشان‌دهنده کار جهادی قضات و کارکنان اداری دادگستری استان کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مکررا در فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب آمده است، مساله قضاوت، بسیار خطیر است.
منبع: روزنامه حمایت