تبیان، دستیار زندگی

راز جذابیت

چگونه دوست داشتنی باشیم؟

راز جذابیت همیشه یک علامت سوال بزرگ در ذهن بسیاری از ما انسان‌ها ایجاد می‌کند. بدون شک علاوه بر توانایی ذاتی، راز‌هایی وجود دارند که به اعتماد به نفس، توانایی برقراری ارتباط با دیگران، زبان بدن و... بازمی‌گردند و همه به کمک آن‌ها می‌توانند میزان جذابیت خود را افزایش دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
جذابیت

خواستنی بودن کار آسانی نیست، اما چه چیزی باعث می‌شود آدم‌های خواستنی از دیگر افراد متفاوت باشند؟ همه ما می‌دانیم که این افراد در مواردی بسیار خاص هستند، اما بسیاری اوقات نمی‌دانیم این موارد چه هستند و از کجا می‌آیند. زیبایی ظاهری همیشه جذاب به نظر می‌آید، اما زیبایی و جذابیت شخصیتی چیزی بسیار متفاوت‌تر و خاص‌تر است. راز‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان جذابیت شخصی را پرورش داد.

افرادی که غرور بیش از حد دارند همیشه از دیگران فاصله داشته و بی تفاوت به نظر می‌آیند، اما جذابیت جایی نمود پیدا می‌کند که افراد دیگر احساس کنند شما هم مثل آن‌ها هستید. هرچه دیگران فکر کنند اشتراکات زیادی با شما دارند، بیشتر مجذوب شما می‌شوند.


۱. هرکسی می‌تواند دوست‌داشتنی باشد
به نظر می‌رسد افراد دوست داشتنی ویژگی‌های خاص و ذاتی در فریفتن و اثرگذاری بر روی دیگران دارند، اما در واقع راز‌هایی وجود دارد که آن‌ها در طول زندگیشان یاد می‌گیرند و این راز‌ها باعث می‌شود که بتوانند دیگران را جذب کنند و هرچه می‌خواهند بدست بیاورند. شاید مهم‌ترین راز جذابیت همین باشد که همه می‌توانند آن را بدست بیاورند. جذابیت و گیرایی مهارت‌هایی هستند که می‌توانید بدون توجه به این که امروز که هستید و چه ویژگی‌هایی دارید، به آن دست پیدا کنید. هدف‌گذاری کنید که بتوانید دوست‌داشتنی‌تر شوید و بدانید که به راحتی با ایجاد عادات جدید می‌توانید به آن برسید.

۲. زبان بدن می‌تواند علاقه شما را نشان‌ دهد
زبان بدن یکی از مهارت‌هاییست که افراد دوست داشتنی در آن حرفه‌ای هستند. برعکس بسیاری از ما که به نحوه ارتباطمان با دیگران، مقدار لبخندمان و چگونگی حرکات بدنمان توجه نمی‌کنیم، افرادجذاب می‌دانند که استفاده از زبان بدن به صورت صحیح چقدر در ایجاد ارتباط با دیگران از اهمیت بالایی برخوردار است. چیز‌هایی مانند نگاه کردن به افراد در زمان صحبت، قرار دادن دستانتان در دو طرف بدن به صورت صحیح، نشستن و یا ایستادن به صورت درست و ... نشان دهنده علاقه شما به موضوع مورد بحث است و به دیگران این پیام را منتقل می‌کند که شما علاقه‌مندید حرف‌های دیگران را گوش دهید. برخی از مولفه‌های اصلی زبان بدن شامل لبخند، ارتباط چشمی و حرکات بدن است. یک لبخند باعث می‌شود دیگران احساس احترام و شادی کنند. فقط یک لبخند می‌تواند جذابیت شخصیتی ما را به سرعت افزایش دهد. ارتباط چشمی در افراد می‌تواند اعتماد به نفس، اعتماد و احترام را منتقل کند. تنها با ایجاد و حفظ یک ارتباط چشمی صحیح با دیگران است که می‌توانیم تفکر و نظر دیگران راجب خودمان را بهبود بخشیم.

۳. یکی از رازهای جذابیت مهارت‌های گفتاری است
آیا تا کنون صدایی را شنیده اید که سریعا توجه شما را جلب کند آیا تا کنون به حرف‌های کسی گوش داده‌اید که مسخ کلام او شوید؟ افراد دوست داشتنی عموما در استفاده از مهارت‌های گفتاری از جمله تشدید، زمان بندی و استفاده صحیح از احساسات در صحبت‌هایشان حرفه‌ای هستند. منظور از تشدید مهارتی است که در آن شما به نحوی صحبت می‌کنید که این کلام در ذهن و بدن افراد طنین انداز می‌شود. تشدید از طریق صحیح ایستادن، بازکردن مجاری بینی و تلاش برای ادای هر کلمه از عمق قفسه سینه‌تان میسر است. به کمک ایجاد صدا از طریق قفسه سینه می‌توانیم صدای بسیار گرم‌تر و قدرتمند‌تری را ایجاد نماییم. شما می‌توانید با تولید صدای ممتد، صدای سینه‌تان را شناسایی کنید و از آن برای صحبت‌های بعدی بهره ببرید. لازم است راهکارهای داشتن صدای جذاب و قوی را فراگیرید.

زمان‌بندی در صحبت به معنای ایجاد وقفه‌های صحیح، تکرار کلمات به منظور تأکید و طرح سوال برای افزایش توجهات و تفکر در مورد موضوع مورد بحث است. زمان‌بندی باعث می‌شود تا شما بتوانید افراد را مجذوب، علاقه‌مند و حتی سرگرم نگه‌دارید. به علاوه، بروز احساسات در کلام می‌تواند شما را به دیگران نزدیک‌تر کند و ارتباط عمیق‌تری را در دو طرف ایجاد نماید.

۴. درک کردن؛ پلی برای دوست‌داشتنی بودن
زمانی که شما نشان دهید چقدر برای دیگران اهمیت قائلید، جذابیت شما برای آن‌ها افزایش می‌یابد. یکی از بهترین راه‌ها برای درک تفکرات، احساسات و رفتار دیگران این است که خودتان را جای آن‌ها بگذارید. با توجه و تفکر درباره دیدگاه‌های دیگران می‌توانید یک ارتباط قوی بین خودتان و دیگران ایجاد نمایید. بسیاری از افراد زحمت فکر کردن درباره دیگران را به خودشان راه نمی‌دهند در حالی که اگر دیگران احساس کنند شما درکشان می‌کنید، معنی اش این است که در واقع شما در دوست‌داشتنی بون برای آن افراد موفق عمل کرده‌اید.بیشتر بدانید: مهارت همدلی و همزبانی چیست؟ چگونه همدلی کنیم؟

۵. شنونده خوب بودن برای دیگران جذاب است
آیا تا کنون با افرادی برخورد داشته‌اید که شنوندگان بسیار خوبی هستند؟ زمانی که کسی به دقت به حرف‌های شما گوش می‌دهد، شمارا مجذوب خود می‌کند. افراد به طور طبیعی دوست دارند با شما حرف بزنند، خاطراتی را برای شما تعریف کنند و با شما درد و دل کنند. به طور کلی اگر افراد ببینند که شما واقعا به حرف‌هایی که می‌زنند علاقه‌مندید، احساساتشان را با شما به اشتراک خواهند گذاشت. برای این که بتوانید این‌گونه به افراد نزدیک شوید باید به حرف‌های طرف مقابلتان گوش دهید و نشان‌دهید به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

۶. راز مهم جذابیت اعتماد به نفس است
افراد مجذوب کسانی می‌شوند که فارغ از موقعیتشان، عزت نفس و اعتماد به نفس بالایی دارند. در شرایط بد شما مجذوب رهبرانی می‌شوید که اعتماد به نفس کافی برای پشت سر گذاشتن چالش پیش رو را دارند و در شرایط خوب شما به کسی توجه می‌کنید که اعتماد به نفس بالای آنان باعث ایجاد رشد و خلاقیت در شما می‌شود. اعتماد به نفس شما باعث می‌شود تا دیگران احساس امنیت، آرامش و دلگرمی کنند و شمارا تحسین نمایند.بیشتر بدانید: برای افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران چه کنیم؟

۷. برخورد اول تعیین کننده‌ترین عامل است
برخورد اول تعیین کننده ادامه مسیر است. شاید ناعادلانه به نظر برسد، اما عموما برخورد ما در لحظات اول با کسی نشان‌دهنده برخورد ما با دیگران در دیگر شرایط نیز هست. تغییر ذهنیت ایجاد شده در برخورد اول، می‌تواند سال‌ها به طول بیانجامد. در واقع بعد از ایجاد ذهنیت اول هرچه انجام می‌دهید بر مبنای دید اولیه توسط دیگران قضاوت می‌شود. زمانی که به دنبال ایجاد برخورد اولیه با کسی هستید، از مهارت‌هایی مانند لبخند و ارتباط چشمی استفاده کنید و میزان علاقه‌تان را نشان دهید. استفاده از این مهارت‌ها باعث می‌شود سطح جذابیت شما افزایش یابد.

۸. شما باید توانایی سازگاری با هر شرایطی را داشته باشید
افراد خواستنی اطراف ما به خوبی می‌دانند که چگونه بدون توجه به زمان و مکانی که در آن حضور دارند، جذاب باشند. انسان دوست‌داشتنی چه در یک کافی شاپ شلوغ باشد، چه در محل کار باشد، چه در پارک باشد و چه در هرجای دیگر، می‌داند چگونه به راحتی اعتماد به نفس، گرمی و احساساتش را بروز دهند. بدون شک شما باید رفتار متفاوتی در یک مصاحبه کاری نسبت به زمانی که برای تفریح به ساحل رفته‌اید از خودتان نشان دهید و این کاریست که افراد جذاب به خوبی به آن آگاهند. قابلیت سازگاری و توانایی شناخت موقعیت‌های گوناگون باعث می‌شود در هر موقعیتی جذاب به نظر برسید.

۹. افراد جذاب خودشان هستند و از کسی تقلید نمی‌کنند
جذابیت حاصل داشتن شخصیتی منحصر به فرد و متفاوت است. افراد معمولا مجذوب کسانی می‌شوند که ذهن خلاقی دارند و خارج از چهارچوب‌های معمول فکر می‌کنند. یگانگی و خلاقیت ستودنی‌ترین صفات در جهان است و افراد دوست‌داشتنی می‌پذیرند که چه‌کسی هستند و شخصیت خودشان را درخشان می‌کنند. هیچ موقع مانند هیچ‌کس جز خودتان رفتار نکنید چرا که شخصیت شما چیزی است که شما را در ذهن‌ها پایدار نگه می‌دارد و شما را متفاوت از دیگران نمایش می‌دهد.

۱۰. همیشه راهی را برای ارتباط با دیگران بیابید
افراد خواستنی می‌دانند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنند. افرادی که غرور بیش از حد دارند همیشه از دیگران فاصله داشته و بی تفاوت به نظر می‌آیند، اما جذابیت جایی نمود پیدا می‌کند که افراد دیگر احساس کنند شما هم مثل آن‌ها هستید. هرچه دیگران فکر کنند اشتراکات زیادی با شما دارند، بیشتر مجذوب شما می‌شوند و تنها انسان‌های جذاب هستند که می‌توانند بین خودشان و دیگران اشتراکات بسیاری پیدا کنند. اهمیتی ندارد که چقدر انسان‌ها از هم متفاوتند؛ مهم این است که بتوانید اشتراکات را بین خودتان و دیگران پیدا کنید.


منبع: ویترین مگ

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.