تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با فرهنگ غذایی در کشورهای مختلف (2)

دیگر مردم جهان چه می‌خورند؟

در مقاله پیشین گفتیم که فرهنگی غذایی هر کشور و منطقه‌ای ویژگی‌های خود را دارد و امروز به مدد فناوری‌های نو و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی آگاهی از شیوه آشپزی و تغذیه مردم جهان ساده‌تر شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : سمیه جولایی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
غذای ژاپنی
در این مقاله قصد داریم چند مقصد جالب گردشگری برای دوستداران غذاهای عجیب و متنوع را معرفی کنیم. در نظر بگیرید که ممکن است در ترکیب غذاهای خارجی از مواد غذایی استفاده شود که ما به عنوان مسلمان مجاز به مصرف آن‌ها نیستیم. لذا ضروری است که در هنگام سفر به کشورهای غیر مسلمان این نکته را حداقل برای حفظ سلامتی خودمان رعایت کنیم.

ژاپن

ژاپنی‌ها همان‌قدر دقت و ظرافت را که در مهندسی و در زندگی‌شان به کار می‌برند در غذاهایشان نیز دارند. ژاپن جایی است که استادان سوشی شما را خیره می‌کنند.
غذاهای مطلوب در آشپزی ژاپنی
سوپ میزو: یکی از مزه‌های اصلی در آشپزی ژاپنی در همین غذا خلاصه می‌شود.
سوشی و ساشیمی: برنج همراه با ماهی‌های خام است که جزء غذاهای رایج در این کشور است.
تِمپورا: نوعی غذای سرخ کردنی و البته بدون روغن فراوان است که حالت چیپسی دارد.
غذاهای نه چندان مفید در آشپزی ژاپنی
فوگو- آیا خوراکی وجود دارد که ارزش این را داشته باشد که زندگی خودمان را به خطر بیندازیم تا آن را بچشیم؟ بلوف ماهی نوعی ماهی سمی است که افرادی را در مصر کشته است اما این نوع غذا در ژاپن رایج است.


هندوستان

آشپزی با استفاده بسیار زیاد از ادویه‌های متنوع، همراه با گوشت و سبزیجات ویژگی منحصربه‌فرد آشپزی هندی است. هیچ قانونی برای میزان اندازه و نوع ادویه‌ها در غذاهای هندی وجود ندارد همین که غذا خوشمزه شود کافی است؛ در واقع فقط نتیجه است که مهم است.
غذاهای مفید و مطلوب در آشپزی هندی
دال: این هندوستان است که عدسی را به صورتی هیجان انگیز خوشمزه می‌کند.
دوسا: نوعی پنکیک مغزدار با هر چیزی از پنیر گرفته تا سبزیجات معطر است که غذای کاملی برای شام یا ناهار می‌سازد.
چایی: چایی نام نوعی نوشیدنی هندی است. همه کس ممکن است طعم قهوه را نپسندد یا هر کسی چای ساده را هم ممکن است نخورد اما چایی نوعی نوشیدنی ترکیبی هندی است که علاقه‌مندان زیادی دارد.
غذاهای نه چندان مفید در آشپزی هندی
مرغ بالتیمور: این نوع غذا برای پر کردن بشقاب استعمارگران انگلیسی اختراع شده بود و با از میان رفتن این سلطه دیگر چندان محبوبیتی ندارد.

اسپانیا

اسپانیا کشوری است که در میانه هر سه وعده غذایی اصلی، میان وعده‌های متنوعی نیز در رستوران‌هایش سرو می‌شود. میان وعده‌های متنوعی از میوه‌های مدیترانه‌ای گرفته تا غذاهای پخته شده در آب، با طعم زیره یا زعفران.
غذاهای مطلوب در آشپزی اسپانیایی
جمون ایبریکو: نوعی غذا تهیه شده از قارچ خشک شده که به صورت سنتی تهیه و سرو می‌شود.
چوروس: نوعی خوراکی تهیه شده از خمیر شیرین و سرخ شده مخصوص اسپانیایی
غذاهای نامطلوب در آشپزی اسپانیایی
گازپاچیو: نوعی سالاد فوق العاده سرد که مخلوطی از سبزیجات خام میکس شده است. این نوع غذا در تابستان داغ مصرف می‌شود که برای سلامتی چندان مفید نیست.

فرانسه

اگر شما یکی از افرادی نیستید که به آشپزی سالم بیش از خود غذا اهمیت می‌دهید، از پاریس دیدن کنید. پاریسی‌ها به غذا بسیار اهمیت می‌دهند. وعده‌های غذایی طولانی و غذاهای متنوع از ویژگی‌های آشپزی فرانسوی است. دو هفته کامل لازم است که بتوانیم همه انواع غذاهای فرانسوی به خصوص انواع پنیر فرانسوی را بشناسیم.

آشپزی با استفاده بسیار زیاد از ادویه‌های متنوع، همراه با گوشت و سبزیجات ویژگی منحصربه‌فرد آشپزی هندی است. هیچ قانونی برای میزان اندازه و نوع ادویه‌ها در غذاهای هندی وجود ندارد همین که غذا خوشمزه شود کافی است

غذاهای مطلوب در آشپزی فرانسوی
اسکارگو: غذای بسیار خوشمزه فرانسوی است.
ماکرون: نوعی شیرینی فرانسوی است که امروز در کشورهای مختلف نیز تهیه می‌شود.
نان باگت: که در کشورمان ایران هم معروف است، نوعی نان فرانسوی است.
غذاهای نه چندان مطلوب و تا حدی مضر در آشپزی فرانسوی
فویی گراس: این غذا از جگر اردکی تهیه می‌شود که چرب شده است. در واقع اردک‌ها را طوری در قفس‌های مخصوص قرار می‌دهند که حیوان نتواند حرکت چندانی داشته باشد و نوع غذا خوردن ظالمانه را به حیوان تحمیل می‌کنند تا کبدش چرب شود. این نوع غذا علاوه بر مضراتی که برای انسان‌ها دارد از سوی طرفداران حقوق حیوانات نیز بسیار مورد انتقاد است.

چین

برای مردمانی که در احوالپرسی رایجشان اصطلاحاً از هم می‌پرسند: «آیا غذا خورده‌ای»؟ وسواسی‌ترین نوع غذا در جهان را دارند. معروف است که آنان همه چیز می‌خورند. اما نکته این است که چینی‌ها غذاهای خوشمزه‌ای هم می‌پزند. چین کشوری است که می‌توانید چندین بار در یک روز با غذاهای مختلف شوکه شوید. سؤالی که همه گردشگران می‌پرسند این است که مگر این هم خوردنی است؟ به قدری آشپزی چینی‌ها در هر منطقه با هم متفاوت است که دشوار است فکر کنیم که همه این‌ها متعلق به یک فرهنگ و یک ملت هستند.
غذاهای مطلوب در آشپزی چینی
دیم سان: نوعی غذا است که نوع سنتی آن را در چین می‌یابید به علاوه تا امریکا نیز سفر کرده است.
اردک کوره پز شده: یکی از شگفت‌انگیزترین انواع غذاهای تهیه شده در کوره‌ها یا همان تنورهای ویژه چینی است.
غذاهای نه چندان مطلوب در آشپزی چینی
سوپ بلغور کوسه: این نوع غذای محبوب و البته ممنوع در آشپزخانه‌های چینی است که امروز با مبارزات حامیان حیوانات دریایی مواجه شده است.

ایتالیا

غذای ایتالیایی با انواع سس‌های تهیه شده از گوجه، آن غذاهای خمیری شگفت‌انگیز و دسرهای مملو از خامه معروف است. نودل ها و روغن زیتون و سیر فراوان از ویژگی‌های خوراک ایتالیایی است. خصیصه غذاهای ایتالیایی سادگی آن‌هاست. نمونه آن ماکارونی یا همان پاستاست.
غذاهای مطلوب در آشپزی ایتالیایی
راگو الابلونز (اسپاگتی بلونز): این همان غذای محبوبی است که زمانی که نمی‌دانیم چه بخوریم به سراغ این غذای فوری می‌رویم.
پیتزا- غذای ساده و تا حدی فوری و متنوع ایتالیایی که امروز در جهان بسیار طرفدار دارد.
قهوه: نوع خاص کاپوچینو را برای صبحانه می‌نوشند؟ نه فقط برای صبحانه بلکه برای همه روز!
غذای نه چندان مطلوب ایتالیایی
موزارلا بوفالو: نوعی پنیر است که از شیر بوفالو تهیه می‌شود. طعم خاصی دارد. نکته دیگر درباره این نوع پنیر این است که شیوه تهیه ویژه‌ای دارد و چون در ترکیب آن از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود باید فوراً مصرف شود و طوری است که در کمتر از نیم ساعت خارج از یخچال طعم آن کاملاً تغییر می‌کند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.