تبیان، دستیار زندگی
كره شمالی در اندازه ای نیست كه بتواند مقابل فوتبال ما ایستادگی كند. علی پروین سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت : من چند نوبت در برابر كره شمالی چه به عنوان بازیكن و چه مربی حضور داشته ام اما تیم فعلی كره تیم چندان قدرتمندی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علی پروین: كره حریف ما نیست

فوتبال كره شمالی در اندازه ای نیست كه بتواند مقابل فوتبال ما ایستادگی كند.

علی پروین سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت : من چند نوبت در برابر كره شمالی چه به عنوان بازیكن و چه مربی حضور داشته ام اما تیم فعلی كره تیم چندان قدرتمندی نیست و با توانی كه در بچه های ما وجود دارد به راحتی باید این تیم را شكست دهیم.

وی افزود : كره همیشه از فوتبال سرعتی برخوردار بوده  از این ویژگی همواره نهایت استفاده را برده است. اما در مقابل تیم ما با داشتن بازیكنان تكنیكی و خلاق می تواند در برابر این حربه كره ای ها ایستادگی كرده و حتی در زمین آنها تیم پیروز میدان باشد.

پروین تاكید كرد : فوتبال كره شمالی در اندازه ای نیست كه بتواند مقابل فوتبال ما ایستادگی كند و باید با ارایه فوتبالی هماهنگ و منسجم با دست پر از پیونگ یانگ برگردیم.

پروین در ادامه با اشاره به بازی فردای تیم آذربایجان برابر تیم بهزیستی مریوان در چارچوب رقابتهای جام حذفی كشور گفت : ما روی حریف هیچگونه شناختی نداریم اما اینگونه تیمها می آیند تا در این رقابتها خودشان را نشان دهند. ما با تمام قدرت در این مسابقات شركت می كنیم و برنامه ریزی خوبی برای این مسابقات داشته ایم.

امیدوارم با حمایت تماشاگران در ورزشگاه اكباتان بتوانیم برتری قابل قبولی را ارایه كنیم و پیروز از میدان خارج شویم تا با روحیه بهتری در ادامه این پیكارها حضور یابیم.

ناصر حجازی سرمربی سابق استقلال:

كره شمالی همیشه یك حریف از پیش باخته بوده است

فوتبال كره شمالی از سالهای اوج خود بسیار فاصله گرفته و در حال حاضر از فوتبال ضعیف و سطح پایینی برخوردار است .

ناصر حجازی سرمربی سابق استقلال با اعلام این مطلب افزود : كره شمالی سالهاست در فوتبال آسیا روند نزولی را طی می كند و در سالهای اخیر همواره مقابل فوتبال ما یك حریف از پیش باخته بوده است . آنها از نظر تكنیكی و تاكتیكی قابل مقایسه با فوتبال غنی و پراستعداد ما نیستند .

وی تاكید كرد : با وجود تمامی عقب ماندگی هایی كه این تیم دچارش بوده نباید تصور كنیم كه بازی ساده ای پیش رو داریم و پیروزی در مسابقه كار ساده ایست . آنها تحت هر شرایطی برای فوتبال ما یك حریف قدیمی و كهنه كار به شمار می روند كه باید با احترام به فوتبال این كشور نگاه كنیم . كره همانند تمامی تیمهای شرق آسیا از فوتبال سرعتی بهره می برد و اگر مراقب حركات بازیكنان سرعتی این تیم نباشیم و به آنها اجازه بدهیم به راحتی در زمین ما كار كنند می توانند تیم خطرناكی باشند .

حجازی درباره شیوه بازی تیم ملی مقابل كره ایها گفت : ما باید مقابل این تیم ، فوتبال تاخیری و با حوصله ای را در دستور كار قرار دهیم و جریان بازی را به دلخواه خودمان پیش ببریم و هرگز اجازه ندهیم آنها ابتكار بازی را بدست بگیرند .پیروزی بر تیمی كه در زمین خودش بازی می كند زیاد آسان نیست حالا هراندازه این تیم ضعیف باشد و فوتبال سطح پایینی را ارائه كند .

حجازی در پایان تاكید كرد : سه امتیاز این بازی برای ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا كه یك تساوی یا شكست احتمالی می تواند صعود ما را دشوار كند . ما باید با ارائه یك بازی هوشمندانه و باتفكر قبل از هرچیز بفكر پیروزی در این بازی باشیم تا موقعیت مان را در جدول بهتر كنیم . این را هم نباید فراموش كنیم كه چون اردن و لبنان این تیم را شكست داده اند پس ما هم می توانیم و كره نمی تواند مقابل ما كاری از پیش ببرد . هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما باید بتوانیم  با بازیكنان خلاق و ارائه فوتبالی هماهنگ برتری مان را به حریف دیكته كنیم .