تبیان، دستیار زندگی

رکورد مصرف گاز شکسته شد

با ثبت مصرف ۵۷۰میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد مصرف گاز در بخش خانگی شکست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گاز
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجید بوجارزاده، سخنگو و رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با اعلام خبر رکوردشکنی مصرف گاز در بخش خانگی اظهار داشت: این میزان مصرف، بالاترین رقم مصرف گاز طبیعی در طول سالیان گذشته در روز بوده و در حالی که بر اساس آمار موجود، در سال 95، تنها در روز 16 بهمن ماه، 538 میلیون مترمکعب و در سال‌های پیش از آن، تقریباً زیر 500 میلیون مترمکعب مصرف گاز داشته‌ایم.

بوجارزاده هشدار داد: هرچه میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، افزایش یابد، شرکت ملی گاز ایران ناگزیر به اعمال محدودیت در ارسال گاز به بخش‌های نیروگاهی و صنعتی می‌شود که البته امیدواریم با کمک مردم در مصرف بهینه گاز، این اتفاق رخ ندهد.

وی در ادامه، افزود: با توجه به این‌که دمای هوای 28 استان کشور تا چند روز آینده همچنان زیر صفر خواهد بود و سرما تا اوایل هفته آتی ادامه دارد، برای تداوم مناسب عملیات گازرسانی به‌صورت مستمر، مطمئن و پایدار به همه بخش‌ها و به‌خصوص در بخش خانگی، نیاز به کمک مردم در مصرف بهینه گاز داریم.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در ادامه تصریح کرد: ساده‌ترین و قابل دسترس‌ترین این راه‌ها عبارتند از: پوشیدن لباس مناسب فصل زمستان در داخل منزل، کاهش دودرجه‌ای دمای منزل، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌هایی که در طول روز از آنها استفاده نمی‌شود و روشن کردن آنها حداقل یک‌ساعت قبل از خواب، رعایت دمای رفاه (21‌ــ‌18 درجه)، قراردادن درجه آبگرمکن و پکیج نهایتاً روی 60 درجه، همچنین رعایت دمای رفاه در ادارات، وزارتخانه‌ها، نهادها، شرکت‌ها و... .

بوجارزاده همچنین با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی مردم، گفت: از سوی دیگر، رعایت نکات ایمنی و به‌ویژه چک کردن روزانه دودکش و کلاهک‌ها در پشت‌بام توصیه می‌شود؛ چراکه بیش از 70 درصد مرگ‌‌ومیر و مسمومیت با گاز Co، بر اثر افتادن کلاهک، مسدودشدن دودکش بر اثر بارش برف و یا لانه کردن پرندگان و... و افتادن دودکش بر اثر وزش باد اتفاق می‌افتد.

رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در پایان اظهار داشت: از تمامی هموطنان و به‌ویژه مشترکانی که از بخاری گازی یا پکیج استفاده می‌کنند، تقاضا داریم که به‌خصوص به‌هنگام شب از بستن کامل درزها و ورود هوا به داخل منزل خودداری کنند و حتماً محلی برای جابه‌جایی هوا و ورود اکسیژن به داخل ساختمان در نظر بگیرند تا هوا به‌خوبی جریان یابد و از مسمومیت با گاز Co و یا خفگی جلوگیری شود، همچنین از بخاری‌های بدون دودکش نیز استفاده نکنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم