تبیان، دستیار زندگی

روز پدر مبارک باد

پیشنهادهایی برای هدیه به مردان

در تقویم های جیبی یا نرم افزار های تلفن همراهمان روز 11 فروردین به نام بزرگ مرد اسلام، مولی الموحدین علی ابن بی طالب (ع) به نام روز مرد و پدر نام گذاری شده است. در این روز زنان به پاس نکوداشت از تلاش های بی وقفه همسر و پدر خود پیش کشی را به عنوان یادگاری به آنها تقدیم می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
روز مرد

در گردش زمین به دور خود یک روز به نام "روز مرد اسم" گذاری شده است. مردی که یک روز پسربچه ای شیطان است، یک روز سرباز، یک روز داماد و یک روز پدر.
شاید تا قبل از ازداج بسیار کم پیش بیاید که برای پسر خانواده نیز روز مرد هدیه ای به رسم یادبود خریداری شود، اما بعد از داماد شدن و زمانی که پدر شد، روز مرد برای او جنس و رنگ دیگری دارد. گفتن یک "دوستت دارم" از سوی همسر و یا گفتن یک جمله " تو بهترین بابای دنیایی" برای مردان بهترین هدیه می تواند باشد و انتظار کادوهای خاص را نه از همسرشان و نه از فرزندان خود ندارند. اما زن و فرزندان او علاقه دارند که در این روز باتوجه بودجه ای که دارند با خرید یک کادو از زحماتی که او برای خانواده اش می کشد قدردانی کنند.
خرید هدیه نه به قیمت آن بلکه به مورد پسند واقع شدن فرد ببستگی دارد. همسران باید نسبت به علایق و سلایق همدیگر شناخت کاملی پیدا کنند و بدانند که همسرشان به چه چیزی بیشتر خوشحال می شود. البته این را می توان در ارتباط با پدران نیز مطرح کرد، فرزندان با شناخت از روحیات پدر خود می توانند چیزی را برای او هدیه بگیرند که موجب شادی او شود.
ممکن است برخی از مردان به ورزش کردن علاقه مند باشند از این رو بهترین هدیه برای آنها خرید یکی از لوازم های ورزشی است، گاهی مردی اهل مطالعه و کتابخوانی است و از خرید کتاب لذت می برد، دیگری به لوازم الکترونیکی علاقه مند است و یکی دیگر به لوازم خودرو.  با آگاهی از اینکه همسر یا پدرتان به چه چیزی علاقه بیشتری دارد، برای آنها در روز مرد و پدر هدیه بخرید.

ما در این مقاله راهنمایی هایی در باب خرید برای هدیه روز مرد به شما پیشنهاد می دهیم و شما باید بر اساس احتیاجات و نیازهای همسر خود کادوی مناسبی برای او تهیه کنید.


هدیه های ورزشی
کمی کوهنوردی، پیاده‌روی، ماهیگیری، شنا و ورزش‌های سبک و سنگین دیگر می‌تواند هم روحیه‌ی همسرتان را برای کار و زندگی افزایش دهد و هم سلامت فیزیکی‌اش را بیشتر تضمین کند. به این فکر کنید که او بیشتر به کدام ورزش علاقمند است و یا اینکه در خاطرات دوران جوانی خود بیشتر از کدام ورزش گروهی با دوستانش یاد می‌کند. پیشنهاد ما این است که بر روی کوله‌پشتی، شورت‌های ورزشی، گرمکن‌های تک و کفش‌های مناسب پیاده‌روی و ورزش و به وسایل ورزشی که همسرتان به آن ورزش بیشتر علاقه مند است، فکر کنید. همچنین اگر پدرتان بازنشسته شده است یک ست ورزشی می تواند برای پیاده روی های صبحگاهانه او بسیار مناسب باشد.

روز مرد

هدیه های فنی
اگر پدر و همسرتان به انجام دادن کارهای فنی خانه علاقه‌منداست و هیچ‌کس را مثل خودش قبول ندارد، جعبه ابزار بهترین کادویی است که شما می‌توانید به عنوان هدیه روز پدر خریداری کنید.


روز مرد

هدیه های پوشاکی
پیراهن و شلوار از آن دسته گزینه هایی محسوب می شوند که شما نمی دانید چه چیزی باید بخرید، سراغ آها می روید. پوشاک معمولاً پرفروش‌ترین کالا برای مناسبت‌های مختلف دیگر نیز هست و این تکرار ممکن است شما را خسته کرده باشد. اگر قصد انتخاب این مورد را دارید، از این تکرار همیشگی یک فرصت استثنایی بسازید و مدل و یا رنگی متفاوتی را برای او بخرید البته باید توجه کنید که این تغییر در مدل لباس به گونه ای نباشد که با ذائقه همسر یا پدر شما سازگاری نداشته باشد.


روز مرد
هدیه های چرمی
یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای خرید هدیه روز پدر و مرد یک کیف کار مناسب با شغل و موقعیت اجتماعی همسر یا پدرتان است. کیف‌های چرم نسبت‌به بقیه کیف‌ها شیک‌تر هستند. هیچ‌وقت مد نمی‌شوند، هیچ‌وقت هم از مد نمی‌افتند. چرم، جذابیت و برازندگی بیشتری به آقایان شیک پوش می‌دهد. تنوع محصولات چرم بسیار بالاست، همچنین رنگ‌های خوبی نیز در بین تولیدات این محصول وجود دارد که انتخاب را برای شما کمی سخت‌، اما دلچسب‌تر خواهد کرد. می‌توانید گزینه‌های نسبتاً گرانقیمت‌تر را انتخاب کنید اما یک برنامه‌ریزی مشترک با خواهرها و برادرها داشته باشید.
بسته به نیاز، علاقه و سن پدر شما گزینه‌های مختلف کتاب‌ها و آینه‌های چرم، انواع کت و پالتو، دستکش و کیف، پیش روی شماست.


روز مرد

هدیه های بهداشتی
مردها همیشه به وسایل و لوازم اصلاح نیاز دارند. فرقی نمی‌کند که در چه سن و سالی باشند و یا چه روش اصلاحی را بپسندند. مطمئناً پدر شما نیز از انواع ماشین اصلاح، ریش تراش برقی و وسایل اصلاح موی صورت، گردن و بدن و حتی مواد بهداشتی اصلاح، استقبال خواهد کرد.
با یک انتخاب درست از سوی شما، او وسایلی که احتمالاً شارژ، تیغه و دسته‌های‌شان دیگر کارکرد خود را از دست داده‌اند کنار می‌گذارد و وسایل اصلاح جدید با سنسورهای هوشمند، دارای قابلیت شستشوی تمام بدنه، شارژ بالا و بسیاری ویژگی‌های امروزی‌تر است را امتحان خواهد کرد.


روز مرد
 
هدیه های فرهنگی

اگر مردتان به خواندن کتاب علاقه مند است شما می توانید یک کتاب در حوزه مطالعاتی او به عنوان کادوی روز مرد به او هدیه دهید. برای آنکه بدانید چه کتابی را بیشتر می پسندد به موضوعاتی که در مهمانی ها در آن باره صحبت می کند و یا با نگاه به کتاب های درون کتابخانه اش به راحتی می توانید چندین کتاب در آن حوزه خریداری کنید.


روز مرد

هدیه های الکترونیکی
خرید کاور، قاب و کیف های مختلف گوشی و تبلت نیز می تواند یک گزینه مناسب برای هدیه دادن باشد. همچنین اگر همسرتان به لوازم الکترونیکی مثل انواع گوشی ها، تبلت ها، دوربین و ... علاقه مند است، می توانید از این دست کالاها برای او تهیه کنید.
بسیاری از آقایان به وسایل سرگرم‌کننده گرایش دارند. پس می‌توانید با سفارش پازل چهره او را غافلگیر کنید. با این انتخاب چند نشان را با یک تیر زدید.

روز مرد

همچنین شما می توانید به هدیه های دیگری چون، ساعت، خودنویس، عینک آفتابی، انگشتر، کمربند و اگر همسرتان روحیه هنری دارد پازل چندتکه و یا نقاشی از چهره خود او را نیز در نظر بگیرید.


منابع: باشگاه خبرنگاران جوان، بامیلو، بیتوته


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.