تبیان، دستیار زندگی

هورمون عصبانیت ، نشانه های عصبانیت

این مدل عصبانیت یعنی مشکل جدی هورمونی !

رابطه اختلال و مشکل در عملکرد هورمون با عصبانیت و حالات روحی نامناسب امری ثابت شده است ، بهتر است برای اقدام به موقع با نشانه هایی که می گویند خشم شما ریشه در هورمون ها دارد آشنا شوید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
افسردگی، بیماری، عصبانیت،هورمون،استروژن،کاهش وزن، سلامت
5 نشانه که خشم و عصبانیت شما به دلیل هورمون هایتان می باشد
خشم ، اضطراب و افسردگی علائمی هستند که در افرادی که دچار عدم تعادل هورمونی یا عصبی هستند ، رخ می دهند ، گفتنی است نوعی از عصبانیت ها هورمونی هستند یعنی مقصر اصلی این حالت ناخوشایند اختلال در عملکرد هورمون هاست .در این بخش قصد داریم تا بر روی علائم بالقوه خشم هورمونی و هر آنچه که به کمک آن می توانیم آنرا بطور طبیعی متعادل کنیم ، بپردازیم و همچنین 5 نشانه که خشم و عصبانیت شما به دلیل هورمون هایتان می باشد را بیان کنیم در حقیقت در این بخش نشانه هایی که باعث عصبانیت می شوند و ریشه در اختلال هورمونی دارند را برایتان خواهیم گفت.

مشکل هورمونی باعث بروز عصبانیت می شود
نشانه های اختلال هورمونی که موجب عصبانیت می شود:
1- عصبانیت حاصله از بی خوابی :کمبود پروژسترون
پروژسترون اثرات متفاوتی بر روی خلق و خوی انسان دارد . دانشمندان در زمینه مغز و اعصاب از واژه "inhibitor" برای توصیف عملکرد شیمیایی مغز استفاده می کنند که فقط یک روش فانتزی است که سرعت مغز را کند می کند. استروژن، از سوی دیگر، سرعت مغز را بالا میبرد . اگر مواد شیمیایی هیجان انگیز که در مغز ایجاد می شوند توسط مهارکننده ها مورد بررسی قرار نگیرند، ما بیشتر مستعد ابتلا به سرگیجه و خشم هستیم .
هنگامی که بین دو ماده شیمیایی اختلاف وجود دارد، به خصوص هنگامی که سطح پروژسترون کمبود داشته باشد ، داشتن خواب آرام سخت می شود. هورمون مغز در حدود 20 برابر بیشتر از بدن است.

2. اضطراب و عصبانیت :کمبود استروژن
استروژن، یکی از هورمون های جنسی مهم در زنان می باشد که به مغز و بدن با تولید بتا اندورفین ها و سروتونین که هر دو برای حالت مثبت ذهنی حیاتی هستند ، کمک می کند . استروژن همچنین در مقابله با سطوح دوپامین و نورپینفراین کمک می کند .

 سطوح هورمون غیر طبیعی تیروئید باعث ایجاد اضطراب، تحریک پذیری و تغییرات خلقی می شود . خوشبختانه، بیماران مبتلا به هیپوتیروئیدی که وضعیت خود را درمان می کنند معمولا عوارض جانبی افسردگی را از بین می برند. 


اضطراب می تواند باعث انفجار خشم در زمانیکه سطح استروژن پایین است ، شود .

3- کاهش لیبیدو (DECREASED LIBIDO) :تستوسترون کم
در حالیکه تستوسترون بیش از حد با تهاجم و انرژی بیشتر همراه می باشد ، کمبود تستوسترون می تواند به سندرم تحریک پذیر آقایان کمک کند . سطح تستوسترون نیز با سطح کورتیزول در ارتباط است .
Richard Giannoto ، متخصص سلامت متابولیک می گوید :رفتارهای ناشی از عدم تعادل تستوسترون و کورتیزول عبارتند از خشم ، نا امیدی ، غم ، اندوه ، افسردگی ، انزال و اضطراب .

4-افسردگی :هیپوتیروئیدیسم
هیپوتیروئیدی کاهش تولید هورمون تیروئید است . در حالی که هیپرتیروئیدیسم می تواند باعث اضطراب، تحریک پذیری و نوسانات خلقی شود، هیپوتیروئیدیسم می تواند موجب افسردگی (همراه با امواج مغزی و نشانه های حافظه) شود.
سطوح هورمون غیر طبیعی تیروئید باعث ایجاد اضطراب، تحریک پذیری و تغییرات خلقی می شود . خوشبختانه، بیماران مبتلا به هیپوتیروئیدی که وضعیت خود را درمان می کنند معمولا عوارض جانبی افسردگی را از بین می برند.

5-کاهش وزن :افراط و تفریط
همانگونه که قبلا گفته شد ، کورتیزول به عنوان هورمون استرس در بدن شناخته می شود . به نظر می رسد که سطح زیاد آن می‌تواند برای بدن نامناسب و در خلق و خوی ما تاثیر بگذارند .
همچنین لازم به ذکر است که کافئین اضافی به طور چشمگیری سطح کورتیزول را افزایش می دهد.
منبع : نمناک
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.