تبیان، دستیار زندگی

تبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجم

اینترنت باعث شده انسان های سرتاسر این کره بزرگ، بتوانند به راحتی با یکدیگر در تماس و تعامل باشند و ایده های خود را با یک دیگر به اشتراک بگذارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عنوان جلسه: وب سایت هائی برای به اشتراک گذاردن ایده ­ها
یک ایده­ خوب معمولاً از نگاه درست به اطراف به ذهن متبادر می­ شود. حرف زدن با کسانی که خوب و درست به اطراف نگاه می کنند هم در پیدا کردن ایده ­های خوب بسیار موثر است. دیدن ایده ­های دیگران هم بسیار راه گشاست.
خوشبختانه اینترنت باعث شده انسان های سرتاسر این کره­ی بزرگ، بتوانند به راحتی با یکدیگر در تماس و تعامل باشند و ایده های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
در مورد محصولاتی که با پرینترهای سه بعدی ساخته شده­اند، وب سایت های متعددی وجود دارد که مردم ساخته ­های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند و فایل های محصولات خود را گاه برای فروش و بیشتر به صورت رایگان در اختیار بقیه مردم جهان قرار می ­دهند.
متاسفانه وب سایت های ایرانی برای این منظور وجود ندارند. البته ایرانیان هم از وب سایت های خارجی برای ارائه­ محصولات خود استفاده می­ کنند اما وب سایتی ایرانی برای این منظور وجود ندارد. آن چه در ایران موجود است، امکان سفارش پرینت فایل های مان است که این خود، امکان بسیار خوبی است، بطوری که می­ توان فایل های مورد نظر را طراحی یا از میان فایل های موجود در وب سایت انتخاب نمود و بدون نیاز به دسترسی شخصی به پرینتر سه بعدی، برای پرینت سفارش داد. یکی از وب سایت های خوب ایرانی که می ­توانید فایل های خود و یا آنچه را از همان وبسایت انتخاب می ­کنید را برای پرینت ارسال نموده و محصول پرینت شده را تحویل بگیرید، www.3dfast.ir است.

برخی وب سایت های معتبر جهانی عبارتند از:
· وب سایت www.myminifactory.com
حاوی فایل های بسیار زیادی است که در دسته ­بندی های مختلف طبقه ­بندی شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.
در این وب سایت علاوه بر مدل های آماده، بخشی برای رقابت ها و مسابقات وجود دارد. همواره مسابقاتی با جوایز ارزنده با موضوعات مختلف را برگزار می­ کنند و هر کسی می­ تواند با فرستادن فایل های خود، که البته می­ بایست مطابق معیارهای مسابقه باشد، در آن شرکت نماید.
تبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجم
· وب سایت www.thingiverse.com
این وبسایت هم حاوی فایل های بسیار زیادی است که در دسته­ بندی های مختلف طبقه­ بندی شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.
در این وبسایت برای برخی فایل ها این امکان وجود دارد که سفارشی سازی شود. یعنی مثلاً ابعاد آن، یا برخی مشخصات اجزاء آن مانند قطر سوراخ ها و ... بسته به نیاز شخص، تغییر یابد.
تبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجمتبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجم
· وب سایت www.pinshape.com
این وبسایت هم دارای فایل های بسیار زیادی است که در دسته­ بندی های مختلف طبقه ­بندی شده و بیشتر آن ها به صورت رایگان و تعدادی هم برای فروش در اختیار کاربران قرار دارد.
نکته­ جالب این وبسایت بخش آموزش آن است. در مقالات و وبلاگ آن، بسیاری مطالب در مورد کار با پرینترها، طراحی و ... قرار داده شده است.
تبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجمتبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجم
· وبسایت www.youmagin.com
این وبسایت هم دارای فایل های بسیار زیادی است که در دسته­ بندی های مختلف طبقه ­بندی شده و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.
تبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجم
· وبسایت www.grabcad.com
این وبسایت یکی از قوی ترین و معتبرترین محل های اجتماع مهندسان و طراحان است. در این وبسایت نه تنها می ­توان فایل های آماده و قابل پرینت را یافت، بلکه پر از طرح هایی است که با نرم افزارهای طراحی مهندسی مدل سازی شده و بطور رایگان در اختیار همگان قرار دارد.
علاوه بر طرح ها بسیاری مطالب آموزشی را نیز ارائه می­ دهد و در واقع مرجع بزرگی برای رفع اشکالات طراحان است که با ورود در فروم های مربوطه می توانند با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند.
اشکال این سایت اینست که اولاً به روی کشور ما بسته است و تنها می ­توان از طریق استفاده از ابزارهائی که IP کشور را تغییر می دهند وارد آن شد، و ثانیاً برای استفاده از فایل ها و دیگر اطلاعات موجود، باید عضو بود و ثبت نام کرد. البته خوشبختانه برای ثبت نام، محدودیتی برای کشورها قائل نشده و بدون دغدغه می ­توان عضو شد.
تبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجمتبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجمتبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجم
· وبسایت www. instructables.com
این وبسایت هم فقط حاوی فایل های قابل پرینت نیست. بلکه پر است از دستورالعمل های فراوان برای ساخت یا انجام کارهای مختلف.
تنها برخی از این دستورالعمل ها، شامل فایل های قابل پرینت سه بعدی هستند.
تبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجمتبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجمتبدیل ایده به محصول با استفاده از پرینتر سه بعدی - جلسه پنجم


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان
تهیه: مینا رزقی - شایان فروزنده دل - تنظیم: زینب شاه مرادی