تبیان، دستیار زندگی

اعداد و ارقام جذاب هفته

40 میلی گرم: وزن کوله پشتی که بر روی این سنجاقک سوار شده است تنها 40 میلی گرم است. محققان عصب شناسی در موسسه‌ی پزشکی هاروارد هیوز موفق به ساخت این ابزار شده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

اعداد و ارقام جذاب هفته

در هفته‌ای که گذشت دنیای علم و فناوری با اعداد جذاب و قابل توجهی همراه بوده که از تصویر پانورامای میلیارد پیکسلی مریخ گرفته تا نخستین ذره‌ی چهار کوارکی و دیگر اعداد را شامل می‌شود. 


1.3 میلیارد: تعداد پیکسل‌هایی که در تصور پانورامای جدید ناسا از مریخ پیمای کنجکاوی ثبت شده است دارای بیش از 1.3 میلیارد پیکسل است. اطلاعات بیشتر ...

منفی 321 فارنهایت: آیا می‌دانستید نقطه‌ی جوش نیتروژن مایع منفی 321 درجه‌ی فارنهایت است. به همین خاطر ریختن چنین ماده‌ای در استخری پر از میهمان به هیچ وجه فکر خوبی نیست.

1890 میلادی: سالی که نخستین استراق سمع در ایالات متحده‌ی آمریکا صورت گرفت. بله می‌بینید که تجسس در زندگی بشر سابقه‌ای بس طولانی دارد و تنها به سرقت اطلاعات کاربران گوگل، فیس‌بوک، یاهو و ... ختم نمی‌شود.

34 طبقه: قرار است بلندمرتبه‌ترین آسمان خراش چوبی جهان 34 طبقه داشته باشد. قرار است این بنا تا سال 2023 تکمیل شود.

40 میلی گرم: وزن کوله پشتی که بر روی این سنجاقک سوار شده است تنها 40 میلی گرم است. محققان عصب شناسی در موسسه‌ی پزشکی هاروارد هیوز موفق به ساخت این ابزار شده‌اند.

2000 دلار: سامانه‌ی کنترل صوتی موتور سیکلت که بر روی کلاه ایمنی ویژه‌ای طراحی شده است 2000 دلار قیمت دارد که مجهز به نمایشگری هوشمند ویژه‌ای است.

4: تعداد کوارک‌هایی که محققان ژاپنی در شتاب دهنده‌ی پیشرفته‌ی خود توانسته‌اند بر روی ذره‌ای سوار کنند. بله، بدین ترتیب می‌توان کشف نخستین ذره‌ی چهار کوارکی را تایید نمود.

11.2 میلیارد: تعداد پارامترهایی که بر روی بزرگ‌ترین شبکه‌ی مجازی عصبی جهان وجود دارد 11.2 میلیارد بخش است. شایان ذکر است این شبکه‌ی عظیم عصبی توسط محققان دانشگاه استنفورد ساخته شده است. در مقایسه، تعداد اتصالات عصبی مغز انسان 100 تریلیون است.
منبع: زومیت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .