تبیان، دستیار زندگی

تبیین آزادی ستیزانه رژیم پهلوی در دهه فجر

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: باید در دهه فجر، مبانی انقلاب و اقدامات دین ستیزانه رژیم پهلوی برای نسل‌های جدید تبیین شود و باید برای مردم و جوان گفته شود که ۵۷ سال سیاهی چگونه بر مردم ایران گذشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فجر
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روزهای منتهی دهه فجر، گفت: همه دلسوزان باید در کنار مردم بوده و دهه فجر را همراه با مردم گرامی بدارند چرا که گرامیداشت دهه فجر، مصداق شکر نعمت الهی است و همه ما باید شکر گذار باشیم.

وی با بیان اینکه، گرامیداشت دهه فجر تنها به آذین بندی نیست، گفت: آذین بندی بخشی از گرامیداشت دهه فجر است اما همه آن نیست؛ لازم است در این دهه مبانی انقلاب و اقدامات دین ستیزانه رژیم پهلوی برای نسل‌های جدید تبیین شود و باید برای مردم و جوان گفته شود که 57 سال سیاهی چگونه بر مردم ایران گذشته است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه، رژیم پهلوی رژیمی وابسته، فاسد و دین‌ستیز بود، تصریح کرد: رژیم پهلوی، دنبال بردگی ملت ایران برای آمریکا و استکبار جهانی بود؛ باید روشنگری کرد که رژیم پهلوی، چگونه انقلابیون را شکنجه می‌داد و چگونه با اراده ملت ایران مخالفت و آنرا سرکوب می‌کرد.

امام‌جمعه موقت تهران، همچنین گفت: رژیم غارتگر پهلوی نه تنها دین‌ستیز بلکه آزادی‌ستیز بود و با آزادی و حقوق اولیه ملت ایران مبارزه و مخالفت می‌کرد در دوران پهلوی حتی یک انتخابات مردمی و آزاد برای به کرسی نشستن رأی و نظر مردم برگزار نشد چراکه این رژیم هیچ اعتقاد و باوری به نقش مردم نداشت.

وی، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مصداق دیگری بر بیعت ملت با آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم با حضور هوشمندانه خود در راهپیمایی 22 بهمن، یکبار دیگر به آمریکا و همراهان ناچیز استکبار جهانی پاسخ دندان‌شکن خواهند داد.
منبع: خبرگزاری تسنیم