تبیان، دستیار زندگی

چگونه در پرواز از کم آبی بدن جلوگیری کنیم؟

اغلب اوقات مسافران هواپیما به محض بلند شدن هواپیما از زمین، احساس خستگی و خشکی می‌کنند. چه راهکارهایی برای جلوگیری از این مشکل و دفع آب بدن در هنگام پرواز وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آب
به گزارش تبیان به نقل از زومیت، همان‌طور که پرواز یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین شیوه‌های سفر است، دارای مشکلاتی نیز است. به عنوان مثال: برخی از مشکلات سلامتی که مسافران هواپیما را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ مربوط به مشکل کم آبی بدن است. اغلب، این مشکل به دلیل عدم رطوبت کافی در کابین به وجود می‌آید و اگر شما به این موضوع دقت نکنید دچار مشکل کم آبی بدن می‌شوید. هوای داخلی کابین هواپیما معمولاً سطح رطوبت ۱۰ تا ۲۰ درصد دارد که این مقدار بسیار کمتر از هوای معمولی بیرون از کابین، با ۳۰ تا ۶۵ درصد رطوبت است. به همین دلیل خیلی مهم است که خود را از مشکل کم آبی در پرواز حفظ کنید.
در هواپیما: چرا رطوبت کم مشکل ساز است؟
از دست دادن آب می‌تواند ناراحتی‌های خفیف مانند خشکی پوست، خارش چشم و مشکلات تنفسی مانند آسم را تشدید کند. William L. Sutker رئیس بیماری‌های عفونی دانشگاه بلیور در دالاس می‌گوید: از دست دادن آب همچنین می‌تواند احساس خستگی و کوفتگی در فرد ایجاد کند.
در یک محیط کم رطوبت، خطرات دیگری نیز وجود دارد به عنوان مثال: شما در معرض ابتلا به ویروس‌های تنفسی مانند سرما خوردگی هستید. وجود یک لایه رطوبت در هوا باعث می‌شود مخاط‌های تنفسی بدن شما، از ورود میکروب‌ها به بدن شما جلوگیری کنند اما وقتی هوایی خیلی خشک تنفس کنید، مخاط‌های بدن شما نمی‌توانند به درستی کار خود را انجام دهند و ویروس‌ها و باکتری‌ها به راحتی وارد بدن شما می‌شوند.
تعدادی راهکار ساده وجود دارد که شما می‌توانید بدن خود را از کم آبی در پرواز محافظت کنید:

به اندازه کافی آب بنوشید

کم آبی بدن می‌تواند با خوردن میزان کافی مایعات برطرف شود. دکتر Sutker می‌گوید:
یک بطری بزرگ آب با خود به همراه ببرید و در طول پرواز از آن بنوشید؛ اما توجه کنید که تمام مایعات گزینه خوبی نیستند. نوشیدنی‌های ورزشی گزینه‌های عالی هستند؛ اما نوشیدنی‌های کافئین‌دار تاثیر منفی دارند. نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه، چای و کولا می‌توانند این کم آبی را تشدید کنند.

کرم مرطوب کننده با خود به همراه ببرید

در داخل کابین از کرم مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید تا از خارش و پوست‌پوست شدن آن جلوگیری کنید. شما می توانید پوست خود را از داخل بدن و از طریق نوشیدن آب کافی و از بیرون بدن و از طریق مرطوب کننده‌ها، از کم آبی محافظت کنید. دست‌ها و صورت خود را به مرطوب‌کننده‌های مناسب آغشته کنید و تا جایی که می‌توانید بدنتان را مرطوب نگه دارید. در قوطی‌های کوچک مسافرتی مقداری از لوسیون مورد علاقه خود را به همراه ببرید و در طول پرواز از آن استفاده کنید و پوست خود را از کم آبی محافظت کنید. گاهی اوقات مجبور می‌شوید برای مرطوب کردن پوست صورت خود یک بطری آب کوچک خریداری کنید.

قطره چشمی به همراه ببرید

چه قطره‌های نمکی و چه قطره‌های پزشکی توصیه شده از طرف پزشک را با خود به همراه ببرید. قطره‌های چشمی می‌توانند از خشک شدن چشم‌ها در هوای کم رطوبت کابین جلوگیری کنند؛ مخصوصا اگر شما از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید.

اسپری بینی به همراه ببرید

هوای خشک کابین باعث مشکلات بینی و گاهی خون ریزی بینی می‌شود. اگر در هنگام پرواز بینی شما خشک می‌شود، اسپری ها یا قطره‌های نمکی با خود به همراه ببرید.

داروهای آسم به همراه ببرید

اگر سابقه آسم دارید و داروهای آسم مصرف می‌کنید حتما قبل از رفتن به سفر از کافی بودن داروهای خود اطمینان حاصل کنید و اگر نیاز است با مشورت پزشک نسخه را تغییر یا افزایش دهید.
پیروی کردن از چند قانون بالا، به شما کمک خواهد کرد که از کم آبی بدن رها شوید و پرواز را به یک بخش لذت‌بخش از سفر خود تبدیل کنید.
منبع:زومیت