تبیان، دستیار زندگی

چگونه در این دوره و زمانه آسان ازدواج کنیم ؟

اینگونه آسان ازدواج کنید

"آسان ازدواج کنید "شنیدن این جمله آسان است اما اینکه چگونه امکان دارد که در این دوره و زمان آسان ازدواج کرد جای بسی تامل است. اصلا مگر ازدواج هم می تواند آسان باشد ؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج

می گویند آسان ازدواج کنید اما چگونه؟ این روزها ازدواج از آمدن خواستگار تا خود شب عروسی برای خودش داستانی است، اینکه چگونه شروع شود و چگونه به پایان برسد اما باید بدانید که ازدواج کردن به طور کلی مهارت می خواهد و اگر جوان ها مهارت های لازم برای ازدواج را بیاموزند به آسانی ازدواج خواهند کرد ما این مهارت ها را به شما خواهیم گفت.

کمی به ظاهرتان اهمیت دهید‍
منظور از آراسته بودن، جلف بودن یا داشتن آرایش تند و زننده نیست. درست است که آرایش زیاد آدم های زیادی را جذب شما

 زندگی اسلامی ایرانی همواره بر سادگی و آسایش تأکید داشته است و لزوم زندگی سالم را سادگی و تناسب و آسایش را مقدم بر رفاه می داند

می کند اما نه هر مرد محترم و خانواده دوستی را. برای اینکه جذاب به نظر برسید باید کیفیت های زنانه را در خودتان تقویت کنید. لطیف باشید. لبخند بزنید، اجتماعی باشید. البته قرار نیست هر فردی که برون گرا و اجتماعی است نسبت به یک فرد درون گرا ازدواج بهتری داشته باشد. درون گرا ها می‌توانند ازدواج های بسیار خوبی داشته باشند، در عین حال خیلی هم بگو و بخندی نباشند. از قالب ناامیدی بیرون بیایید.

لطفا کمی بیشتر دیده شوید‍!
متاسفانه هنوز هم دخترهایی در جامعه داریم که در گوشه خانه کنج عزلت گزیده اند. تمام پسرهای فامیل و در و همسایه یک بار برای خواستگاری از این دختر ها پیشقدم شده اند و مورد پسند قرار نگرفته اند. به نظر شما آن دختری که گوشه خانه است، شانسی برای ازدواج دارد؟ مسلما خیر. باید در جامعه دیده شود. حتما این مثال را شنیده اید که فردی شب و روز دعا می کرد که بلیت بخت آزمایی برنده شود. یک روز ندایی آمد و به او گفت عزیز من ‍! شما اول یک بلیت تهیه کن بعد آنقدر دعا و نذر و نیاز کن ‍! پس باید در جامعه دیده شوید. با حضور در کلاس های مختلف، رفتن به مهمانی، گسترده کردن شبکه ارتباطی تان و…

برای داشتن ازدواج آسان مقایسه کردن را کنار بگذارید
به موردها و موقعیت هایی که برای تان پیش می آید، بهتر فکر کنید. وقتی جوان تر هستید به این فکر می‌کنید که موقعیت های دیگری هم برای تان پیش می آید، پس آنهایی که در دسترس هستند را نادیده می گیرید.
از این رو شاید در ۳۵ سالگی به این نتیجه برسید که در طول زندگی دو، سه بار واقعا از افرادی خوش تان آمده است! بنابراین اشتباه است که به موردهایی که در حال حاضر و دردسترس تان است، توجهی نکنید.

برای داشتن ازدواج آسان موانع ذهنی تان را شناسایی کنید
بخشی از این موانع کاملا شخصی است چون ممکن است کسی در خانواده ای بزرگ شده که ناسازگاری هایی درخانواده از پدر و مادر دیده یا یک ازدواج ناموفق برای خواهر یا برادر در خانواده وجود داشته که در ناخودآگاهش ارزش هایی متضاد با ازدواج به وجود آمده است.این برنامه ها شخصی است، باید شناسایی و درمان شود.مثلا اینکه اگر مادر خانواده مدام مواردی مثل این جمله را تکرار می کرده که چون ازدواج کردم نتوانستم درس بخوانم یا ازدواج کردن مانع رسیدن به آرزوهایم شد.

همه این موارد باعث می شود باورهای اشتباه بسیاری در سن زیر پنج سالگی شکل بگیرد. مسلما آن دختر یا پسر از سن پایین با باورهای اشتباهی رشد می کند.زمانی که موانع ذهنی را کنار بگذارید ازدواج مثل آب خوردن آسان می شود چون در ناخودآگاه اثر می گذارد و دو نفر به راحتی جذب هم می‌شوند.

خوشی خود را بخاطر حرف دیگران خراب نکنید
برای آغاز یک زندگی مشترک در ایران هفت خوانی باید پشت سر گذاشت که حتی رستم هم اگر دوباره زنده می شد و به جای شاهنامه سر از تهران خودمان در می آورد توان برآمدن از پس این خوان ها را نداشت.
زمانی که موانع ذهنی را کنار بگذارید ازدواج مثل آب خوردن آسان می شود چون در ناخودآگاه اثر می گذارد و دو نفر به راحتی جذب هم می‌شوند.


در ایران امروز ما هر جوانی که در آستانه ازدواج است پیش از این که به مسائل مهم تری برای شروع زندگی فکر کند بیشتر در پی پول و خرج و مخارج ازدواج است و به قول معروف دست و دلش برای پا گذاشتن در آن میلرزد. فرقی ندارد که این جوان دختر باشد یا پسر. هر جوانی در هر جنسیتی که باشد درگیر چنین مسائلی می شود. دختر برای شروع یک زندگی درگیر رسومی مثل خرید جهیزیه می شود و پسر هم که باید بار سنگین تهیه مسکن و خرج عروسی را بر دوش بکشد.

اگر چه جهیزیه در بطن به وجود آمدنش دلیلی جز کمک برای آسایش و رفاه اولیه از سوی والدین در ابتدای زندگی جوانان بوده است اما امروز این دلیل اصلی به حاشیه رفته و به نظر می رسد تنها نمودی جز به رخ کشیدن و کم نیاوردن در مقابل فامیل و آشنایان ندارد.

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد اگر چه در ابتدا ضرب المثلی بیش نیست اما برای خانواده های ایرانی قاعده و اصلی اساسی برای خرید جهیزیه دخترانشان شده است.

با وجود تمامی اینها زندگی اسلامی ایرانی همواره بر سادگی و آسایش تأکید داشته است و لزوم زندگی سالم را سادگی و تناسب و آسایش را مقدم بر رفاه می داند. همان طور که در احادیث و روایت نمی توان از زندگی بی آلایش پیامبر و خاندانش صرف نظر کرد و زندگی حضرت فاطمه (ص) و ازدواج ایشان با حضرت علی (ع) می تواند الگو و شاخصه ای مهم برای زندگی جوانان باشد.

اما با این تفاسیر آنچه که در ایران اسلامی خود شاهد آن هستیم این است که همه چیز زندگی ما با الگوهای زندگی اسلامی ایرانی در تضاد است و گاهی با آن نیز مقابله می کند اما آنچه که ما می خواهیم بر آن تأکید کنیم این است که با اندکی تغییر در دید و نگرش نسبت به نوع زندگی و با پرداخت حداقل هزینه می توان زندگی شیرین و لذت بخش تری را تجربه کرد و ازدواجی آسان تر داشت. درست است که خرید لوازم و جهیزیه های آنچنانی می تواند زندگی مرفه تری را برای شما به ارمغان آورد اما زندگی توأم با آرامشی نخواهد بود چرا که پرداخت هزینه های بالا برای شروع یک زندگی تبعاتی را به همراه دارد که با داشتن این رفاه برابری نمی‌کند.

و حرف آخر، بیایید زندگی را آسان تر بگیرم.

منابع : برترین ها / شفاف / مجله زندگی ایده آل
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.