تبیان، دستیار زندگی

چگونه یک لایو ویدیو را در اینستاگرام آغاز کنیم؟

لایو ویدیو در اینستاگرام یکی از محبوب ترین قابلیت های این شبکه اجتماعی است. اما نحوه آغاز یک ویدیوی زنده در اینستاگرام چگونه است؟ اگر نحوه استفاده از لایو اینستاگرام را نمی‌دانید، اکنون تصمیم داریم روش آغاز آن را شرح دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اینستاگرام
به گزارش تبیان به نقل از گجت نیوز، بعد از معرفی قابلیت استوری در اینستاگرام، تعداد کاربران این بخش در مقایسه با تعداد کاربرانی که به صورت عادی از اینستاگرام استفاده می‌کنند به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کرد. کاربران از روی خجالت نمی‌توانند فید خود را به طور پیاپی مملو از عکس و ویدیو کنند، اما از آنجایی که استوری بخشی برای اشتراک‌گذاری لحظه‌ای لحظات خود با دیگران به صورت موقتی است، هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.
لایو ویدیو یا لایو استوری یکی از بخش‌هایی است که بعدها به استوری افزوده شد و رفته رفته نزد کاربران به محبوبیت زیادی رسید. اگر دوست دارید به جمع استفاده‌کنندگان از لایو ویدیو اینستاگرام بپیوندید، اما نحوه انجام این کار را نمی‌دانید، مراحل زیر را قدم به قدم انجام بدهید. پیش از هر کاری از به‌روز بودن اپلیکیشن اینستاگرام موبایل خود مطمئن شوید.

نحوه آغاز یک لایو ویدیو در اینستاگرام

اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و به فید خود بروید.
بر روی عکس پروفایل خود در گوشه بالا و سمت چپ که یک علامت به علاوه بر روی آن قرار دارد ضربه بزنید.
نخستین مرتبه‌ای که آن را لمس می‌کنید، از شما خواسته می‌شود به اپلیکیشن اینستاگرام اجازه دسترسی به دوربین و میکروفون دستگاه را بدهید.
وقتی دوربین باز شد، انگشت خود را بر روی صفحه بکشید تا وقتی که فلش پایین رو به سمت پایین زیر دکمه دایره، بر روی گزینه LIVE قرار بگیرد.
اینستاگرام اعلام می‌کند بعد از آغاز لایو ویدیو ، به تعدادی از فالوورها، در جریان بودن یک ویدیو زنده از شما را اطلاع خواهد داد.
با لمس دکمه پیکان می‌توانید بین دوربین پشتی و سلفی جابه‌جا شوید. در این قسمت همچنین می‌توان پیش از آغاز لایو ویدیو، یک فیلتر اعمال کرد تا بعد از آغاز به لایو شما اعمال شود.
در ادامه باید گزینه Start Live Video را برای آغاز لایو ویدیو در اینستاگرام لمس کنید.:
به محض این که ویدیوی زنده خود را آغاز کنید، آیکون لایو در گوشه بالا و سمت چپ صفحه ظاهر خواهد شد. در ادامه خواهید توانست:
یک کاربر دیگر را به پیوستن به لایو اینستاگرام خود دعوت کنید. قابلیت لایو دو نفره از مدتی قبل به اینستاگرام افزوده شد و اکنون می‌توان به همراه فردی دیگر، با تقسیم نمایشگر به دو بخش، به صورت همزمان در یک چهارچوب لایو پخش کرد.

قابلیت جدید اینستاگرام: درخواست پیوستن به لایو استوری دوستان

حتی در زمان در جریان بودن ویدیو نیز می‌توان دوربین را از سلفی به اصلی و یا به طور بالعکس تغییر داد و یا فیلترهای اعمال شده را عوض کرد.
وقتی حین پخش لایو استوری از اپلیکیشن خارج شوید، پخش ویدیوی زنده متوقف خواهد شد.
می‌توان امکان نوشتن کامنت توسط تماشاکنندگان لایو را فعال یا غیر فعال کرد.
اتمام لایو ویدیو اینستاگرام و ذخیره ویدیو
بعد از اتمام کار، دکمه End را لمس کنید. در ادامه چند گزینه در اختیارتان قرار داده می‌شود:
دکمه دانلود در گوشه بالا و سمت راست را برای ذخیره‌ کردن ویدیو در دستگاه لمس کنید.
خوشبختانه می‌توان لایو استوری اینستاگرام را برای 24 ساعت به صورت استوری عادی منتشر کرد. به این ترتیب کاربرانی که در زمان پخش ویدیوی زنده آنلاین نبوده‌اند، می‌توانند آن را تماشا کنند. بعد از 24 ساعت ویدیو به صورت خودکار حذف خواهد شد.
می‌توان کاربرانی که در زمان پخش و یا در زمان قرار گرفتن ویدیو به صورت استوری عادی آن را تماشا کرده‌اند به صورت جداگانه دید.
منبع:گجت نیوز