تبیان، دستیار زندگی
هر فرد در محیطی قرار دارد که اگر بتواند بر محیط و عوامل محیطی آن تسلط پیدا کند و در جهت منافع خود از آنها استفاده نماید، حتماً به موفقیت دست خواهد یافت. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به کوری چشم حسودان

موفقیت،بزرگترین آرزوی بشر(8)

موفقیت

مقاله ی قبل(حرف نزن!عمل کن)

برای دستیابی به موفقیت محیط اطراف خود را به خدمت بگیرید.

هر فرد در محیطی قرار دارد که اگر بتواند بر محیط و عوامل محیطی آن تسلط پیدا کند و در جهت منافع خود از آنها استفاده نماید، حتماً به موفقیت دست خواهد یافت. برای خدمت گرفتن محیط اطراف خود اقدامات زیر را انجام دهید:

1- نسبت به محیط خود هوشیار باشید. هر اتقاقی که در محیط  اطرافیان می‌افتد ببینید و آن را در جهت رسیدن به موفقیت بکار بندید.

2- محیط خود را به گونه‌ای تحت اختیار درآورید که در جهت منافعتان کار کند نه به ضررتان، سعی کنید محیط اطرافتان را در جهت منافع خودتان تغییر دهید.

3- اجازه ندهید مردم کوچک اندیش شما را عقب نگه دارند. مردم حسود دوست دارند زمین خوردن شما را ببینند، آنها را از این لذت محروم کنید. همواره در نظر داشته باشید که معاشرت با مردم کوچک اندیش شما را نیز کوچک‌اندیش خواهد کرد، پس، از معاشرت با آنها خودداری کنید و به عقاید و نظرات آنها کوچک‌ترین اهمیتی ندهید.

«اگر تا بحال مورد حسادت واقع نشده‌اید، به این دلیل است که تا بحال به کار بزرگی دست نزده‌اید.»

4- به خودتان استراحت روحی فراوان بدهید. با گروه‌های جدید رفت و آمد کنید؛ و دقت داشته باشید که افراد، شما را در رسیدن به اهدافتان کمک و یاری کنند، نه اینکه مانع شما شوند.

5- از مردم موفق راهنمایی بخواهید. آینده ی شما مهم است. پس با این کار می‌توانید برای آینده ی خود برنامه‌ریزی کنید تجارب آنها را به کار ببندید تا به موفقیت‌های مثبتی که آنها رسیده‌اند برسید.

6- سموم فکری را از محیط خود به دور افکنید. از غیبت دوری کنید، راجع به مردم حرف نزنید و در موضع مثبت قرار بگیرید.

7- در هر کاری که انجام می‌دهید درجه یک و بهترین باشید. نگذارید دیگران از شما پیشی بگیرند و شما عقب بمانید. همیشه سعی کنید نفر اول باشید.

در مقاله ی بعد به بحث"

تسلط بر قابلیت های شخصی برای رسیدن به  موفقیت "می پردازیم.

ادامه دارد...

منبع:کتاب تکنولوژی و مهندسی فکر

نویسنده:دکتر محمد علی حقیقی

مقالات مرتبط:

قسمت اول(آدم موفق چه کسی است؟)

قسمت دوم(با چرائی، جنگ به سوی چگونگی)

قسمت سوم(مغزتو بکار بینداز!)

قسمت چهارم(نیمه ی پر لیوان)

قسمت پنجم(دنیا، سرجنگ ندارد)

قسمت ششم(غیر ممکن، محال است)

موفقیت از آن كسانی است كه ذهنیت موفق دارند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.