تبیان، دستیار زندگی

چگونه با آرامش غذا بخوریم؟

5 روش برای آرام غذا خوردن

همه ما می‌دانیم که تند غذا خوردن کار جالبی نیست و می‌تواند بسیار زیان‌بار باشد. روش‌ها و متدهایی برای آرام غذا خوردن وجود دارد که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : حمید عبادی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
5 روش برای آرام غذا خوردن
همه ما می‌دانیم که تند غذا خوردن کار جالبی نیست و می‌تواند بسیار زیان‌بار هم باشد و پیرامون این موضوع، مطالبی هم بیان کردیم که می‌توانید در اینجا (به این علت، تند غذا نخورید) ببینید.
حالا می‌خواهیم بدانیم چطور می‌توان زمان غذا خوردن خود را افزایش داد تا به یک زمان متعادل و مناسب دست یافت. پس با تبیان همراه باشید.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که عادت به تند و سریع خوردن غذا دارند باید بدانید که این‌کار را نمی‌توانید یک شبه ترک کنید و به یک زمان نرمال دست بیابید. اما یک سری از کارها و روش‌ها وجود دارند که با پیش گرفتن این روش‌ها می‌توانید مدت زمان غذا خوردن خود را افزایش و سرعت غذا خوردن را کاهش دهید تا از مزایای این کار ستفاده کنید و دیگر مثل سابق درگیر
یکی از دلایل تند غذا خوردن می‌تواند شخصی باشد که با او غذا می‌خوریم. احتمالا او هم تند غذا می‌خورد.
مشکلات تندخوری غذا نباشید. با در پیش گرفتن این روش‌ها می‌توانید سرعت غذا خوردن خود را تا 20 دقیقه افزایش دهید.

1- غذاهای با فیبر بالا انتخاب کنید

سعی کنید غذاهای با فیبر بالا مصرف کنید که نیاز به جویدن بیسشتردارند. کدام‌یک از این دومورد را می‌توان سریعتر خورد. کلم بروکلی یا یک تکه نان شیرین ترد؟ خوراکی‌های با فیبر بیشتر و سبزیجات تازه زمان بیشتری را برای خوردن می‌طلبند. دلیل آن نوع بافتی است که اینگونه مواد دارند و شما مجبورید بیشتر آن‌ها را بجوید. همچنین این مواد مغذی باعث می‌شوند سریع‌تر سیر شوید. این روش بسیار مفید و موثر است چراکه علاوه بر کاهش سرعت غذا خوردن باعث می‌شود مواد غذایی سالم‌تری نیز بخورید.

2- بین هر لقمه، قاشق و چنگال را رها کنید

این یک روش بسیار خلاقانه است که در بسیاری از نقاط دنیا از این روش جهت کاهش سرعت غذا خوردن استفاده می‌شود. در این روش باید بعد از هر بار که لقمه‌ای بر می‌دارید و یا قاشق را به سمت دهان خود می‌برید، قاشق و چنگال را به روی میز گذاشته و برای لقمه بعدی مجبور باشید دوباره قاشق و چنگال را از روی میز بردارید. در واقع منظور این است که هنگام جویدن غذا، قاشق و چنگال خود را در حالت آماده‌باش در دستتان نگه ندارید و آن‌ها را روی میز قرار دهید.

شاید در ابتدا این روش کمی بی‌معنی به نظر بیاید اما مطمئن باشید این روش نتایج بسیار خوبی در بر دارد. کار زیاد نباید انجام دهید و فقط باید قاشق و چنگال رو روی میز گذاشته و دوباره آن‌ها را بردارید. حرکت بسیار آسان و کوچکی است که می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد و سرعت غذا خوردن شما را کاهش داده و آرامش را به شما بازگرداند.

3- تعداد جویدن‌ها را بشمارید

هنگامی که غذای داخل دهان ما به خوبی ریز و کوچک نشود، به راحتی هم هضم نخواهد شد و در مرحله هضم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. سعی کنید برای خود یک حداقل‌تعداد جویدن در نظر بگیرید و از این رویه پیروی کنید. این تعداد می‌توانند از 7 تا 35 متغیر باشند. ببینید با توجه به وضعیت خودتان و نوع غذایی که می‌خورید کدام تعداد مناسب‌تر است. این شمارش فقط تا زمانی ادامه دارد که بدن شما عادت کند و بعد از عادت کردن دیگر نیازی به شمارش نیست پس نگران نباشید.

4- با یک نفر که آرام غذا می‌خورد همراه شوید

یکی از دلایل تند غذا خوردن می‌تواند این باشد که با کسی غذا می‌خوریم که او نیز تند و سریع غذا می‌خورد. این یک امر طبیعی است و شما ناخودآگاه برای اینکه در غذا خوردن از آن فرد عقب نمانید، سعی می‌کنید سرعت خود را با او یا آن‌ها هماهنگ کنید. البته نیازی نیست آن‌ها را مجبور به آرام غذا خوردن کنید، فقط کافی است در بین دوستانتان کسی را بیابید که با سرعت کم‌تری غذا می‌خورد.

5- هنگام غذا خوردن صحبت کنید

البته منظورمان این نیست که با دهان پر شروع به صحبت کردن کنید. فقط سعی کنید هنگام غذا خوردن کمی اجتماعی‌تر باشید و جملاتی را با دوستانتان تبادل کنید تا از سرعت غذا خوردنتان کاسته شود. یک‌بار این کار را انجام دهید تا متوجه اثر بخش بودن این روش شگفت‌انگیز شوید. این‌کار باعث می‌شود متوجه شوید که بدن شما نیاز بسیار کمتری به غذا دارد نسبت به آن‌چه که شما تصور می‌کردید.

سعی کنید این روش‌ها را کم کم در برنامه غذا خوردن خود بگنجانید و به نتایج بهتری برسید. یادمان باشد این نوع زندگی فقط یک‌بار تجربه می‌شود پس باید تا جایی که می‌توانیم به خود و دنیای خود اهمیت قائل باشیم و سعی کنیم بهترین روش‌ها را برای بهترین نتایج در پیش بگیریم.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.