تبیان، دستیار زندگی

"بلاک‌چین" را در تبیان بشناسید

بخش ارتباطات وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، در ماقاله ای با عنوان «صدای آژیر خطر "بلاک‌چین"» به تشریح این فناوری نوین پرداخته است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هومن بهلولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بلاک چین
به گزارش تبیان، آزاده مرنی در این مقاله آورده است: «در واقع "بلاک‌چین" همان پلتفرمی است که بیت کوین را پدید آورده. بیت کوین در سال 2009 و روی فناوری Blockchain راه‌اندازی شد. بلاک چین یک بستر توزیع تراکنش است که در آن هر تراکنش به دیگر تراکنش‌های اطراف آن از طریق رمزگذاری متصل است. برای هک کردن آن، شما باید تمام تراکنش های وابسته به آن و تمام تراکنش های رونوشت شده را هک کنید که در حقیقت، امری غیرممکن است.
شاید بهتر باشد این طور بگوییم که بلاک چین دارایی های دیجیتالی شما را زیر نظر دارد تا فقط از طریق احراز هویت شناسایی شوند و کسی بدون اجازه نتواند کپی هایی از آن تهیه کند. چنین موضوعی سبب می شود که برای واحد پول چندان ارزشمند نباشد اما از طریق آن می توان بسیاری از مسائل دیجیتالی را حفاظت کرد. برای مثال، در آینده سند خانه شما دیگر یک برگه کاغذ نیست و یا کسی نمی‌تواند یک خانه را به چند نفر بفروشد و یا حتی رای گیری‌ها از این طریق کاملا بدون خطا انجام می شوند.»
متن کامل مقاله اینترنتی «صدای آژیر خطر "بلاک‌چین"» در بخش ارتباطات وبسایت فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان قابل مشاهده است.