تبیان، دستیار زندگی

مسبب بسیاری از مشکلات

سیدعلی خمینی: در سال های بعد از انقلاب پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم اما در این چهل سال اشکالات زیادی نیز وجود داشته که بعضی از آنها به‌دلیل بی‌تجربگی یا کوتاهی مسئولان ما بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سیدعلی خمینی
به گزارش تبیان به نقل از روزنامه ایران، سیدعلی خمینی در دیدار امام جمعه، مسئولان و جمعی از مردم شریف آباد استان تهران گفت: در سال های بعد از انقلاب پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم اما در این چهل سال اشکالات زیادی نیز وجود داشته که بعضی از آنها به‌دلیل بی‌تجربگی یا کوتاهی مسئولان ما بوده است، بعضی از آنها به خاطر جنگ بوده و بعضی به‌دلیل دشمنی‌هایی بوده که دنیا با تفکر انقلابی ما داشته است. بالاخره ما در مقابل امریکا و اسرائیل سر خم نکرده ایم، این کم جرمی نیست.

به گزارش جماران، وی با تأکید بر اینکه هیچ وقت نمی‌گوییم ریشه همه مشکلات ناشی از دشمنان است، گفت: اتفاقاً مسبب بسیاری از مشکلات خودمان هستیم. بعضی از مشکلات از خود ما است، خیلی از مشکلات از کم کاری‌ها و فساد‌هایی است که در دستگاه‌های حاکمیتی ما وجود دارد. منکر این مسائل نیستیم. تمام صحبت ما این است که مردم فراموش نکنند دشمن خارجی هم داریم. آنها هم نشسته‌اند و برای سنگ‌اندازی برنامه‌ریزی می‌کنند.

سید علی خمینی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور و اینکه برخی مقامات و رسانه‌های امریکایی آن را «قیام مردم ایران» تعبیر کردند، افزود: اگر این اعتراض های چند هزار نفری را قیام بنامیم، حضور 22 بهمن را چه بنامیم؟ وی گفت: سخن این است، آیا همه مشکلات ما از دشمنان است؟ خیر. اما آیا دشمن نداریم؟ واضح است که دشمن داریم، دشمنان مهم هم داریم. کسی که دشمن دارد با چشمان باز می‌خوابد.

نوه امام ادامه داد: اما مسأله بعدی این است که تمام مشکلات ما از این دشمن بیرونی نیست. ما اگر بتوانیم اختلاف طبقاتی را از بین ببریم، فاصله میان فقیر و غنی را کم کنیم، مسئولان ما در برنامه‌های خودشان رضایت مردم را مد نظر قرار دهند، در سخن خودشان کرامت مردم را مد نظر قرار دهند و در رفتار خودشان عزت مردم را مد نظر قرار دهند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

سید علی خمینی افزود: همه باید بدانیم و شما به همه کسانی که با آنها سر و کار دارید بگویید راه حل مشکلات اقدام گام به گام است. هیچ جامعه‌ای یک شبه درست نشده و نخواهد شد. راه، راه اصلاح گام به گام است. قدم به قدم و با آرامش و گفت‌و‌گو مشکلات خود را حل کنیم و در خارج کشور در مقابل دشمنان تا آنجا که با زبان آدمیزاد حرف می زنند، با زبان آدمیزاد با آنها حرف بزنیم، اما اگر خواستند با زبان حیوانی سخن بگویند، ما هم بلدیم چه کنیم.

منبع: روزنامه ایران