تبیان، دستیار زندگی

مذاهب اسلام و فرقه ضاله بهائیت

در پى این منازعات میرزا یحیى برادرش بهاءاللَّه را مسموم كرد و بر اثر آن بهاءاللَّه تا پایان عمر به رعشه دست مبتلا بود. میرزا حسینعلى پس از اعلام «من یُظهِرُهُ اللهى» خویش ادعاى الوهیت و ربوبیت نمود. او خود را «خداى خدایان، آفریدگار جهان، خداى تنهاى زندانى، معبود حقیقى»، «رب مایُرى‏ و مالا یُرى» نامید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مذاهب اسلام و فرقه ضاله بهائیت

فرقه ضاله بهائیت یكى از مذاهب اسلام است یانه؟(مانند:شیعه،سنى،وهابیت و...)لطفا در حد امكان توضیح دهید؟

بهائى‏گرى فرقه‏ اى منشعب از بابى‏گرى است. بنیانگذار آن میرزا حسینعلى نورى معروف به بهاءاللَّه است. او در سال 1233 در تهران به دنیا آمد و در شمار نخستین گروندگان باب و مبلّغان او قرار گرفت. پس از اعدام باب میرزا یحیى (معروف به صبح ازل) ادعاى جانشینى باب را كرد و چون در آن زمان بیش از نوزده سال نداشت برادرش میرزا حسینعلى (بهاءاللَّه) زمام كارها را در دست گرفت. در سال 1268 بابیان به ناصرالدین شاه تیراندازى كردند و چون شواهدى بر نقش حسینعلى در این كار وجود داشت، در پى دستگیرى و اعدام او برآمدند. او به سفارت روس پناه برد، سفیر و دولت روس از او حمایت كردند و به این وسیله از مرگ نجات یافت. او سپس به بغداد رفت و در نامه‏اى به سفیر روس از وى و دولت روس قدردانى كرد. در بغداد كنسول دولت انگلیس و نماینده دولت فرانسه با او ملاقات كرد و حمایت دولت‏هاى خود را به او ابلاغ كرده و تابعیت انگلستان و فرانسه را به او پیشنهاد نمودند. میرزا یحیى (صبح ازل) نیز مخفیانه به بغداد رفت. در این هنگام بغداد، كربلا و نجف مركز اصلى فعالیت بابیان شد و در پى اختلاف بر سر ادعاى «موعود بیان» یا «من یُظهِرُهُ اللَّه» آدمكشى‏هاى شدیدى بین بابیان رواج یافت. نزاع بین حسینعلى و میرزایحیى بر سر این ادعا موجب افتراق بابیان به دو فرقه بهائیه (پیروان حسینعلى) و ازلیه (پیروان میرزایحیى) شد. گفته شده است كه در پى این منازعات میرزا یحیى برادرش بهاءاللَّه را مسموم كرد و بر اثر آن بهاءاللَّه تا پایان عمر به رعشه دست مبتلا بود. میرزا حسینعلى پس از اعلام «من یُظهِرُهُ اللهى» خویش ادعاى الوهیت و ربوبیت نمود. او خود را «خداى خدایان، آفریدگار جهان، خداى تنهاى زندانى، معبود حقیقى»، «رب مایُرى‏ و مالا یُرى» نامید.
پیروانش نیز پس از مرگ وى قبر او را قبله خویش گرفتند. او افزون بر ادعاى ربوبیت، شریعت جدید آورد و كتاب «اقدس» را نگاشت. بهائیان آن را «ناسخ جمیع صحائف» مى‏دانند. او كتاب‏هاى دیگرى نیز نوشته است كه پر از اغلاط املایى و انشائى است. مهمترین كتاب او «ایقان» است كه به خاطر وجود اغلاط بسیار در زمان حیاتش مورد تصحیح و تجدید نظر قرار گرفت.

عقاید بهائیت‏:

چندى از عقاید و احكام بهائیت عبارت است از:
1. با ظهور سید على محمد باب اسلام پایان گرفته و اینك دین جدید ظهور كرده و مردم باید همگى‏ بهایى شوند، شخصیت و اندیشه‏ هاى كاشف الغطاء كتاب «الایات البینات» به كوشش احمد بهشتى، ص 109، كانون نشر اندیشه اسلامى.
2. پنهان كردن دین (تقیه) ضرورى است.
3. روزه نوزده روز است، قبل از عید شروع و به عید نوروز ختم مى‏شود.
4. نماز جماعت باطل است مگر در نماز میت.
5. قبله مرقد بهاءاللَّه در شهر عكا است.
6. حج براى مردان واجب است و بر زنان واجب نیست. «حج» در خانه‏اى كه بهاء در آن اقامت داشته، یا در خانه‏اى كه سیدعلى محمد باب در شیراز در آن سكنى داشته است به جا آورده مى‏ شود.
7. اعیاد عبارت است از:
- عید ولادت باب، اول محرم.
- عید ولایت بهاء، دوم محرم.
- عید اعلان دعوت باب، پنجم جمادى.
- عید نوروز المدخل الى دراسة الادیان والمذاهب، العمید عبدالرزاق محمد اسود، ج 3، صص 308 - 311، انتشارات الدار العربیة للموسوعات.
8. نماز پنج تكبیر دارد و در دو وقت خوانده مى‏شود: یكى هنگام تولد و دیگرى هنگام مرگ.
عبادتگاه‏ها طبق وصیت بهاء باید از نه مناره و یك گنبد تشكیل بشود. این عبادتگاه‏ها درفرانكفورتِ آلمان، سیدنى در استرالیا، كامپالا در اوگاندا، لیمیت در شیكاگو، پاناماسیتى در پاناما و دهلى نو در هندوستان است‏.
همچنین در فروع تعالیم بهائیت به احكامى برمى‏ خوریم كه بعضى از آنها عبارت است از:
- ازدواج با محارم غیر از زن پدر، حلال مى‏ باشد. (یعنى با حكم بر حرمت ازدواج با زن پدر، ازدواج با خواهر و دختر و عمه و خاله و دیگران حلال مى‏گردد! )
- معاملات ربوى آزاد و حلال است.
- تمام اشیاء حتى خون، سگ، خوك، بول و... پاك است.
- حجاب زنان ملغى مى‏باشد.
- دخالت در سیاست ممنوع مى‏باشد.
در بررسى عقاید، احكام و تاریخ بهائیت به روشنى معلوم مى‏گردد كه استعمار براساس برنامه و طرح از پیش تعیین شده‏اى، به مرور و در مراحل مختلف، به منسوخ اعلام نمودن دین اسلام و نفى و انكار نبوت، امامت، معاد و تعالیم و قوانین و احكام مقدس و نورانى قرآن پرداخته است. آنان ابتدا ادعاى نیابت خاص حضرت حجت(عج )، پس از آن ادعاى مهدویت، سپس ادعاى نبوت و در آخر ادعاى الوهیت و نسخ اسلام مى ‏نمایند! در پى آن به هدم و نابودى آثار اسلام فرمان مى‏دهند و به ساختن كعبه جدید! در شیراز اهتمام مى‏ورزند و با آداب و ادعیه و ذكر و زیارتنامه‏هاى استعمار ساخته به طواف بر گرد آن مى‏پردازند! و مطابق با خواست و اهداف استعمار، به رفع حجاب و پوشش زنان فرمان مى‏دهند و چون همواره از تعالیم و آموزه‏هاى سیاسى اسلام و تشیع رنج برده‏اند، از اصل ورود و دخالت در سیاست را ممنوع اعلام مى‏نمایند!
بدین ترتیب همه زمینه‏ها آماده و مهیا مى‏شود تا مبانى و اركان اعتقادى و ارزش‏هاى اخلاقى و پایبندى‏هاى معنوى متزلزل شوند و وحدت و یكپارچگى مسلمانان به تفرقه و تشتت تبدیل گردد و از قدرت بى‏نظیر مذهب تشیع و مراكز علم و فقاهت و مراجع وفقها و علماى بیدار و آگاه كه مدافعان راستین اسلام و سنگرهاى مستحكم دفاع از هویت دینى و استقلال و شرف و اعتلا و اقتدار مسلمانان مى‏باشند، كاسته شود و راه‏هاى تاخت و تاز و سلطه استعمار خارجى صاف و همواره گردد. بهائیت در نهایت یكى از بارزترین جریانات حامى صهیونیزم و استعمار غرب و برنده مسابقه خدمت به آمریكا، انگلیس و اسرائیل شد و از همین رو همواره مورد پشتیبانى آنها قرار گرفته است. این جریان براى نابودى ایران با هر دولتى همراه شد تا آنجا كه عباس افندى جانشین حسینعلى بهاء در جنگ جهانى اول جمال
پاشا فرمانده ارتش عثمانى را براى حمله به ایران تشویق نمود. سرانجام این خیانت‏ها و خوش‏خدمتى به قشون بریتانیا دریافت لقب «سر» و «نایت هود» از دربار لندن است‏ دركتاب شخصیت و اندیشه‏هاى كاشف‏الغطاء از دو كتاب دیگر نیز یاد شده است كه عبارتند از: 1. هفت وادى، 2. هیكل.د. كینیاز دالگوركى، باب و بهاء در ایران؛ سرشت بهائیت، از بدو تأسیس تاكنون، با مخالفت نسبت به اسلام و مسلمانان عجین شده و سران و فعالان این فرقه، با همه دولت‏ها و كانون‏هاى استكبار به ویژه آمریكا و اسرائیل، همسویى و همكارى دارد. در این باره اسنادى از ساواك رژیم شاه به دست رسیده كه در ادامه متن كامل ارائه مى‏گردد.
امروز دیگر مسلمانان زیر دست بهائیان خواهند بود ... ارتباط اعضاى بیت‏ العدل اعظم با زعماى كشورهاى مختلف طورى است كه حتى رئیس جمهور آمریكا (لیندون) جانسون مرتب به احباى ایران تبریك مى‏گوید... خوشبختانه امروز دیگر مسلمانان زیر دست بهائیان خواهند بود. چون مسلمانان همیشه عقب افتاده هستند. همچنان كه تمام دولت‏هاى اسلامى از سایر دول، عقب مانده‏اند. سپس آقاى ادب معاون بانك ملى اظهار كرد: تا زمانى كه من در بانك ملى هستم، سعى مى‏كنم كه افراد مورد نیاز بانك را از احبا (بهائیان) بپذیریم. همچنین تا آنجایى كه برایم مقدور است نسبت به كارمندان مسلمان بانك از نظر تأمین حقوق و پرداخت مزایا و فوق العاده آزار و اذیت بكنم. (خیلى محرمانه) هرچه بتوانید ملت اسلام را رنج دهید! جلسه‏اى با شركت 9 نفر از بهائیان ناحیه 15 شیراز در منزل آقاى فرهنگ آزادگان وزیرنظر آقاى لقمانى تشكیل شد. بعد از قرائت‏نامه آقاى ولى‏اللَّه لقمانى... سخن گفت. وى اضافه كرد:... اكنون از آمریكا و لندن صریحاً دستور داریم در این مملكت، مد لباس و یا ساختمان‏ها و بى‏حجابى را رونق دهیم كه مسلمان، نقاب از صورت خود بردارد... در ایران و كشورهاى مسلمان دیگر هر چه بتوانید با پیروى از مد و تبلیغات، ملت اسلام را رنج دهید تا آنها نگویند امام حسین فاتح دنیا بوده و على، غالب دنیا... اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته مى‏شود. این مسلمانان آخر به دست بهائیان از بین مى‏روند و دنیاى حضرت بهاءاللَّه رونق مى‏گیرد. طرفدارى از اسرائیل‏ ... فعلاً ما طرفدار دولت اسرائیل هستیم و با كشورهاى عربى و اسلامى مخالف مى‏باشیم. ...اسرائیل حق دارد اعراب را بمب‏باران كند چون مسلمانان نمى‏گذارند ما زندگى كنیم و مرتباً به ما نیش مى‏زنند این است كه از طرف بیت‏ العدل به محافل روحانى دستور داده شده افرادى كه در ادارات دولتى و پست‏هاى حساس مشغول كار هستند، در كارهاى مسلمانان كارشكنى كنند و نگذارند مسلمانان پیشرفت كنند. همان‏طورى كه 7 سال پیش براى یهودیان دستور رسیده بود كه تمامى زمین‏ها و مغازه‏هاى مسلمانان را بخرند و مملكت را تصرف كنند و اقتصاد را به دست بگیرند. جاسوس در تمام وزارتخانه‏ ها ... ساعت 6/30 بعدازظهر مورخ 7/3/47 كمیسیون نظر نفحات‏اللَّه در محفل شماره 4 واقع در تكیه نواب منزل اسداللَّه قدسیان‏زاده تشكیل شد. عباس اقدسى كه سخنران كمیسیون بود اظهار كرد جناب آقاى اسداللَّه علم وزیر دربار سلطنتى به ما لطف زیادى كرده‏اند. مخصوصاً جناب آقاى امیرعباس هویدا (بهائى و بهائى‏زاده) انشاءاللَّه هر دو نفر كدخداى كوچك بهائیان مى‏باشند. گزارشاتى از فعالیت‏هاى خود به بیت‏العدل اعظم الهى مرجع بهائیان مى‏دهند... دولت اسرائیل در جنگ سال 46 و47 قهرمان جهان شناخته شده ما جامعه بهائیت، فعالیت این قوم عزیز یهود را ستایش مى‏كنیم... پیشرفت و ترقى ما بهائیان این است كه در هر اداره ایران وتمام وزارتخانه‏ها یك جاسوس داریم و هفته‏اى یك‏بار كه طرح‏هاى تهیه شده وسیله دولت به عرض شاهنشاه آریامهر مى‏رسد، گزارشاتى در زمینه طرح به محفل‏هاى روحانى بهائى مى‏رسد. مثلاً در لجنه پیمانكار، كادر بهائیان ایران هر روز گزارش خود را در زمینه ارتش ایران و این كه چگونه اسلحه به ایران وارد مى‏شود و چگونه چتربازان را آموزش مى‏دهند به محفل روحانى بهائیان تسلیم مى‏كنند.
منبع:پرسمان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .