تبیان، دستیار زندگی

۴۰هزار درخت در بوستان جنگلی چیتگر

مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت درختکاری "پردیس گردشگری" به مناسبت روز هوای پاک با حضور مدیران و مسئولان شهری صبح امروز در بوستان جنگلی چیتگر برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوذر پور
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، در مراسم آغاز عملیات اجرایی پردیس گردشگری که صبح امروز با حضور شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران، علی اصغر سفری مدیرعامل بانک گردشگری و حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین کشور در بوستان چیتگر برگزار شد، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: کاشت ۴۰ هزار درخت در منطقه ۲۲ باید متناسب با شرایط اقلیمی تهران باشد، در غیر این صورت با مشکلات زیست محیطی جدی روبه رو خواهیم بود.

در ادامه مراسم علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ شهرداری تهران گفت: مردم شهر تهران از ۳ معضل اساسی از جمله آلودگی هوا، ترافیک و فاصله طبقاتی بین مناطق شمال و جنوب شهر تهران رنج می‌برند .

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علل آلودگی هوای شهر تهران استفاده از وسایل نقلیه شخصی و کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است که ۸۰ درصد عوامل آلودگی شهر تهران ناشی از منابع متحرک از جمله تردد خودروها است.

نوذرپور افزود: فضاهای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها محسوب می‌شوندکه نقش کلیدی را در بهبود کیفیت محیط زیست شهری و همچنین افزایش تعاملات شهروندان دارند.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در شهر تهران در بخش آبیاری فضای سبز انجام شده، جداسازی شبکه آب خام از آب شرب است.

نوذرپور تصریح کرد: براساس سند آسیب‌شناسی در حوزه فضای سبز که در سال ۹۴ به تصویب دولت رسید، وظایف و تعهداتی برای وزارتخانه‌ها از جمله وزارت کشاورزی، راه و شهرسازی معین شد که طبق این سند، ارائه تسهیلات سیستم نوین آبیاری برای اراضی یکی از تعهدات عنوان شده است که امیدواریم این موضوع نیز عملیاتی شود.

وی افزود: توسعه شهری در منطقه ۲۲ با ظرفیت‌های طبیعی منطبق خواهد شد ضمن اینکه احداث اکوپارک در سال آینده نیز در دستور کار این منطقه قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۲۲ به کاشت ۴۰ هزار اصله درخت در منطقه ۲۲ اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۰ هزار اصله درخت در بوستان چیتگر و ۲۰ هزار اصله درخت در معابر، میادین و محلات منطقه ۲۲ کاشته خواهد شد.

نوذرپور تصریح کرد: این طرح از امروز تا ۱۵ اسفندماه روز درختکاری ادامه خواهد داشت.

تعدادی اصله درخت توسط مدیران و مسئولان شهری در بوستان جنگلی چیتگر کاشته شد.



در این مراسم، صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست شهرداری تهران مهمترین اصل در حل مشکلات و معضلات شهری به ویژه در حوزه محیط زیست را گذر از شعار و عملگرا بودن دانست و گفت: با توجه به افزایش روند آلودگی  و مرگ و میر سالانه ۵۰۰۰ نفر در اثر آلودگی هوا، با شعار دادن هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

وی ضمن استقبال از طرح پردیس گردشگری، خاطرنشان ساخت: توسعه فضای سبز شهری، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، هیبریدی نمودن وسایل حمل و نقل به ویژه موتورسیکلت ها و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از جمله مهمترین راهکارهای کاهش آلودگی هوا هستند.

همچنین در پایان مراسم سفری مدیرعامل بانک گردشگری با اشاره به موضوع مسئولیت اجتماعی گفت: با توجه به اینکه نام این بانک یادآور نام طبیعت است و با توجه به آلودگی هوا و نیاز شهر تهران به توسعه فضای سبز شهری، بانک گردشگری در سال جاری طرح پردیس گردشگری با مشارکت شهرداری تهران را جایگزین تهیه و چاپ تقویم نمود.

لازم به ذکر است در پایان مراسم، تعدادی اصله درخت توسط مدیران و مسئولان شهری در بوستان جنگلی چیتگر کاشته شد.

گفتنی است، طرح فوق با همکاری منطقه ۲۲ و مرکز مدیریت محیط زیست، سمن ها- تشکل های محیط زیستی و با مشارکت بانک گردشگری و مجمع خیرین کشور به مناسبت هفته هوای پاک اجرا می شود.
منبع: خبرگزاری مهر