تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت: امروز 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای در ایران است و سال گذشته در این روز پس از فعالیت دانشمندان و جوانان خلاق و با استعداد این كشور
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر خوش  اتمی

رئیس جمهور از ورود ایران به جرگه كشورهای تولید كننده صنعتی سوخت هسته‌ای خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری عصر دوشنبه در آیین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای در تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت: امروز 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای در ایران است و سال گذشته در این روز پس از فعالیت دانشمندان و جوانان خلاق و با استعداد این كشور، ایران به تولید سوخت هسته‌ای دست یافت وتوانست در این مدت به مرحله تولید صنعتی برسد.

وی ادامه داد: امروز در سالگرد این رویداد مبارك اعلام می‌كنم كه از امروز كشور عزیز ایران در زمره كشورهای تولید كننده سوخت هسته‌ای قرار می‌گیرد.

رئیس جمهوری این موفقیت را به مقام معظم رهبری، ملت ایران و همه ملت‌های آزاده جهان تبریك گفت.

احمدی نژاد ملت ایران را ملتی دانست كه معنویت و عدالت را از اركان اصلی صلح، آرامش و ثبات در جهان می‌داند و در این مسیر پیشتاز است و از حقوق خود دفاع و حفاظت خواهد كرد.

پیش از این ایران توانسته بود با تكمیل 2 حلقه 164تایی سانتریفوژ به غنی سازی اورانیوم و تولید سوخت بپردازد و با پیشرفتهای كنونی در دانش چرخه ی سوخت هسته ای گام های بلندی بردارد.

در این آیین ویژه كه با حضور رییس جمهور، مقام‌های عالی كشور، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس و بیشتر از 45 سفیر و نماینده كشورهای خارجی مقیم ایران و نمایندگان تروییكای‌ كشورهای عدم تعهد برگزار گردید، ‌ابعاد پیشرفت مهم هسته‌ای ایران از سوی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی تشریح شد.

ناظران سیاسی و بین‌المللی ورود ایران به مرحله تولید صنعتی سوخت هسته‌ای را  « مرحله‌ای بدون بازگشت» عنوان می‌كنند كه هسته‌ای شدن جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش در دنیا تثبیت می‌نماید.

تحلیلگران همچنین پیشرفت‌های پیاپی هسته‌ای و تكنولوژیك ایران در یكسال اخیر را حاكی از «بی‌تاثیر بودن تهدیدات چند كشور غربی و قطعنامنه‌های شورای امنیت» می‌دانند و بر حل و فصل پرونده‌ هسته‌ای كشورمان از طریق «مذاكرات سازنده» تاكید می‌كنند.

این در حالی است كه به رغم همه فشارها ایران، فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد.