تبیان، دستیار زندگی

شوینده ها - جلسه یازدهم

صابون گلیسیرین
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اهداف
بررسی تاثیر نوع روغن در کیفیت صابون

وسایل مورد نیاز
· 304 گرم آب مقطر
· 117.7 گرم سود
·  440 گرم پیه
· 200 گرم روغن کرچک
·  160 گرم روغن نارگیل
· حلال ها
·  120 گرم گلیسیرین
· 300 گرم الکل 70 درجه
·  90 گرم قند
· 180 گرم آب مقطر

مقدمه
صابون گلیسیرین چیست؟
این به نظر یک سوال آسان است، اما واقعا کمی ابهام در مورد آنچه که باید صابون گلیسیرین نامیده می شود، وجود دارد.
هنگامی که اکثر مردم به صابون گلیسیرین فکر می کنند، به صابون های شفاف فکر می کنند. آنچه که اکثر مردم نمی دانند این است که گلیسیرین در تمام صابون وجود دارد، زیرا گلیسیرین یکی از محصولات جانبی در فرآیند تولید صابون است.
تفاوت بین صابون های شفاف "گلیسیرین" و دیگر صابون های شفاف تر با گلیسیرین در این است که صابون گلیسیرین با حلال های خاصی مانند شکر، الکل، به خوبی پخته می شود و گلیسیرین، به ساخت کریستال های کوچک صابون که نور می تواند از آنها عبور کند کمک می کند (این بلورهای صابون است که نور را در چشمان ما بازتاب می دهد و صابون را شفاف می کند).

مزایای صابون گلیسیرین
گلیسیرین یک روان کننده است، به این معنی که به حفظ رطوبت کمک می کند.
با این حال، تفاوت گلیسیرین، در مقایسه با مواد شوینده دیگر، این است که یک ماده روان کننده داخلی است، به این معنی که به طور طبیعی در پوست ما وجود دارد. نشان داده شده است که گلیسیرین برای کمک به بازگرداندن رطوبت و کشش در لایه عمیق پوست کمک می کند تا به بازسازی مواد محافظت کننده پوست بی انجامد.
شوینده ها - جلسه یازدهم
جالب آنجاست، حتی پس از اینکه شما استفاده از گلیسیرین موضعی را متوقف کنید، می تواند برای دو هفته از رطوبت پوست شما محافظت کند.
تاثیر صابون گلیسیرین بر روی پوست ملایم تر و نرم تر است. در حالی که این احتمالا به نوع روش تولید صابون بستگی دارد.

روش ساخت صابون گلیسیرین
ساخت یک صابون گلیسیرین واقعا شفاف یک پروسه دو بخشی است.
اول اینکه، شما باید صابون را با استفاده از حرارت دهی، صابون بسازید.
پس از اینکه صابون خود را ساخته اید، باید بلورهای کدر صابون را از بین ببرید تا نور اجازه عبور از صابون را داشته باشد و باعث شفافیت آن شود. برای انجام این کار، از ترکیبی از چند "حلال" استفاده کنید.
شوینده ها - جلسه یازدهم
اگر داشتن یک صابون شفاف تر برای شما مهم است، مقادیر مختلف حلال را باید آزمایش کنید. با استفاده از یک الکل قوی، احتمالا به صابون شفاف تری خواهید رسید.

روش ساخت:
برای صابون
304 گرم آب مقطر
117.7 گرم سود
440 گرم پیه
200 گرم روغن کرچک
160 گرم روغن نارگیل
حلال ها
120 گرم گلیسیرین
300 گرم الکل 70 درجه
90 گرم قند
180 گرم آب مقطر

ساخت صابون
سود را در یک کاسه کوچک و غیر فلزی وزن کنید.
آب مقطر را در یک کاسه بزرگتر و غیر فلزی وزن کنید.
سود را با دقت در آب مقطر حل کنید. برای محافظت از چشمان و دستان، باید دستکش و عینک خود را بپوشانید. در که حل می شود، مخلوط گرم می شود و در ابتدا ابری است، اما با گذشت زمان روشن و خنک می شود.
بگذارید تا محلول سود سرد شود و روغن ها را وزن کنید و تحت حرارت ملایم قرار دهید تا هرگونه روغن جامد مانند پی ذوب شود.
مخلوط سود را به روغن های ذوب شده اضافه کنید و آنها را به هم بزنید. هنگامی که محلول سود به طور کامل در روغن حل شد، می توانید آنها را با یک همزن به خوبی مخلوط کنید.
مخلوط کردن را ادامه دهد تا زمانی که مخلوط تبدیل یک لخته تبدیل شود.
شوینده ها - جلسه یازدهم
هنگامی که مخلوط تبدیل به لخته شد، ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه دهید که مخلوط صابون برای چند ساعت (حدود 3) پخته شود تا شفاف گردد.
شما هم اکنون یک صابون از فرآیند گرم دارد.
از حلال ها استفاده کنید تا شفاف شود.

الکل، گلیسیرین را از بین می برد. شما آنها را با هم مخلوط کنید و آنها را به صابون اضافه کنید. من دوست داشتم از یک الکل با اثبات بالا مثل همیشه استفاده کنم، اما در اسپانیا چیزی یافت نشد. من با استفاده از الکل دندانی دار 70 درجه به پایان رسید. آنها می گویند اگر از غلظت بالاتری از الکل استفاده می کنید، بهتر است که صابون را شفاف تر کنید. (ممکن است دفعه بعد من با الکل 90٪ + سعی خواهم کرد.)

مخلوط الکل و گلیسیرین را به صابون بریزید. شما احتمالا در نهایت با شکاف صابون شناور در مایع پایان خواهد یافت. سعی کنید آنها را به همان اندازه که می توانید برسانید. (من با استفاده از مخلوط غوطه وری خود را برای شکستن قطعات و به طور کامل ترکیب الکل و گلیسیرین را به صابون. کار در یک منطقه به خوبی تهویه برای این مرحله و مراقب باشید که هیچ آتش شعله ور در منطقه (شما همیشه باید مراقب باشید هنگامی که درصد بالا از الکل گرم می شود.
گلدان کوره را بپوشانید، آن را به عنوان بهترین شکل ممکن قرار دهید تا الکل از بین نمی رود. (اگر سریعا تبخیر شود، قادر نخواهد بود جادوی خود را بر روی صابون کار کند.)
اگر قلب خود را روی ساختن یک صابون شفاف قرار دهید، قبل از قرار دادن درب در بالای آن، باید گلدان خود را با نوعی پوشش پلاستیکی مهر و موم کنید. من هیچوقت در دست ندیدم و واقعا نگران این نبود که صابون کاملا شفاف داشته باشم، بنابراین فقط از روی دیواره منظم گلدان کوهی من استفاده کردم.
اجازه دهید صابون برای مدت 30 دقیقه طبخ، پنهان و مهر و موم شده باشد.

در همین حال، شربت شکر خود را بنوشید. شکر و آب را وزن کنید و آنها را با هم مخلوط کنید تا حرارت شیرین به طور کامل حل شود. آن را از گرما جدا کنید.
پس از گذشت 30 دقیقه، می توانید محلول قند را به صابون اضافه کنید. به راحتی آن را مخلوط کنید، سعی نکنید صابون را بیش از حد حرکت دهید تا فوم و یا حباب زیاد نباشد.
در این مرحله، شما می توانید صابون را برای شستشوی آزمایش کنید. به نظر می رسد شفاف به چشم، اما به عنوان آن سرد است، تبدیل خواهد شد مات تر. روش بیشتر افراد بررسی یخ زدن یک شیشه است و اضافه کردن مقدار کمی صابون به پایین شیشه برای سرد کردن آن. در نظر داشته باشید که شما از یک لایه بسیار صابون از صابون استفاده می کنید و زمانی که شما یک لایه ضخیم تر دارید، آن شفاف نیست.

برای سعی کنید یک صابون شفاف تر دریافت کنید، می توانید صابون را بپوشانید، مقدار کمی از حلال های مختلف را اضافه کنید و با استفاده از شیشه یخ زده با شفافیت، بررسی کنید. (صادقانه بگویم، من زحمت نکشیدم و فقط قند را اضافه کردم و به سمت ریختن صابون به قالب رفتم. شاید دفعه بعد برای یک صابون شفاف تر تلاش خواهم کرد و راهنمایی هایم را برای کارهایی که انجام می دهم به شما خواهم داد. بهترین.)

در این مرحله شما می توانید در هر رایحه یا رنگ آمیزی اضافه کنید. چیز خوبی در مورد این صابون این است که چون آن را تا مدت طولانی پخت و تمیز ساخته شده است، مرحله صابون (صابون) را به پایان رسانده است، شما حتی می توانید از رنگ آمیزی مواد غذایی برای رنگ کردن صابون خود استفاده کنید. شما نباید نگران نباشید که واکنش لیز با رنگدانه ها و تغییر آنها به عنوان اغلب اتفاق می افتد زمانی که اضافه کردن چیزهایی به صابون روند سرد.

صابون را از صابون پاک کنید و صابون را به قالب های صابون خود اضافه کنید. در این مرحله سعی کنید در این مرحله ملایم باشید زیرا هر گونه حرکت می تواند فوم صابون را ایجاد کند که به صابون ممتاز تر تبدیل می شود. (من خیلی مراقب بودم و صابونهای من یک لایه شفاف تر در پایین داشتند، با یک لایه نازک که در بالای آن مات بود، جایی که صابون شامپانی قبل از سخت شدن حل و فصل شد.)

شما عزیزان می توانید برای انجام این پروژه به طرح درس های ذیل مراجعه فرمایید:
شوینده ها، جلسه اول
شوینده ها، جلسه دوم
شوینده ها، جلسه سوم
شوینده ها، جلسه چهارم
شوینده ها، جلسه پنجم
شوینده ها، جلسه ششم
شوینده ها، جلسه هفتم
شوینده ها، جلسه هشتم
شوینده ها، جلسه نهم
شوینده ها، جلسه دهم
شوینده ها، جلسه یازدهم


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان
- تهیه: مینا رزقی و شایان فروزنده دل
تنظیم: محبوبه همت