تبیان، دستیار زندگی

موشک فالکون Heavy اسپیس ایکس اوایل سال ۲۰۱۶ پرتاب می‌شود

فالکون Heavy نخستین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا در سال ۲۰۱۳ به فضا پرتاب شود ولی این برنامه به تعویق افتاد. حادثه‌ای که اخیرا برای فالکون ۹ اتفاق افتاد هم مزید بر علت شد تا برنامه فالکون Heavy بیش از پیش به تعویق بیافتد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
موشک فالکون heavy اسپیس ایکس اوایل سال ۲۰۱۶ پرتاب می‌شود

پس از حادثه‌ای که برای موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس رخ داد این شرکت تصمیم گرفته تا  مقدمات پرتاب موشک فالکون Heavy را پس از مدت‌ها انتظار فراهم کند. طبق برنامه فالکون Heavy اوایل سال آینده میلادی پرتاب خواهد شد. 


تاکنون مطالب مختلفی در مورد موشک  Falcon Heavy از زمان معرفی آن منتشر شده است ولی تنها چیزی که هنوز  باقی مانده، پرتاب آن به سوی فضا است. حالا به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد پرتاب این موشک برای بهار سال آینده برنامه‌ریزی شده است.به تازگی، لی روزن-قائم مقام ماموریت‌ها و عملیات‌های پرواز اسپیس ایکس اعلام کرد که این شرکت درصدد است تا در اواخر ماه آوریل یا اوایل ماه می سال ۲۰۱۶ این پرتاب را انجام دهد.

او همچنین اعلام کرد که تیم این شرکت سخت در تلاش است تا اقدامات و تعمیرات لازم را برای سکوی پرتاب این موشک برای آزمایش‌های اولیه به عمل بیاورد. این همان سکوی 39A است که پیش از این برای  پرتاب فالکون Heavy و فالکون ۹ طراحی شده است.  

فالکون Heavy نخستین بار در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود تا در سال ۲۰۱۳ به فضا پرتاب شود ولی این برنامه به تعویق افتاد. حادثه‌ای که اخیرا برای فالکون ۹ اتفاق افتاد هم مزید بر علت شد تا برنامه فالکون Heavy بیش از پیش به تعویق بیافتد. فالکون ۹ لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد و این اتفاق کافی بود تا اسپیس ایکس برنامه‌های بعدی خود را با احتیاط بیشتری برنامه‌ریزی کند.

پس از اولین تست،  فالکون Heavy ماموریت خود را با ارسال ۳۷ ماهواره برای نیروی هوایی در سپتامبر ۲۰۱۶  آغاز می‌کند. وقتی فالکون Heavy عملیاتی شود، با قابلیت حمل ۵۳ تن بار به مدار پایینی زمین، بعنوان قدرتمندترین موشک آمریکا از زمان Saturn 5 شناخته خواهد شد.
منبع: زومیت
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .