تبیان، دستیار زندگی

محمد سالاری عضو شورای شهر:

تخلفات شهری به‌دلیل عدم آموزش صحیح

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش‌های شهروندی گفت: همه نهادها باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد سالاری
"محمد سالاری" در خصوص تبیین مسئولیت پذیری شهروندان گفت: بیش از هفتاد و یک درصد جمعیت کشور در شهر ها و قسمت عمده جمعیت شهر نشین نیز در 13 کلان شهر از جمله تهران زندگی می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه جمعیتی که در کلان شهر ها زندگی می کنند از نقاط مختلف کشور از جمله روستا ها به شهر آمده و سکنی گزیدند افزود: افراد با فرهنگ، مذاهب و دیدگاه های متفاوت در کلان شهر ها زندگی می کنند بدین ترتیب می توان گفت آموزش شهروندی ضرورت بسیاری پیدا می کند.

سالاری با اشاره به اهمیت توسعه آموزش های شهروندی گفت: اگر شهروندی تخلفی انجام می دهد به این دلیل است که از عوارض و آثار مخرب کار خود آگاهی و اطلاع ندارد و یا اینکه آن تخلف در جامعه یک جرم شناخته نمی شود.

وی در خصوص برنامه شورا شهر برای آموزش های شهروندی گفت: مدیریت شهری در دوره جدید یکی از مهم ترین رویکرد ها و اولویت هایش را حوزه های نرم افزاری قرار داده است.



وی افزود: بسیاری از ماموریت های مدیریت شهری برای حل مشکلات و چالش ها و ابر چالش های شهر تهران است که عملا بدون آموزش شهروندی و بدون همراه کردن شهروندان نمی توانیم آن ها را به سر انجام برسانیم.

عضو شورای شهر تهران نقش شهروندان در پیشبرد اهداف آموزشی نهاد های مختلف را پر رنگ شمارد و گفت: یکی از رویکرد های اساسی شورای شهر و شهرداری توجه جدی به حوزه آموزش شهروندی است که اساسا بدون مشارکت دهی شهروندان میسر نخواهد بود.

سالاری با اشاره به اینکه شهرداری و همه نهاد ها و سازمان های مستقر در شهر تهران بایست در این حوزه مهم فعالیت داشته باشند افزود: در کشور های توسعه یافته به این نتیجه رسیده اند که اداره شهر بدون مشارکت شهروندی امری غیر قابل دسترس خواهد بود پس برای اینکه شهروندان با مسئولیت های خود آشنایی پیدا کنند باید همه نهاد ها دست به دست هم دهند.

وی در خصوص برنامه شورا شهر برای آموزش های شهروندی گفت: مدیریت شهری در دوره جدید یکی از مهم ترین رویکرد ها و اولویت هایش را حوزه های نرم افزاری قرار داده است.
منبع: روابط عمومی شورای شهر