تبیان، دستیار زندگی
" خواستن " همیشه كار آسانی به نظر نمی رسد، به ویژه برای مادرانی كه خود را فدای اعضای خانواده كرده اند. آنها به دشواری می توانند خواسته هایشان را مطرح كنند. اما اگر نمی توانید به خواسته های خود اشاره كنید ، چه طور ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خوشبختی را در خانه بیابیم (1)

" خواستن " همیشه كار آسانی به نظر نمی رسد، به ویژه برای مادرانی كه خود را فدای اعضای خانواده كرده اند. آنها به دشواری می توانند خواسته هایشان را مطرح كنند. اما اگر نمی توانید به خواسته های خود اشاره كنید ، چه طور انتظار دارید كه اطرافیانتان به آنها پی ببرند؟ حتماً در پاسخ می گویید كه : " اگر مرا دوست داشتند می فهمیدند كه چه می خواهم و آن را تهیه می كردند ..." توجه كنید كه هر قدرهم كه به شما علاقه مند باشند ، نمی توانند افكارتان را بخوانند. آیا شما ازخواسته های آنان باخبرید؟ یا چقدر آنها را می شناسید؟

بهتر است از همسر خود كمك بگیرید . سپس یك گفتگوی خانوادگی ترتیب دهید و به وظایف خود اشاره كنید. سخنرانی نكنید، احساسات و خواسته هایتان را با اعضای خانواده خود درمیان بگذارید . به طور مثال ، نظر آنها را درباره غذایی كه درست كرده اید ، بپرسید.

( از واژه " من " و عبارتهای " من فكر می كنم" ، " من می خواهم" كمتر استفاده كنید . بهتر است بگویید : " انتظار دارم كه ..." به آنها نیز فرصت ابراز نظر بدهید. )هرچند وقت یك بار این نشستها را برگزار كنید و به تغییرات ایجاد شده توجه كنید . تكرار و تشویق ، كلیدهایاصلی تغییر رفتار به شمار می آیند . بدون دلگرمی و تشویق به ندرت می توان تغییر ایجاد كرد .

وقتی كه یك الگو را به فرزندانمان معرفی می كنیم و از آنها می خواهیم كه رفتارمطلوبی را بیاموزند و در پیش بگیرند ، درواقع آنها را آماده می كنیم كه در دنیای خارج ازخانه با موفقیت گام بردارند و ارتباط سازنده ای برقرار كنند و بتوانند احساسات خود را به افراد مورد علاقه شان ابرازكنند.

شغل خانه داری همیشه ساده و هیجان انگیز نیست ولی می تواند رضایت بخش باشد . پس اعضای خانواده را به یاری بطلبید . زمانی كه آنها مجبور شوند مسئولیت ها و وظایف خانه داری را انجام دهند، به ارزش كارهای شما پی خواهند برد. آن وقت است كه شما دركنار آنها احساس شادی و خوشبختی خواهید داشت.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.