تبیان، دستیار زندگی
با توجه به شروع فصل بهار و فروش میوه هایی نظیر گوجه سبز و چغاله بادام توسط دوره گردها، یک فوق تخصص بیماری های عفونی به شهروندان هشدار داد از مصرف این میوه ها که اغلب نَشسته و آلوده هستند، خودداری کنند، چون احتمال ابتلای آنه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چغاله بادام آلوده نخورید


با توجه به شروع فصل بهار و فروش میوه هایی نظیر گوجه سبز و چغاله بادام توسط دوره گردها، یک فوق تخصص بیماری های عفونی به شهروندان هشدار داد از مصرف این میوه ها که اغلب نَشسته و آلوده هستند، خودداری کنند، چون احتمال ابتلای آنها به بیماری حصبه را افزایش می دهد.

دکتر مینو محرز افزود: بسیاری از شهروندان بر حسب عادت و به گمان این که این خوراکی ها تمیز هستند، بلافاصله پس از خرید، با پاشیدن مقدار زیادی نمک ، به خوردن آنها مشغول می شوند، غافل از این که این خوراکی هنوز شسته نشده اند و فروشنده فقط با کمی آب سعی دارد تازگی این خوراکی ها را حفظ کند و رهگذران را برای خرید ترغیب کند.

وی اظهار داشت: برخی از اینها با آب چاه و آب غیر خوراکی توسط فروشنده ها شسته شده اند و به آسانی فرد مصرف کننده را به بیماری های گوارشی و حتی بسیاری از بیماری های عفونی که شاید از فصل شیوع آن هم گذشته باشد، مبتلا می کند.

تمامی میوه هایی که جزء میوه های پوست کندنی نیستند، باید کاملا شسته شوند تا میکروب های موجود بر روی آنها از بین بروند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم ما عادت دارند که در بسیاری از مواقع میوه ها را نشسته مصرف کنند و این باعث ابتلای آنها به بیماری های عفونی می شود که دل درد، اسهال و استفراغ را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی دستگاه‌ گوارش‌ ناشی از مصرف آب آلوده است که می‌ تواند تمامی‌ سنین‌ را مبتلا کند، اما‌ این بیماری در کودکان و افراد بالای‌ 60 سال‌ شدیدتر است و عوارض آن شامل مواردی نظیر کاهش میزان آب بدن، سوراخ شدن روده ها، خونریزی یا آبسه گوارشی، عفونت استخوان و هپاتیت  می شود.

منبع: SHARIFNEWS.COM

*مطالب مرتبط در این سایت:

- حصبه و علل ایجاد آن

- راه های درمان بیماری حصبه

- بیماری وبا

- با تغذیه صحیح از ابتلا به بیماری عفونی جلوگیری كنید

- چگونگی نگهداری و مصرف غذا در تابستان (1)

- چگونگی نگهداری و مصرف غذا در تابستان (2)

- اسهال‌ حاد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.