تبیان، دستیار زندگی

زغال هایی سیاه برای پوست و دندان

جادوی سیاه رنگ زیبایی

مدتی است که محصولات جدید زغال سیاه از ماسک صورت تا خمیر دندان زغالی وارد بازار شده است و گفته های ضد و نقیضی درباره این محصول وجود دارد. از انجایی که این ماسک زغالی شکل است ممکن است در استفاده ی از ان هم احساس خوبی نداشته باشید و گمان کنید که ممکن است به پوستتان آسیب بزند یا دندان هایتان را خراب کند اما زغال سیاه چیست و آیا محصولات آن خطری برای پوست و دندان ندارد ؟ آیا این زغال های سیاه فوایدی هم دارند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زغال سیاه، دندانپزشکی، پوست، دندان، سفید کننده،پوست و مو، زیبایی،پاکسازی،زیبایی،انسان زیبا
بلک ماسک یا همان ماسک سیاه نوعی ماسک زیبایی است که از زغال فعال تشکیل شده است. منظور از زغال فعال، زغال چوب فعال است که با در مجاورت اکسیژن حرارت دیده است و با زغالی که برای کباب و پخت و پز استفاده میشود، متفاوت است. در واقع زغال فعال نوعی زغال است که دارای سوراخ و روزنه های بسیار ریز است و توانایی عبور دادن مواد مایع مانند آب را از داخل خود دارد. یکی از عمده ترین تفاوت های میان زغال فعال و زغال معمولی وجود همین روزنه ها در داخل آن است . این زغال مصارف بسیار و مزایای زیادی برای سلامتی دارد به عنوان مثال می‌توانیم از آن برای سفید کردن دندان‌ها، درمان مسمومیت، تصفیه آب و مواد غذایی، کاربردهای پزشکی و یا به عنوان ماسک صورت و بسیاری از کارهای دیگر استفاده کرد. البته ذکر این نکته

 وقتی شما از ماسک سیاه یا همان ماسک زغال استفاده می‌کنید ، بنا به خاصیت زغال ، این آلودگی‌ها را که وارد منافذ پوست شده‌اند ، خارج می‌کند و منافذ کم‌تر به چشم می‌خورد.

ضروری است که بلک ماسک در واقع اسم یکی از برندهای ماسک زغال فعال می‌باشد که تحت این عنوان تولید و عرضه شده است. در این بخش  شما را با فواید بلک ماسک و اثرات درمانی آن آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.

کوچک کردن منافذ پوست
اولین مورد از فواید بلک ماسک صورت کوچک کردن منافذ پوست می‌باشد. پوست شما همیشه در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار دارد بنابراین در طول روز ممکن است مواد سمی وارد منافذ پوست شوند. وقتی این منافذ پوست با مواد سمی و گرد و غبار پر می‌شود آشکار است که رنگ طبیعی پوست از بین می‌رود و کلا پوست کدر به نظر می‌رسد و زیبایی پوست کم‌رنگ می‌شود.

وقتی شما از ماسک سیاه یا همان ماسک زغال استفاده می‌کنید ، بنا به خاصیت زغال ، این آلودگی‌ها را که وارد منافذ پوست شده‌اند ، خارج می‌کند و منافذ کم‌تر به چشم می‌خورد. در حقیقت این چربی و آلودگی هستند که باعث می‌شوند بزرگتر به نظر برسند. استفاده از ماسک سیاه ، همراه یا استفاده از زغال با یک اسکراب لایه بردار به از بین بردن پوست‎‌ها مرده و تمیزی عمیق پوست کمک می‌کند.

خمیر دندان زغالی برای دندان
 زغال فعال یک ماده تشکیل دهنده سالم برای محصولات و مکمل‌های مختلفی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده توانسته است وارد دنیای بهداشت دهان و دندان شود و محصولات زیادی از طریق آن ایجاد شده است. برخی از برندها ادعا می‌کنند که خمیردندان حاوی زغال فعال می‌تواند دندان‌ها را پاکسازی نماید و بر سفیدی آن بیفزاید. برخی از افراد معتقدند که زغال فعال می‌تواند سموم موجود در بدن را نیز بگیرد. اما سوال اینجاست که آیا واقعا می‌توان از خمیردندان حاوی زغال فعال برای سفید کردن و جرم زدایی از دندان استفاده کرد؟ 

باید از خمیردندان حاوی زغال فعال استفاده کنیم؟
بروس کیسیس یک دندانپزشک مشهور است که در این باره چنین می‌گوید: زغال فعال سال‌ها برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان یک دندانپزشک، من نیز بیمارانی داشتم که از این محصولات استفاده می‌کردند. این افراد بر این باور بودند که استفاده از خمیر دندان حاوی زغال فعال می‌تواند اثربخش باشد.
 بروس هشدار می‌دهد که هیچ مطالعه طولانی مدتی بر روی خاصیت زغال فعال و اثربخشی آن بر روی دندان انجام نشده است. 


بروس هشدار می‌دهد که هیچ مطالعه طولانی مدتی بر روی خاصیت زغال فعال و اثربخشی آن بر روی دندان انجام نشده است. او در این باره می‌گوید: ما دانش زیادی در مورد خاصیت جذب کنندگی زغال داریم که مطالعات زیادی بر روی آن انجام شده است اما هنوز امن بودن این مورد به اثبات نرسیده است. به خصوص در حوزه دهان و دندان به مطالعات بیشتری نیاز داریم تا بتوانیم بی خطر بودن زغال فعال را به اثبات برسانیم. به عنوان مثال ما هنوز نمی‌دانیم زغال فعال اگر بلعیده شود چه تاثیری بر روی بدن خواهد داشت.

دکتر ویلسون معتقد است که اگر نگرانی اصلی شما سفید کردن دندان‌هاست ، بهتر است از بسته‌های سفید کننده که دارای مجوز هستند استفاده کنید. همچنین استفاده از رویکردهای طبیعی و درمان‌های خانگی برای سفید کردن دندان موثر است. به عنوان مثال شما می‌توانید بخش داخلی پوست پرتغال را بر روی دندان‌های خود بکشید. این گزینه اثربخشی بیشتری دارد و امن تر است.
نکته :
اگر تصمیم گرفته اید از این خمیردندان‌ها استفاده کنید، باید اینکار را با احتیاط انجام دهید و از به کاربردن مکرر آن بپرهیزید. شما نمی توانید دندان‌های خود را بیشتر از هفته‌ای یکبار با این خمیردندان‌ها مسواک بزنید. استفاده مکرر از آن آسیب رسان خواهد بود.
بیشتر بخوانید :
ماسک زغال برای زیبایی


منابع : راستینه / مجله سلامت / ستاره 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.