تبیان، دستیار زندگی

انتشار رمان‌های علمی-تخیلی برای نوجوانان

مجموعه رمان‌های علمی- تخیلی «زاک پسر کهکشان» در ۹ جلد برای نوجوانان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مجموعه رمان‌های علمی- تخیلی «زاک پسر کهکشان»

این مجموعه نه‌جلدی  با عنوان‌های «خداحافظی با زمین»، «سفر به جونو»، «سیاره دایناسورها»، «هیولای فضایی»، «سه دوست»، «کریسمس سبز»، «شهامت دریک»، «ربات عجیب» و «بازگشت به زمین» نوشته ری اورایان با ترجمه امیرحسین میرزائیان، هر کدام در ۱۱۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۵۸۰۰ تومان  در موسسه نشر و تحقیقات ذکر راهی بازار شده‌ است.
در نوشته پشت جلد «خداحافظی با زمین» اولین جلد از مجموع «زاک پسر کهکشان» آمده است: زاک نلسون، پسری است که در سال ۲۱۲۰ از زمین به سیاره نبولن سفر می‌کند. زاک می‌ترسد که همکلاسی‌هایش در مدرسه جدیدش هیولا باشند و در نبولن جز پیتزای حشره چیزی برای خوردن پیدا نکند! آیا زاک در این سیاره دوستان جدیدی پیدا می‌کند؟
اهالی نبولن چه فرق‌هایی با زمینی‌ها دارند؟ با زاک همراه شوید و در سیاره عجیب و غریب نبولن ماجراجویی کنید!
در نوشته پشت جلد «سفربه جونو» می‌خوانیم: زاک نلسون به باشگاه کاوشگران مدرسه‌اش می‌پیوندد و به جونو، سیاره‌ای ساخته‌شده از کریستال، سفر می‌کند. اما ست استیونز، قلدر کلاس، می‌خواهد که افتخار همه کشف‌های زاک را نصیب خودش می‌کند. زاک فکر می‌کند اگر کشفش را به دیگران نشان دهد مشهور و محبوب می‌شود و دوستان بیشتری پیدا می‌کند، کشفش را پنهان می‌کند. اما وقتی زمان نشان دادن آن می‌رسد، زاک همه را غافلگیر می‌کند.
 همچنین در پشت جلد «سیاره دایناسورها» نوشته شده است: زاک از این‌که قرار است با پدرش به مأموریتی اکتشافی در سیاره دایناسورها برود و بچه دایناسوری را که در نبولن پیدا شده به خانه‌اش برگرداند، حسابی خوشحال است. او وقتی به سیاره دایناسورها می‌رسد با موجودات شگف‌انگیزی روبه‌رو می‌شود که قبلا فقط عکسشان را در کتاب‌ها دیده بود. زاک برای پیدا کردن مادر بچه دایناسور درگیر ماجراهای جالبی در سیاره ماقبل تاریخ می‌شود.
 در نوشته پشت جلد دیگر کتاب این مجموعه «هیولای فضایی» عنوان شده است: زاک یک روز دیر به مدرسه می‌رسد و می‌بیند که موجود بزرگ پشمالوی ارغوانی‌رنگی که پنج تا چشم دارد سرجای او نشسته است! زاک ابتدا فکر می‌کند که این موجود یک هیولاست و حسابی می‌ترسد، اما بعد می‌فهمد که این «هیولا» می‌تواند دوست خوبی برای او باشد. زاک متوجه می‌شود که متفاوت بودن ظاهر باعث نمی‌شود که او یک هیولای عجیب باشد.
همچنین در پشت جلد کتاب «سه دوست» نوشته شده است: زاک از این‌که بهترین دوستش در زمین، برت جونز، به دیدار او می‌آید هیجان‌زده است. اما وقتی که زاک او را به بهترین دوستش در نبولن معرفی می‌کند. دردسرها شروع می‌شوند! دریک احساس می‌کند که زاک و برت فقط با همدیگر خوشند و به او محل نمی‌گذارند. زاک، اول نمی‌فهمد چرا دریک ناراحت است، اما به زودی به اشتباهش پی می‌برد و درمی‌یابد که چقدر خوش‌شناس است که دو تا «بهترین دوست» دارد.
در پشت جلد دیگر کتاب مجموعه «زاک پسر کهکشان» به نام «کریسمس سبز» نوشته شده است: فقط چند روز به کریسمس مانده است و زاک و خانواده‌اش می‌خواهند تا به شهر برفی ورمونت در زمین برگردند و کریسمس برفی شادی داشته باشند. اما طوفان کیهانی بزرگی آغاز می‌شود و خانواده نلسون مجبور می‌شوند  سفرشان به کره زمین را لغو کنند و کریسمس را در نبولن جشن بگیرند. زاک حسابی ناراحت است تا این‌که دانه‌های سبزرنگی را می‌بیند که از آسمان می‌بارند. آیا ممکن است که آن‌ها برف باشند و زاک بتواند کریسس امسال هم برف‌بازی کند؟
در نوشته پشت جلد کتاب «شهامت دریک» دیگر کتاب این مجموعه ۹ جلدی می‌خوانیم: تابستان گرمی فرارسیده و زاک متوجه می‌شود که بهترین دوستش، دریک، از آب می‌ترسد و شنا بلد نیست! با صبر و حوصله‌ زاک ترس دریک از آب‌بازی می‌ریزد. اما شنا کردن با آب‌بازی فرق دارد. آیا دریک بر ترس‌هایش پیروز می‌شود تا زاک را در یک ماجرای کهکشانی دیگر همراهی کند؟
در نوشته پشت جلد «ربات عجیب»  نیز آمده است: زاک مشتاق دیدار سارا، ربات خدمتکار خانگی فوق پیشرفته‌ای است که پدرش آن را اختراع کرده است. در آغاز سارا کارش را عالی انجام می‌دهد و به همه کمک می‌کند، اما بعد به طرز عجیبی به زاک علاقه‌مند می‌شود و دیگر از کنار او تکان نمی‌خورد!
آیا زاک می‌تواند راهی برای خلاص شدن از این مشکلش پیدا کند؟
در نوشته پشت جلد آخرین کتاب از مجموعه «زاک پسر کهکشان» با عنوان «بازگشت به زمین» نیز می‌خوانیم: زاک برای اولین بار از زمانی که به نبولن اسباب‌کشی کرده است به زمین سفر می‌کند. او منتظر است تا به قلدر قدیمی کلاس و دوست جدیدش، ست استیونز، جاهای جالب شهرشان در زمین را نشان بدهد. اما لونا از پیش آن‌ها فرار می‌کند و گم می‌شود و پسرها مجبور می‌شوند دنبال او بگردند.

منبع: ایسنا