تبیان، دستیار زندگی
 افخمی با «فرزند صبح» در جشنواره امسال؟
افخمی با «فرزند صبح» در جشنواره امسال؟
افخمی با «فرزند صبح» در جشنواره امسال؟
فقدان‌ها و ای‌کاش‌های سینمای ایران یکی دو تا نیست و به هر مناسبت و موضوعی که ورود کنید، کم‌کاری سینما در آن به چشم می‌آید. البته باید به ظرفیت و محدودیت‌های سینمای ایران هم آگاه باشیم و بدانیم که ورود به برخی موضوعات و مسائل فیلمسازی، به تنهایی و بدون حمایت مادی و معنوی نهادها و سازمان‌های مرتبط با سوژه‌ها میسر نمی‌شود.
شاخ به شاخ با فرزندآوری
شاخ به شاخ با فرزندآوری
شاخ به شاخ با فرزندآوری
«خجالت نکش» اولین تجربه کارگردانی رضا مقصودی است که به تازگی اکران شده. مقصودی در نخستین تجربه کارگردانی خود به سراغ سوژه‌ای رفته که هم واجد سویه اجتماعی-فرهنگی است و هم ظرفیت کمدی بالایی دارد.
خنده به عبث
خنده به عبث
خنده به عبث
«خرگیوش» از جمله فیلم های کمدی اکران نوروزی است که با واکنش متفاوت مخاطبان نسبت به جنس کمدی اش روبرو بوده. برخی آن را دوست دارند و انتظار خیلی ها هم فراهم نمی شود.
غلبه احساس بر منطق
غلبه احساس بر منطق
غلبه احساس بر منطق
«مادری» اولین ساخته رقیه توکلی و از جامانده های جشنواره سی و پنجم است که در روزهای پایانی سال 96 به اکران سینماها درآمده. داستان فیلم چیست و توکلی در پرداخت داستانش چه قدر موفق بوده؟
نبرد من و تو
نبرد من و تو
نبرد من و تو
سهیل بیرقی فیلم شسته رفته ای ساخته که نسبت به فیلم اول او «من» مصالح داستانی و لحن قصه گوی بیشتری دارد و طیف بیشتری از مخاطبان را می تواند با خود همراه کند و بالطبع گیشه بهتری هم خواهد داشت.
دارکوب، اتاق تاریک و امپراطور جهنم
دارکوب، اتاق تاریک و امپراطور جهنم
دارکوب، اتاق تاریک و امپراطور جهنم
جشنواره سی و ششم فیلم فجر به پایان نزدیک می شود و تا الان نگاه های مختلفی فیلم ها را مورد نقد و بررسی قرار دادند. آنچه تا اینجا قابل توجه است تعداد کمتر فیلم های راه یافته به بخش مسابقه است که سبب شده امسال با فیلم های خسته کننده کمتری مواجه باشیم، هرچند در میان آثار راه یافته هم فیلم های بی رمق وجود دارد.
 نگاهی به فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده"
نگاهی به فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده"
نگاهی به فیلم "مغزهای کوچک زنگ زده"
فیلم سیدی، اثر به شدت سیاهی است، خیلی سیاه‌تر آنچه در سینمای ایران ترسیم شده و به عبارت دیگر می‌توان گفت که سیاه‌ترین و خشن‌ترین فیلم سینمای ایران است که مولفش کنار سیاهی نمی‌ایستند و چند عکس کارت پستالی بگیرد.
 تقاطع پلاسکو
تقاطع پلاسکو
تقاطع پلاسکو
مصطفی کیایی در نشست خبری فیلم چهار راه استانبول گفت که نام اولیه فیلم پلاسکو بوده که به دلیل اینکه سوبرداشت تجاری و گیشه ای از آن شود از یک سو و از سوی دیگر به این دلیل که قصه این فیلم صرفا درباره پلاسکو نیست، نام آن را به چهار راه استانبول تغییر داده است.
جای خالی ایدئولوژی
جای خالی ایدئولوژی
جای خالی ایدئولوژی
جنس فیلمسازی حاتمی کیا نه تنها برای سینمایی ها که برای مخاطب عام هم آنقدر نشانه دارد که قبل از دیدن هر اثرش می شود پیش فرض هایی داشت. نشانه هایی که شاید بیشتر از هر چیز از نگاه ایدئولوژیک حاتمی کیا می آید. اما او در «به وقت شام» ترجیح داده بیشتر از تکنیک بهره ببرد، برای همین حاصل کارش وزن کمتری برای محتوا قائل شده، هرچند با یک اثر حادثه ای جذاب مواجه هستیم.